• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.4%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.7%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.2%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 55 31.6%

• Totala väljare
    174
Den här har nästan 50 % handledstid den senaste tiden...
20191216_143805.jpg

Kan till viss del bero på att de flesta klockor fortfarande sitter på länk... hög tid för vinterläder...

Bästa Zodiaker!
Se upp för Page & Cooper som påstår sig ha Zodiac klockor till salu!
Jag beställde och betalade en klocka av dem den 11:e juni, som enligt deras websida fanns i lager. De tackade för ordern, och meddelade att det dock skulle ta 4-6 veckor att leverera pga 'backorder'. Efter denna tid meddelade de att det skulle ta ytterligare 4 veckor. Väntade 8 veckor. Efter 12 veckors väntan tröttnade jag, och bad om pengarna tillbaka. De svarade att det skulle ta 10-14 dagar. Efter 3 veckor frågade var pengarna tagit vägen. De svarade att personen som var ansvarig varit svår att få tag på, vänta lite till. Väntade ytterligare 3 veckor, och skrev till dem. Nu svarade de att personen var sjukskriven, men att min återbetalning var prioriterad. De skulle återkomma när personen hört av sig. Ytterligare veckor har gått, nu mer än 6 månader senare: ingen klocka, och inga pengar.
Jag är inte den enda med liknande erfarenhet från denna suspekta firma: https://forums.watchuseek.com/f2/page-cooper-experience-4715983-3.html
Bluff med andra ord!
Ett tips till er alla: köp inget av Page & Cooper!!

Bästa Zodiaker!
Jag beställde och betalade en klocka av dem den 11:e juni, som enligt deras websida fanns i lager. De tackade för ordern, och meddelade att det dock skulle ta 4-6 veckor att leverera pga 'backorder'. Efter denna tid meddelade de att det skulle ta ytterligare 4 veckor. Väntade 8 veckor. Efter 12 veckors väntan tröttnade jag, och bad om pengarna tillbaka. De svarade att det skulle ta 10-14 dagar. Efter 3 veckor frågade var pengarna tagit vägen. De svarade att personen som var ansvarig varit svår att få tag på, vänta lite till. Väntade ytterligare 3 veckor, och skrev till dem. Nu svarade de att personen var sjukskriven, men att min återbetalning var prioriterad. De skulle återkomma när personen hört av sig. Ytterligare veckor har gått, nu mer än 6 månader senare: ingen klocka, och inga pengar.
Jag är inte den enda med liknande erfarenhet från denna suspekta firma: https://forums.watchuseek.com/f2/page-cooper-experience-4715983-3.html
Bluff med andra ord!
Fy f*n vad trist, och i juletider också. :( :(
Edit: banna eländet i allmänna om inte löst inom kort!

Bästa Zodiaker!
Bluff med andra ord!
Smått förvånande må jag säga. Har fått intrycket att dom är väldigt seriösa men har aldrig beställt något därifrån.
Pengarna bör du åtminstone få tillbaka inom kort. Att personen är sjukskriven borde inte hindra att du får din återbetalning.
Uppdatera oss gärna längre fram i processen.

Smått förvånande må jag säga. Har fått intrycket att dom är väldigt seriösa men har aldrig beställt något därifrån.
Pengarna bör du åtminstone få tillbaka inom kort. Att personen är sjukskriven borde inte hindra att du får din återbetalning.
Uppdatera oss gärna längre fram i processen.
Ja, jag trodde det var ett företag att lita på, men tyvärr... Den 5:e september lovade de att pengarna skulle finnas på mitt konto 10-14 dagar senare. Nu är det den 16:e december, inga pengar. De kanske inte har något i kassan?
De klarade sig med en hårsmån förra året (2018) från att upplösas som företag:
strike page.jpeg

Bilagor

• strike discont.jpeg
    strike discont.jpeg
    75.2 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
E5BE613E-79C0-48B1-A3A1-8F7289115034.jpeg

Köpt hos P&C inga problem! Använder denna allt för sällan pga av länken.Kan inte minnas sist jag hade den på armen. Men gillar den likaväl :)
Grym! Önskar att den inte var limited. Eller att de kanske kommer ut med en likadan fast med svart bezel som de tillverkar fler av? Hade också varit coolt med en mörkgrå/vinröd färg på bezelen!

Ja, tråkigt med Page & Cooper. Jag hade kunnat tänka mig att köpa flera zodiac klockor från dem framöver. Märket är så kul, men så svår att få tag i i Europa. Herr Bordell, som tidigare var direktör i P&C (nu är det hans fru som tagit över styret), men avgick 2016, gick i personlig konkurs 2017, och företaget gick nästan i konkurs 2018, så deras business är helt klart skakig. Inte värt att köpa från dem när man inte kan lite på "in stock" mm. Tråkigt!
Personlig konkurs Bordell.jpeg

Ja, jag trodde det var ett företag att lita på, men tyvärr... Den 5:e september lovade de att pengarna skulle finnas på mitt konto 10-14 dagar senare. Nu är det den 16:e december, inga pengar. De kanske inte har något i kassan?
De klarade sig med en hårsmån förra året (2018) från att upplösas som företag:
strike page.jpeg
Klart anmärkningsvärt. Håller tummarna för att du får tillbaka dina pengar.

Bästa Zodiaker!
Bluff med andra ord!
that's really strange and sorry to hear, I actually know the guy, if you want I will ask him what happened.

that's really strange and sorry to hear, I actually know the guy, if you want I will ask him what happened.

Well, not uncommon that Page and Cooper charge and never send the item, and that they do not refund people unless the customer take action, help from the bank or paypal. I now contacted my bank, so I am sure I will get the money back eventually. But sad one can't buy from the only shop in Europe selling zodiac on the web. So, stay away from P&C. Have a look at https://www.trustpilot.com/review/pageandcooper.com lots of people not getting items or refunds!

Well, not uncommon that Page and Cooper charge and never send the item, and that they do not refund people unless the customer take action, help from the bank or paypal. I now contacted my bank, so I am sure I will get the money back eventually. But sad one can't buy from the only shop in Europe selling zodiac on the web. So, stay away from P&C. Have a look at https://www.trustpilot.com/review/pageandcooper.com lots of people not getting items or refunds!
Betalade du med kredit eller debit?

completely understand, 6 months of waiting is really long time.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp