• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den exakta vintagetråden - quartz

S

Staafen

Guest
Mitt bidrag till denna mycket trevliga tråd. Vet tyvärr inte årtal men 90-tal skulle jag tro?
20191020_164020-01.jpeg
 

seikoswede

Panerai
Kul tråd det här!

Har varit borta från KS ett bra tag och håller som bäst på att läsa in mig i de trevligaste trådarna.:)

Gillar quartz och har ett litet gäng sådana. Först en Seiko SLA005 som var världens första klocka med analog djupmätare. Introducerades 91 om jag inte missminner mig?

Fler klockor kommer.:)

Jim

BA7B1467-0742-4C11-9D1B-7432816739A7.jpeg
 

GMT Andy

Omega
Kul tråd det här!

Har varit borta från KS ett bra tag och håller som bäst på att läsa in mig i de trevligaste trådarna.:)

Gillar quartz och har ett litet gäng sådana. Först en Seiko SLA005 som var världens första klocka med analog djupmätare. Introducerades 91 om jag inte missminner mig?

Fler klockor kommer.:)

Jim

BA7B1467-0742-4C11-9D1B-7432816739A7.jpeg
Cool klocka, jag är svag för de med djupmätare. Antar att det innersta ringen märkt 0 3 6 9 etc som är djupmätaren
med den innersta röd/oranga visaren ? Har du provat om den fungerar ?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Smaken är som tur är lite olika, @Beo. Jag har haft den här rätt mycket som vardagsklocka med bra Hirschband, hållt bra i guldfärg och varit tidsäker. @rogart-63 servade båda i somras så nu håller de ännu längre.
Ja klockorna är jättefina men jag personligen är inte mycket för stenar på urtavla även om det står Rolex men som du säger att det är tur vi har olika smak:)och misstolka mig inte!båda är fina och kul att höra att du tar så väl hand om klockorna:D!(service)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja klockorna är jättefina men jag personligen är inte mycket för stenar på urtavla även om det står Rolex men som du säger att det är tur vi har olika smak:)och misstolka mig inte!båda är fina och kul att höra att du tar så väl hand om klockorna:D!(service)
Inga missförstånd, det är helt lugnt. Och jag gillar ju lite bling i vardagen, så den passar mig bra.
 
  • Like
Reactions: Beo

seikoswede

Panerai
Cool klocka, jag är svag för de med djupmätare. Antar att det innersta ringen märkt 0 3 6 9 etc som är djupmätaren
med den innersta röd/oranga visaren ? Har du provat om den fungerar ?

Visst är den cool!?:)

Stämmer att det är djupet som anges men måste erkänna att jag inte har kollat in alla olika funktioner. Var sugen på en sådan här när de introducerades men tyckte den var för dyr då och körde med en Aqualand länge.

Har inte dykt sedan slutet av 90-talet men är riktigt sugen på att ta upp det intresset igen. Dessvärre ser det mörkt ut pga hälsoskäl så jag får nog fortsätta med deskdiving och samlande av vintage dykarur istället.

Men det är ju kul det också!

Jim
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Roligt nyförvärv.
Key West (sub brand till DPW) med samma boett som Precista 88/89, Sinn 815 och några till. Hittade 2 på samma gång och de kom på eftertraktade Vintage Isofrane. Jobbigt att börja använda NOS grejer men ett lyxproblem :)
20200321_143709.jpg
20200321_142748.jpg

Lånat bilder nedan från internätz för referens
IMG_3271_1.jpg
16412374-3.1024.jpg
 

grand.in

Omega
2-Faktor
Vilken tråd!
Här har vi mina:
IMG_20200403_194146.jpg

Scubapro 500, Diving 100 atmos, Seiko 6458-700A och till sist en Seiko 7548-700B. Samtliga känns troligen igen sedan tidigare på forumet. Ber om ursäkt för mindre bra bild men blev så exalterad över tråden att jag var tvungen att fota och posta NU!
 
Topp