• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.6%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.9%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.3%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.2%

• Totala väljare
    173
Testar tropic innan den magiska länken monteras. Funkar detta med. Strap monster?
65EA8047-1EF4-4E57-87B1-AA4266CAB5DA.jpeg
8A181675-E88F-4EE1-B18C-95A132DFD520.jpeg

Vågar nu mig på en minirecension av zo9266 efter en och en halv vecka på armen.

Plus
-Storleken är spot-on 40mm, men det är vridringens mått. Själva boetten är någon millimeter mindre.
-Urtavlan med applicerade index är riktigt trevlig. Sedan gör även den beiga ringen i ytterkant att den upplevs smäckrare än måttet.
-Ingen glasbaksida utan ett fint bearbetat lock
-Härliga klick i vridringen som inger förtroende. Mineralglas över markeringarna är snyggt gjort
-Lätt konvext safirglas med AR på insidan enbart
-Överlag bra byggkvalitet
-Länken är MYCKET bekväm och smalnar av från 20 till 16mm vid spännet som är ett fjärilslås.
-Spännet med möjlighet att fjädra ut är magiskt. Andra kommer att ta efter.
-Plussar stabilt mellan 7-10 spd men det kan ju ändra sig i närtid. Ofttast lugnar dom ner sig efter några veckor.
-Passar bra på många olika band
-Lätt att läsa av tiden och mycket bekväm på handleden

Minus
-Ganska långa bandhorn. Inget problem med länken då dom integreras, men med band så kan det se liiite fel ut
-Ganska oprecisa lägen mellan hacken när man drar ut kronan. Inget problem men finns bättre
-Lumen finns där men den är inget att skriva hem om

Sammanfattningsvis en riktigt trevlig bekantskap som levererat långt över förväntan. Juts nu en keeper men det har man ju sagt förr:)
2AF9E49A-63A1-4286-BF6E-205171D319A3.jpeg

Senast ändrad:

Plus
-Storleken är spot-on men 40mm, men det är vridringens mått. Själva boetten är någon millimeter mindre.
-Urtavlan med applicerade index är riktigt trevlig. Sedan gör även den beiga ringen i ytterkant att den upplevs smäckrare än måttet.
-Härliga klick i vridringen som inger förtroende. Mineralglas över markeringarna är snyggt gjort
-Länken är MYCKET bekväm och smalnar av från 20 till 16mm vid spännet som är ett fjärilslås.
-Plussar stabilt mellan 7-10 spd men det kan ju ändra sig i närtid. Ofttast lugnar dom ner sig efter några veckor.

Minus
-Ganska långa bandhorn. Inget problem med länken på då dom integreras, men med band så kan det se liiite fel ut
-Ganska oprecisa lägen mellan hacken när man drar ut kronan. Inget problem men finns bättre

Sammanfattningsvis en riktigt trevlig bekantskap som levererat långt över förväntan. Juts nu en keeper men det har man ju sagt förr:)
Kul med recension. Tack.
Märker att några har lite problem med att den är så pass stor horn till horn.
Men för mig är det en hel del av charmen. Särskilt på band som framhäver H-form.
Men smaken å baken...
Men det är alltid kul att ta del av andras åsikter.
Å grattis igen till kanonklocka.

Plus
-Storleken är spot-on men 40mm, men det är vridringens mått. Själva boetten är någon millimeter mindre.

Minus
-Ganska långa bandhorn. Inget problem med länken på då dom integreras, men med band så kan det se liiite fel ut

Bra recension, det tackar man för. Kul att det är en keeper, just nu...

Upplever samma med min vad gäller lägen på kronan och för närvarande har jag lite trubbel med utverket men trots det favoritklockan.

Bra recension, det tackar man för. Kul att det är en keeper, just nu...

Upplever samma med min vad gäller lägen på kronan och för närvarande har jag lite trubbel med utverket men trots det favoritklockan.
Min funkar nog som den skall men det är lite luddiga lägen. Mycket cool klocka. Den som kniper den som @Ahmed lagt ut hoppas jag blir lika imponerad:)

Tillbaka
Topp