• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.6%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.9%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.3%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.2%

• Totala väljare
    173
Hallå!
Jag har fått ta över denna skönhet från min käre morfar. Har kvar originalarmbandet. Den går tyvärr lite för fort så en service krävs. Tror att den är från 70-80talet (?) Någon som kan berätta lite mer om denna klocka?
Kan inte heller svara på dina frågor, men riktigt vacker är den!
Du kan nog få svar här men du kan även fråga i zodiac tråden som ligger i vintage avdelningen också.
https://klocksnack.se/threads/zodiac-tråden.27788/

Senast ändrad:
Stilleben: "Bagatell och karamell", sign MattiasKV :)
20181027_155947.jpg

Hallå!
Jag har fått ta över denna skönhet från min käre morfar. Har kvar originalarmbandet. Den går tyvärr lite för fort så en service krävs. Tror att den är från 70-80talet (?) Någon som kan berätta lite mer om denna klocka?
Trevlig klocka! Den är nog från 60/70 tal har för mig sett liknande modeller från slutet på 60 talet! Roligt med en kronometerklassad, var inte många som hade 36000 bph på den tiden och inte nu heller, finns några märken som tillverkar hibeat idag typ Grand seiko och zenith!

Har den quickset på datumet om du trycker in kronan? Är nog Zodiacs cal88 som är baserad på AS1678/1688

Återigen trevlig klocka!

Trevlig klocka! Den är nog från 60/70 tal har för mig sett liknande modeller från slutet på 60 talet! Roligt med en kronometerklassad, var inte många som hade 36000 bph på den tiden och inte nu heller, finns några märken som tillverkar hibeat idag typ Grand seiko och zenith!

Har den quickset på datumet om du trycker in kronan? Är nog Zodiacs cal88 som är baserad på AS1678/1688

Återigen trevlig klocka!
Med reservation att jag inte är så vass men har funnit dessa intressanta så tittat upp en del info tidigare

Återigen trevlig klocka!
Intressant! Jag ska testa mig fram med datumet. Har inte lyckats ändra den tidigare på annat sätt än genom att skruva fram uret 24h. Därav att datumet är helt fel för stunden haha!
Kom på att jag hade denna idag och ska försöka hålla den vid liv lite bättre

Intressant! Jag ska testa mig fram med datumet. Har inte lyckats ändra den tidigare på annat sätt än genom att skruva fram uret 24h. Därav att datumet är helt fel för stunden haha!
Kom på att jag hade denna idag och ska försöka hålla den vid liv lite bättre
Den är värd en service om det var på tapeten! Speciellt eftersom den besitter ett sentimentalt värde! Hoppas den börjar användas lite mer!

Tillbaka
Topp