• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

den färgstarka halvguld, twotone, TT-tråden

_2024589.JPG

Har suttit o sneglat på en klocka som är ”TT” eller bicolor.
Är väldigt sugen på en sådan. Har varit det ett tag men inte riktigt vågat köpa en sån klocka. Gillar breitling chronomat, tudor black bay tex.
men känner att det kanske är lite mycket pengar för en sådan att testa. Vad säger ni om en longines hydroconquest bicolor?
Tycker den ser väldigt schysst ut.
Har typ bara haft stål klockor men vill ta det här ett steg längre och kanske börja om med klockresan fast då med twotone.

C4FD93EF-DD98-4EF9-8737-D3FE6EB8C072.jpeg

TT gillar jag men klockan är ingen favorit.
Jag var med på Passarounden(stål) och jag avstod min plats i utlottningen.
Testa något billigare begagnat och se om du trivs med TT.

TT gillar jag men klockan är ingen favorit.
Jag var med på Passarounden(stål) och jag avstod min plats i utlottningen.
Testa något billigare begagnat och se om du trivs med TT.

Tack för svar.
Okej, jag har läst lite olika recensioner men det är blandade svar. Har dock aldrig testat longines.
Kanske skulle testa ändå:)
Se om klockia kör black friday.

Hur gör man låset i TT på en Rolex? Är hela mittendelen i solitt guld?
vilken länk tänker du på, finns flera olika tt-länkar, min Jubilee med dolt lås är det "bara" utsidan/mittlänkarna som är guld, tror också att de flesta är i stål där själva låsningen görs och sen finns det detaljer av guld på utsidan..

Vet också att någon oyster på sub-tt har helt i stål medan det finns någon ref/årtal som har låset med guld detaljer.

Tillbaka
Topp