• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.4%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.7%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.2%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 55 31.6%

• Totala väljare
    174
Känns alltid liiite bättre att gå upp vid 05 och dra till jobbet om man har sin Z på armen.
_20150916_053042.JPG

Är någon intresserad utav något kuligt Zodiac byte, inte direkt kräsen utan kom med förslag för ja vill utvidga mina vyer litta :)
Bytet innebär denna läckerhet med original gummi och oysterlänk enbart använd ett gäng gånger utav mig! (Inte bandet på första bilden!)

20150901_162223.jpg

20150908_001957.jpg

Efter att ha skickat tillbaka en klocka som endast var 1 vecka gammal (så klart inte en Zodiac) så tänkte jag att jag borde kolla hur min Oceanaire håller tiden. Efter 10 dagars mätning så ligger snittet på 0,6sek/dygn. Den tappar alltså lika mycket på 35 dygn som den andra gjorde på 1 dygn.
Zodiac = Kvalité!

Efter att ha skickat tillbaka en klocka som endast var 1 vecka gammal (så klart inte en Zodiac) så tänkte jag att jag borde kolla hur min Oceanaire håller tiden. Efter 10 dagars mätning så ligger snittet på 0,6sek/dygn. Den tappar alltså lika mycket på 35 dygn som den andra gjorde på 1 dygn.
Zodiac = Kvalité!
Varför skaffar du andra märken? Zodiac har allt. Sex, rock'n'roll och pondus.

SATAN vad cool. Den byter jag ju idag...
Ser krångligt ut att minska/förstora länken dock, eller kanske ser ut som det?
Klart du ska byta till den.
Jag gjorde ju en miss när jag skulle korta min länk (tyst nu Eric), jag slog till med en för tjock pusher som satte sig i splinthålet. Gör man bara rätt på en gång så går det på nån minut att korta ner den.

Jag gjorde ju en miss när jag skulle korta min länk (tyst nu Eric), jag slog till med en för tjock pusher som satte sig i splinthålet. Gör man bara rätt på en gång så går det på nån minut att korta ner den.
Det som är det dumma, har inga verktyg mer än den man tar bort bandet från klockan med :bag: (ordet för vad verktyget heter har försvunnit för mig vilket gör det hela ännu pinsammare)

Hö, Hö, Hö
Klassiker. Norrland lägger rabarber på en Racing efter 3 års jakt å sabbar den nästan på 3 minuter.
Då var han svettig.

Det som är det dumma, har inga verktyg mer än den man tar bort bandet från klockan med :bag: (ordet för vad verktyget heter har försvunnit för mig vilket gör det hela ännu pinsammare)
Den är extremt välbyggd och kräver mycket fin kil. Lämna in å korta. Den är väl värd den kärleken. Du kommer att älska den.
Det är fan skandal att du inte testad den än...

Tillbaka
Topp