• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.6%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.9%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.3%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.2%

• Totala väljare
    173
Riktigt bra kombo!

Själv är det sista måltiden på jobbet innan fem veckor ledigt.. som man har längtat
IMG_20190704_184701.jpg
Får väl säga att hoppas det blir en bra semester. Finfin klocka också.

Får väl säga att hoppas det blir en bra semester. Finfin klocka också.
Så bra den bara kan bli. Inga planer, såå jäkla skönt.
Gratulerar till semestern! Själv har man 1 vecka kvar. Men med Zodiac på känner jag ändå medvind och sol i sinne för stunden, trots regnet som faller ute :)

upload_2019-7-4_18-53-7.jpeg
En vecka är ingenting att slås mot, när man har en huvudvändare som den där på armen!

Så bra den bara kan bli. Inga planer, såå jäkla skönt.

En vecka är ingenting att slås mot, när man har en huvudvändare som den där på armen!

Så sant, så sant! ;)

Äter Submariners till frukost, lunch och middag. Äckligt bra. Fan vad jag saknar mina..

Någonstans mellan skalbagge- och buteljgrön så är den där färgen en missad härskare. Grym!

Superlativ värdig Zodiac! Målande beskrivningar som dessa ger tråden dess härliga känsla och karaktär! :)

Ok Zodiacvänner, behöver lite ärliga smakråd gällande länken på min Skin diver. Hittade en vintage-inspirerad i länklådan och undrar nu: Najs eller bajs?

Är själv lite tveksam då bandhornet går utanför ändlänken.
P_20190705_165326.jpg

P_20190705_165331.jpg

P_20190705_165317.jpg
Nix IMHO. Tipsar istället om att göra som @Gringubben och köp en Speedbirdlänk från Timefactors. Faktisk blir den mer historiskt rätt än egna jubileet.

Nix IMHO. Tipsar istället om att göra som @Gringubben och köp en Speedbirdlänk från Timefactors. Faktisk blir den mer historiskt rätt än egna jubileet.
Ja den länken såg fin ut. @Gringubben hittar inte att man kan köpa länken separat. Mailade du Eddie för köp?
Passar den perfekt till Skinen?

Antar att det är denna länk?
sb3-3.jpg

Den nya känns tyngre, rejälare och i viss mån klumpigare (kan iofs vara länken till viss del) fint med en annan rosa tavla.
Om ett par veckor med användande och jämförande vet jag nog mer/bättre.

Testa och byt länk, originallänken smalnar av ordentligt.
På mina 44mm versioner går länken från 24 till 18.... skulle tro att org på din är 22-18...

Dom har riktigt bra rea på watchgecko nu, den här länken t.ex får du för typ 220:-
https://www.watchgecko.com/butterfly-solid-5-link-d-profile-stainless-steel-watch-strap

Tillbaka
Topp