• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.4%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.7%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.2%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 55 31.6%

• Totala väljare
    174
Gärna en bild på lådan i bakgrunden :)

Tänkte samma sak!
Man blir intresserad av de 11 man ej får se...

Den lådan innehåller en del mög också (läs Certina, seiko, Oris å sånt)...
Men här kommer en Zodiac-lineup i kronologisk ordning från längst bak vänster:
20191222_213942.jpg

Med blixt:
20191222_213850.jpg

1. GMT professional
2. ZO7005 desert master
3. ZO2232 sea dragon chrono
4. ZO2300 v-wolf
5. ZO2301 v-wolf gulf
6. ZO2308 v-wolf superman
7. ZO2310 v-wolf hulk
8. ZO8003 oceanaire divers club
9. ZO3601 classic sea dragon
:happyhappy:

Senast ändrad:
20191222_213942.jpg

Med blixt:
20191222_213850.jpg

1. GMT professional
2. ZO7005 desert master
4. ZO2300 v-wolf
5. ZO2301 v-wolf gulf
7. ZO2310 v-wolf hulk
Föredömlig line-up!

20191222_213942.jpg

Med blixt:
20191222_213850.jpg

1. GMT professional
2. ZO7005 desert master
4. ZO2300 v-wolf
5. ZO2301 v-wolf gulf
7. ZO2310 v-wolf hulk

Overkligt fin samling! :)

Jag har taniga handleder så jag får den inte och sitta skönt/perfekt på med två länkar av som är max. Går att justera även i spännet men då kommer spännet skevt när länken kommer under claspen samma problem med Aerospacen.
Ah, ja det är ju konstigt...
Jobbigt när klockföretag inte tänker igenom sina länkar. Min Tudors länk är också jobbig, fast på ett annat sätt.

På vilket sätt är länken skit? Den ser inte så värst dålig ut på bild.

Jag har taniga handleder så jag får den inte och sitta skönt/perfekt på med två länkar av som är max. Går att justera även i spännet men då kommer spännet skevt när länken kommer under claspen samma problem med Aerospacen.

Då får du helt enkelt börja köra med bilhandlarhäng på länken.

Ingen i denna eminenta tråden som är sugen på att ta över vårdnaden av en Gulf Aerospace GMT? :)
1451CB5D-31EA-48EC-89BB-10242ECF7941.jpeg
Jo kanske om den går ner till ett vettigt pris Ligger väl en bra bit över det ursprungliga listpriset i annonsen och jag undrar varför ?
Jag skulle aldrig vare sig köpa eller sälja något över listpris men det är jag det.
Förstår att det är en limiterad upplaga men tycker ändå inte saker ska kosta mer än ursprungspriset. Blir som när folk köper upp åtråvärda koncertbiljetter och sen säljer dom dyrare. Det rimmar inget bra.

Jo kanske om den går ner till ett vettigt pris Ligger väl en bra bit över det ursprungliga listpriset i annonsen och jag undrar varför ?
Jag skulle aldrig vare sig köpa eller sälja något över listpris men det är jag det.
Förstår att det är en limiterad upplaga men tycker ändå inte saker ska kosta mer än ursprungspriset. Blir som när folk köper upp åtråvärda koncertbiljetter och sen säljer dom dyrare. Det rimmar inget bra.
Vad är listpriset på den?

Edit:Svarar mig själv: $1,695 enligt Hodinkee.

Senast ändrad:
Ja... den enda på ch24 ligger på 28k, i USA. Så tillkommer moms, tull och frakt på det. Den är en limiterad upplaga, så priserna har stigit något sen release. Min ligger dock inte så högt i pris tycker jag, men tanke på att det medföljer en helt ny Zodiac original Jubileelänk. Bara den är ju värd iallafall 2000kr. Att Rolex-klockor regelbundet går för 200% listpris är det ingen som höjer på ögonbrynen över. Men att andra klockor går upp lite blir alla jätteförvånade över?

Då den såldes gick den för ca: 18500 i Europa. Något billigare i USA tack vare lägre skattesats.
Riktigt snygg modell och ditt pris kanske inte ligger fel om man kollar på de internationella priserna. Tyvärr så är det ingen hemlighet att våra kära Zodiacs inte har det bästa andrahandsvärdet i Sverige. Kanske bättre att sälja den på ngt annat ställe?

Riktigt snygg modell och ditt pris kanske inte ligger fel om man kollar på de internationella priserna. Tyvärr så är det ingen hemlighet att våra kära Zodiacs inte har det bästa andrahandsvärdet i Sverige. Kanske bättre att sälja den på ngt annat ställe?
Nej, jag tror inte 22o5 är så fel ute om jag ska vara ärlig. Speciellt inte med länken osv.
Tror tyvärr att den Svenska marknaden är för liten precis som du skriver.
Får prova Ch24 och Ebay! :)

Ja... den enda på ch24 ligger på 28k, i USA. Så tillkommer moms, tull och frakt på det. Den är en limiterad upplaga, så priserna har stigit något sen release. Min ligger dock inte så högt i pris tycker jag, men tanke på att det medföljer en helt ny Zodiac original Jubileelänk. Bara den är ju värd iallafall 2000kr. Att Rolex-klockor regelbundet går för 200% listpris är det ingen som höjer på ögonbrynen över. Men att andra klockor går upp lite blir alla jätteförvånade över?
Jämförelsevis med C24 så är det inte ett högt pris så det håller jag med om.
Tycker mer att hela grejen är off när saker säljs dyrare än nypriset såvida vi inte pratar om antika grejer. Tycker det är lika skevt med Rolex men det är väl så jag ser på det. Tillgång och efterfrågan brukar styra priserna men jag tror också precis som du är inne på att C24 är en bättre marknad om du vill sälja den för begärt pris eller mer.

Tillbaka
Topp