• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Master J

Audemars
2-Faktor
apropå v-wolf... spana in denna kopia:
Alpha Grenade.png
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Noterar ett ökat Zodiac-sug i luften :)
Jag sitter på över dussinet och även om det är min avsmalnade samling kan jag eventuellt tänkas släppa dessa 2:

Båda i väldigt bra skick, nära nyskick...

V-wolf ZO2301
20200610_143035.jpg


Sea dragon chrono ZO2232 (bästa färgen!?)
Till denna finns även ett nytt gult originalgummi och originallänk (19 cm)
20200610_143107.jpg
 
Senast ändrad:

OddD

Panerai
2-Faktor
Noterar ett ökat Zodiac-sug...
Jag sitter på över dussinet och även om det är min avsmalnade samling kan jag eventuellt tänkas släppa dessa 2:

Båda i väldigt bra skick, nära nyskick...

V-wolf ZO2301
20200610_143035.jpg


Sea dragon chrono ZO2232 (bästa färgen!?)
Till denna finns även ett nytt gult originalgummi och originallänk (19 cm)
20200610_143107.jpg

Mmm ska pengarna in i en gröncammo?
:)
 

dr.fox

Cartier

Weberg

Audemars
Hola alla Zodiac-nördar! Har en dykare med 22 mm mellan luggarna som jag vill piffa upp med lite galna tropics/rubber. Har sett att era godingar har samma mått och roliga färger. Så, vart klickar jag hem lösa Zodiac-straps?
 

Ahmed

Panerai
Another watch from Zodiac that you can’t judge from pictures. Again dimensions and build quality plays a big role. The desert hawk, it’s an impressive watch with a beautifully finished domed glass, with an important thick case i will say that gives the watch the perfect dimensions. The dial combines sportiness and classic design. I like the small tachymeter numbers. Overall another successful design.
7493B8A4-49EC-40AB-9CC6-716D97973B2D.jpeg
B2A427C6-70E5-4E42-8A44-E91E8CD7DC0F.jpeg
 

Olsson

Cartier
Another watch from Zodiac that you can’t judge from pictures. Again dimensions and build quality plays a big role. The desert hawk, it’s an impressive watch with a beautifully finished domed glass, with an important thick case i will say that gives the watch the perfect dimensions. The dial combines sportiness and classic design. I like the small tachymeter numbers. Overall another successful design.
7493B8A4-49EC-40AB-9CC6-716D97973B2D.jpeg
B2A427C6-70E5-4E42-8A44-E91E8CD7DC0F.jpeg

Great summary of a fantastic piece. I had never seen this one before you posted the pictures. As you say I really like the dials on this model and overall it gives a great impression! :)
 
Topp