• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Ahmed

Panerai
;)Friday pic, and yes I still have it
EFB57BE3-FB39-4457-9332-76FFE35AE1DA.jpeg
 

Olsson

Cartier
Jag och min kära V-Wolf var med om en liten halkningsolycka på en isfläck, så bandstiftet krökte sig på ena ändlänken :(

Köpte nya men de passade inte.. Har ni vänner i tråden något tips på var jag kan köpa nya som passar, det är orginallänken :)
 
Senast ändrad:

Master J

Audemars
2-Faktor
upload_2019-12-7_0-22-33.jpeg


Köpte dessa, reflekterade inte över att det finns så otroligt många olika typer, och är inte helt hemma på det området. Felet var att den bredare delen i mitten, blev för tjock och inte gick att trä igenom länken. :)

Dom där är ytterst olämpliga då du inte har luggholes... skulle aldrig gå att få bort.

Mät de gamla bandstiften med ett skjutmått. Dom är troligen 1.78 mm tjocka alt. 2.00 mm.
Är dom 1.78 kan du beställa nya på t.ex. royalstraps för 49 kr (snabb leverans).
Är dom 2.0 mm besöker du en urmakare/klockaffär, dom bör ha även sådana på lager.

Observera att du ska ha rätt dimension, för smala blir inte heller bra, då kommer länken glappa.

Jonas
 

Olsson

Cartier
Dom där är ytterst olämpliga då du inte har luggholes... skulle aldrig gå att få bort.

Mät de gamla bandstiften med ett skjutmått. Dom är troligen 1.78 mm tjocka alt. 2.00 mm.
Är dom 1.78 kan du beställa nya på t.ex. royalstraps för 49 kr (snabb leverans).
Är dom 2.0 mm besöker du en urmakare/klockaffär, dom bör ha även sådana på lager.

Observera att du ska ha rätt dimension, för smala blir inte heller bra, då kommer länken glappa.

Jonas

Upptäckte det lite försent, som du säger, skulle aldrig gå att få bort.

Det ska jag göra så fort jag kommer hem. Nu bör det lösa sig på ett bra sätt. Stort tack för den matnyttiga infon och hjälpen Jonas, uppskattas verkligen! :)
 
Topp