Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fy f*n vad trist, och i juletider också.Bästa Zodiaker!
Se upp för Page & Cooper som påstår sig ha Zodiac klockor till salu!
Jag beställde och betalade en klocka av dem den 11:e juni, som enligt deras websida fanns i lager. De tackade för ordern, och meddelade att det dock skulle ta 4-6 veckor att leverera pga 'backorder'. Efter denna tid meddelade de att det skulle ta ytterligare 4 veckor. Väntade 8 veckor. Efter 12 veckors väntan tröttnade jag, och bad om pengarna tillbaka. De svarade att det skulle ta 10-14 dagar. Efter 3 veckor frågade var pengarna tagit vägen. De svarade att personen som var ansvarig varit svår att få tag på, vänta lite till. Väntade ytterligare 3 veckor, och skrev till dem. Nu svarade de att personen var sjukskriven, men att min återbetalning var prioriterad. De skulle återkomma när personen hört av sig. Ytterligare veckor har gått, nu mer än 6 månader senare: ingen klocka, och inga pengar.
Jag är inte den enda med liknande erfarenhet från denna suspekta firma: https://forums.watchuseek.com/f2/page-cooper-experience-4715983-3.html
Bluff med andra ord!
Ett tips till er alla: köp inget av Page & Cooper!!
Ja, inte kul alls. Ganska mycket pengar att bli av med. Varning!!Fy f*n vad trist, och i juletider också.![]()
![]()
Ja, inte kul alls. Ganska mycket pengar att bli av med. Varning!!![]()
Smått förvånande må jag säga. Har fått intrycket att dom är väldigt seriösa men har aldrig beställt något därifrån.Bästa Zodiaker!
Jag beställde och betalade en klocka av dem den 11:e juni, som enligt deras websida fanns i lager. De tackade för ordern, och meddelade att det dock skulle ta 4-6 veckor att leverera pga 'backorder'. Efter denna tid meddelade de att det skulle ta ytterligare 4 veckor. Väntade 8 veckor. Efter 12 veckors väntan tröttnade jag, och bad om pengarna tillbaka. De svarade att det skulle ta 10-14 dagar. Efter 3 veckor frågade var pengarna tagit vägen. De svarade att personen som var ansvarig varit svår att få tag på, vänta lite till. Väntade ytterligare 3 veckor, och skrev till dem. Nu svarade de att personen var sjukskriven, men att min återbetalning var prioriterad. De skulle återkomma när personen hört av sig. Ytterligare veckor har gått, nu mer än 6 månader senare: ingen klocka, och inga pengar.
Jag är inte den enda med liknande erfarenhet från denna suspekta firma: https://forums.watchuseek.com/f2/page-cooper-experience-4715983-3.html
Bluff med andra ord!
Ja, jag trodde det var ett företag att lita på, men tyvärr... Den 5:e september lovade de att pengarna skulle finnas på mitt konto 10-14 dagar senare. Nu är det den 16:e december, inga pengar. De kanske inte har något i kassan?Smått förvånande må jag säga. Har fått intrycket att dom är väldigt seriösa men har aldrig beställt något därifrån.
Pengarna bör du åtminstone få tillbaka inom kort. Att personen är sjukskriven borde inte hindra att du får din återbetalning.
Uppdatera oss gärna längre fram i processen.
Riktigt trevlig!![]()
![]()
![]()
Ny Aerospace ute igen... tycker dock att Gulfen är fortfarande klart bäst!
https://shop.hodinkee.com/blogs/journal/zodiac-super-sea-wolf-gmt
Grym! Önskar att den inte var limited. Eller att de kanske kommer ut med en likadan fast med svart bezel som de tillverkar fler av? Hade också varit coolt med en mörkgrå/vinröd färg på bezelen!![]()
Köpt hos P&C inga problem! Använder denna allt för sällan pga av länken.Kan inte minnas sist jag hade den på armen. Men gillar den likaväl![]()
Inte vinröd men nästan ¯\_(ツ)_/¯ Liberty X dock bara 30 exHade också varit coolt med en mörkgrå/vinröd färg på bezelen
Cool!![]()
Inte vinröd men nästan ¯\_(ツ)_/¯ Liberty X dock bara 30 ex
Yes och det var livstids garanti på den klockan, ganska frikostigt!
Det var som fan!Yes och det var livstids garanti på den klockan, ganska frikostigt!
Den va kool vill jag ha![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hehe där ser man!Fast det står ju super sea wolf på den där... inte aerospace
Klart anmärkningsvärt. Håller tummarna för att du får tillbaka dina pengar.Ja, jag trodde det var ett företag att lita på, men tyvärr... Den 5:e september lovade de att pengarna skulle finnas på mitt konto 10-14 dagar senare. Nu är det den 16:e december, inga pengar. De kanske inte har något i kassan?
De klarade sig med en hårsmån förra året (2018) från att upplösas som företag:
![]()
that's really strange and sorry to hear, I actually know the guy, if you want I will ask him what happened.Bästa Zodiaker!
Bluff med andra ord!
that's really strange and sorry to hear, I actually know the guy, if you want I will ask him what happened.
Betalade du med kredit eller debit?Well, not uncommon that Page and Cooper charge and never send the item, and that they do not refund people unless the customer take action, help from the bank or paypal. I now contacted my bank, so I am sure I will get the money back eventually. But sad one can't buy from the only shop in Europe selling zodiac on the web. So, stay away from P&C. Have a look at https://www.trustpilot.com/review/pageandcooper.com lots of people not getting items or refunds!
Debit. Men de borde betala ränta oavsett... Nåja, räcker att jag får tillbaka pengarna.Betalade du med kredit eller debit?
completely understand, 6 months of waiting is really long time.Well, not uncommon that Page and Cooper charge and never send the item, and that they do not refund people unless the customer take action, help from the bank or paypal. I now contacted my bank, so I am sure I will get the money back eventually. But sad one can't buy from the only shop in Europe selling zodiac on the web. So, stay away from P&C. Have a look at https://www.trustpilot.com/review/pageandcooper.com lots of people not getting items or refunds!
Man är oftast mer skyddad av banken om man handlar med kredit, då det faktiskt inte är dina pengar. Sen brukar även mer försäkringar ingå på kreditkort!Debit. Men de borde betala ränta oavsett... Nåja, räcker att jag får tillbaka pengarna.
Nästan ett måste med GMT så här års... så man kan hålla koll på om det är dag eller natt
![]()
Wit the models you own now, you have the most versatile zodiac collection in the thread in my opinion, which I really likeNästan ett måste med GMT så här års... så man kan hålla koll på om det är dag eller natt
![]()