• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.4%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.7%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.2%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 55 31.6%

• Totala väljare
    174
Love it!
IMG_20160110_143431.jpg

Har varit på Z-torken ett tag nu... Hjälpte föga så jag tog sjödraken och drog till Mellanöstern. Vi badade, drack drinkar, kollade något högt torn och hade det allmänt mysigt.... Saknade en Varg i allt badande... måste lösa det på något vis.

Bytte racingläder till Nato som passar bättre under vatten.
image.jpeg

Har varit på Z-torken ett tag nu... Hjälpte föga så jag tog sjödraken och drog till Mellanöstern. Vi badade, drack drinkar, kollade något högt torn och hade det allmänt mysigt.... Saknade en Varg i allt badande... måste lösa det på något vis.

Bytte racingläder till Nato som passar bättre under vatten.
image.jpeg
Jo även om du vill ha mer så är den där APFRÄSCH!
Eller hur?
Sea Dragon är episkt klassiska. Även om snobbarna rynkar på näsan så är designen ett fulländat förvaltande av Sea Chron. En fingertoppskänsla Tag Heuer skulle ha haft när de ist tappade bollen. Så Quartz eller inte så är det snyggt och välbyggt. Den som säger emot har inte ägt en. Don't knock monkey-lovin.
image.jpeg

Vore bara grymt. I slutet av en sådan ska man ju kunna vinna klockan. Tror knappast någon av de 4 stolta ägarna här skulle släppa sin. Eller vad säger ni: @Andy McB @Biffbert @watchwelder ?
Jag släpper nog aldrig greppet om VÄRLDENS SNYGGASTE KLOCKA!!!
Enda scenariot är om hela min handled skickades runt med klockan efter en stympning, släpper den ICKE utan en fajt.

Haha! Envetna jävlar. En prov-passaround utan lotteri? ;)
Vet inte om jag vågar...den är som The one ring to rule them all. Blir svårt att släppa den när du väl lagt vantarna på den....

Nä men min ligger och kommer ligga i dvala ett tag nu när pepsin kom. Så kan eventuellt ställa upp, om det skrivs sjuka recensioner i tråden.
image.jpeg

Vore bara grymt. I slutet av en sådan ska man ju kunna vinna klockan. Tror knappast någon av de 4 stolta ägarna här skulle släppa sin. Eller vad säger ni: @Andy McB @Biffbert @watchwelder ?
Jag släpper nog aldrig greppet om VÄRLDENS SNYGGASTE KLOCKA!!!
Jag skickar den och ett tiotal ninjor för bevakning ;)
Ser att vi redan har en hjälte så jag behöver inte kontakta killing squad denna gången...

Jävlar! Vad är det jag läser? Helskotta. Nu blir det åka av - vilka är up for the task? @MariaE @Jonte73 @Ruskprick @Morotsmannen @cRw
Min spontana tanke är att du kunde hålla i det. Känns rättvist. Så gör upp med någon av de vänliga själarna som erbjudit klockan och dra upp riktlinjer och hur ni ska komma överens om ANSVARSFRÅGORNA. Hoppas på det bästa, planera för det värsta. Ett lite ord från mig som hållit i tre Passarounds. Det är inte bara kul. Försök sålla bort gnällspikar och opålitliga tidigt. Särskilt när det är en privat klocka. Håll det litet och rimligt. Och jag tycker helt klart att folk i tråden ska premieras. Men det där sista har ju jag inget att säga till om.

Hallå Zodiac-entusiaster!
Vad tror ni om den här på tratten:
http://www.tradera.com/item/341993/249158954/zodiac-sea-wolf-60-tal-automatic-the-killer-watch-

Bra eller ej? Vad bör ett rimligt pris hamna på?
(Jag känner ej säljaren, det kanske är någon av er här i tråden?)
Du tävlar mot mögeldiggarna. Ställ frågan där. Allt under 4000kr är vansinnigt billigt enligt mig. Det som håller nere priset är att det är modellen med glasring. Närmare än så kan jag inte precisera mig. Baserat på mycket gott skick och allt tickar som det ska.

http://www.tradera.com/item/341993/249158954/zodiac-sea-wolf-60-tal-automatic-the-killer-watch-

Där har vi ju den! Satt och funderade för ett tag sedan på vilken modell det var som dåren hade i polisförhören men never got around to googla det.
Riktigt fin även om storleken är lite för liten för min smak.

Min spontana tanke är att du kunde hålla i det. Känns rättvist. Så gör upp med någon av de vänliga själarna som erbjudit klockan och dra upp riktlinjer och hur ni ska komma överens om ANSVARSFRÅGORNA. Hoppas på det bästa, planera för det värsta. Ett lite ord från mig som hållit i tre Passarounds. Det är inte bara kul. Försök sålla bort gnällspikar och opålitliga tidigt. Särskilt när det är en privat klocka. Håll det litet och rimligt. Och jag tycker helt klart att folk i tråden ska premieras. Men det där sista har ju jag inget att säga till om.
Jag erbjuder min om det är folk som jag vet är aktiva här i tråden, tycker själv det blir roligare om Zodiac intresserade får klämma på den.
Om ni väljer min(@JMolin) kan jag skicka den tidigast mån lr tis v4.

Omöjligt att få prova VÄRLDENS SNYGGASTE KLOCKA och sedan lämna ifrån sig den.
Precis av den anledningen som jag inte gift med med Charlize Theron i en vecka.
Brukar du lämna tillbaka dina fruar? ISF till vem? Du kan, om chansen fortsatt är öppen, gifta dig med Charlize och skicka vidare till mig. Lämpligt är att du har henne i 6 mån så mina papper hinner gå igenom med innevarande Passaround.

Du tävlar mot mögeldiggarna. Ställ frågan där. Allt under 4000kr är vansinnigt billigt enligt mig. Det som håller nere priset är att det är modellen med glasring. Närmare än så kan jag inte precisera mig. Baserat på mycket gott skick och allt tickar som det ska.

Har en nära vän som lyckades komma över den äldre originalmodellen med stålvridning för ett oförskämt lågt pris. Precis som Eric säger är det ett bra pris om den landar under 4k, väldigt bra.

Jag erbjuder min om det är folk som jag vet är aktiva här i tråden, tycker själv det blir roligare om Zodiac intresserade får klämma på den.
Om ni väljer min(@JMolin) kan jag skicka den tidigast mån lr tis v4.

Jag tycker att detta låter som ett bra upplägg och det vore kul om fler rävar i tråden ville vara på, när watchwelder är knäpp nog att gå med på detta ;) ;) Kan absolut ta på mig att rigga passaround.

Tillbaka
Topp