Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där ser trevligt ut, tror inte det går att ha för många band i dom där nyanserna
Hårt el skapligt mjukt från start?
Det är oftast dom som blir som bäst med tidenHårt. Mycket hårt.
Förvånande att det skulle vara hårt, de franska väskor jag har är inte hårda... på sin höjd styva, vilket vid närmare eftertanke är ganska relativtHårt. Mycket hårt.
4-5mm. Styvt kanske är ordet. Jag är iallafall bortskämd med mjuka band, uppenbarligen.Förvånande att det skulle vara hårt, de franska väskor jag har är inte hårda... på sin höjd styva, vilket vid närmare eftertanke är ganska relativt
Hur tjockt är det?
Hähä, tror bortskämd är ledordet här. Franskt ammo är franskt ammo liksom, vill man ha bebisrumpamjukt får man titta på annat (eller kombinera franskt ammo med typ get/kalv/häst eller nåt liknande som foder)4-5mm. Styvt kanske är ordet. Jag är iallafall bortskämd med mjuka band, uppenbarligen.
Jag vet. Jag bara konstaterar.Hähä, tror bortskämd är ledordet här. Franskt ammo är franskt ammo liksom, vill man ha bebisrumpamjukt får man titta på annat (eller kombinera franskt ammo med typ get/kalv/häst eller nåt liknande som foder)
Jag tycker du ska köpa ett sånt där Vintage Olive av Oleg Stepenko / Hurricane13 om han har sånt läder kvar. Det är nice.Ble litt sugen på å teste et vintage band på min 973. Er ute etter noe lignende av de to under. Helst et i fargen vintage olive. Lest igjennom tråden, men føler bare jeg får fler frågor enn svar i og med at det er så utrolig mange alternativer så derav min fråga.
Hvem skal jeg kjøpe av? Pluss om det ikke er så ekstremt lang produksjonstid. Er det noen som har flere bra alternativer til band så tar jeg gjerne imot det også
Produktionstiden hos Oleg är kort men leveranstiden är extremt lång. Räkna med minst 4-5 veckorBle litt sugen på å teste et vintage band på min 973. Er ute etter noe lignende av de to under. Helst et i fargen vintage olive. Lest igjennom tråden, men føler bare jeg får fler frågor enn svar i og med at det er så utrolig mange alternativer så derav min fråga.
Hvem skal jeg kjøpe av? Pluss om det ikke er så ekstremt lang produksjonstid. Er det noen som har flere bra alternativer til band så tar jeg gjerne imot det også
Vilken storlek vill du ha?Ble litt sugen på å teste et vintage band på min 973. Er ute etter noe lignende av de to under. Helst et i fargen vintage olive. Lest igjennom tråden, men føler bare jeg får fler frågor enn svar i og med at det er så utrolig mange alternativer så derav min fråga.
22/22Vilken storlek vill du ha?
Då kan jag tyvärr inte vara behjälplig.
Jag tycker du ska köpa ett sånt där Vintage Olive av Oleg Stepenko / Hurricane13 om han har sånt läder kvar. Det är nice.
Produktionstiden hos Oleg är kort men leveranstiden är extremt lång. Räkna med minst 4-5 veckor
Bestilte et band av OlegDå kan jag tyvärr inte vara behjälplig.
Vackert!Det här är ingen strap recension men en "show off" på en mycket trevligt tillbehör till straps. Kontaktade allas vår @oddface för någon vecka sedan med en idé på en strap förvaring som jag hade sett, det landade i en skiss på en tyckte jag då stor och rejäl rulle med plats för 50st strap + verktyg. Härlig canvas kantad med läder, snygg och prydligt! Under resan så kompletterades det med ett matchande rese case som rymmer 2st 47mm pannor samt 6st strap och verktyg. Är otroligt nöjd med resultatet, precis som jag ville ha det... Bara ett enda fel, jag har för många straps.
"Hej, jag heter Peter och jag är strapaholic"
Mitt bästa tips till alla som gillar straps, beställ ett till dig själv i lagom storlek som julklapp! Då vet ni iaf att ni får ett paket som ni kommer att älska
Nice, blev riktigt braDet här är ingen strap recension men en "show off" på en mycket trevligt tillbehör till straps. Kontaktade allas vår @oddface för någon vecka sedan med en idé på en strap förvaring som jag hade sett, det landade i en skiss på en tyckte jag då stor och rejäl rulle med plats för 50st strap + verktyg. Härlig canvas kantad med läder, snygg och prydligt! Under resan så kompletterades det med ett matchande rese case som rymmer 2st 47mm pannor samt 6st strap och verktyg. Är otroligt nöjd med resultatet, precis som jag ville ha det... Bara ett enda fel, jag har för många straps.
Mitt bästa tips till alla som gillar straps, beställ ett till dig själv i lagom storlek som julklapp! Då vet ni iaf att ni får ett paket som ni kommer att älska
Det här är ingen strap recension men en "show off" på en mycket trevligt tillbehör till straps. Kontaktade allas vår @oddface för någon vecka sedan med en idé på en strap förvaring som jag hade sett, det landade i en skiss på en tyckte jag då stor och rejäl rulle med plats för 50st strap + verktyg. Härlig canvas kantad med läder, snygg och prydligt! Under resan så kompletterades det med ett matchande rese case som rymmer 2st 47mm pannor samt 6st strap och verktyg. Är otroligt nöjd med resultatet, precis som jag ville ha det... Bara ett enda fel, jag har för många straps.
Underbart! Jag sa ju att du skulle få platsbrist på en gångDet här är ingen strap recension men en "show off" på en mycket trevligt tillbehör till straps. Kontaktade allas vår @oddface för någon vecka sedan med en idé på en strap förvaring som jag hade sett, det landade i en skiss på en tyckte jag då stor och rejäl rulle med plats för 50st strap + verktyg. Härlig canvas kantad med läder, snygg och prydligt! Under resan så kompletterades det med ett matchande rese case som rymmer 2st 47mm pannor samt 6st strap och verktyg. Är otroligt nöjd med resultatet, precis som jag ville ha det... Bara ett enda fel, jag har för många straps.
Ha ha ja men jag trodde inte att det var möjligt.Underbart! Jag sa ju att du skulle få platsbrist på en gång
Det kommer nog en sådan snart, fördelen med case för 50 är att då är det bara att anpassa sig och sälja iväg nåt om nytt ska in.Du har verkligen ett problem Kanske dags med en "Peters garageutförsäljning" med band?
Det kommer nog en sådan snart, fördelen med case för 50 är att då är det bara att anpassa sig och sälja iväg nåt om nytt ska in.
Men det är 50% av grejen tycker jag, jag skulle hellre ha 1 panna och 20 bra band än 2 pannor och 4 band om du förstår vad jag menar. Men det är jag.
Och du är väl inte direkt svält född på band du heller
Kanske kan ordna en förhandsvisningNä man jag tänker stå först i kön när du rear ut.
Jag har handlat av Corrigia och varit med om samma. Jag fick ett grönt band som egentligen skulle ha en brun ton. Snubben sa att det var det bandet punkt och jag rantade om det i tråden här bara. Jag köper inte av Corrigia igen.Jag har själv ingen köpt något från corrigia, utan jag går å andrahands information i frågan.
Snubblade över denna annons på Facebook från en paneristi grupp om en rista som hade köpt ett par band från corrigia men sedan skulle sälja alla för de ser inte ut som i annonsen. Corrigia sen ville inte göra ett återköp eller kompensera honom för detta, minus en rabattkod för fler band. I kommentarerna verkar detta ha hänt andra också.
Därmed tänker jag iallafall inte beställa från corrigia, så de detta som en PSA och en varning
Jag har aldrig provat men varit väldigt sugen flera gånger, dels för att det ser väldigt bra ut på sidan sen verkar väldigt många vara riktigt nöjda (åtminstone i mitt IG flöde). Men man har ju ingen aning om hur ett band man ser någon ha på sin klocka på en IG bild ser ut på referens bilden, svårt. Men gissar att flera av dom jag tänker på köpt rätt mkt band och därmed har lättare att "bolla" sig fram till rätt band. Tänker exempelvis på @ahoi1950 som kör mkt Corrigia band. Men jag läste också FB inlägget och blev inte direkt sugen efter det. Tråkigt.Jag har själv ingen köpt något från corrigia, utan jag går å andrahands information i frågan.
Snubblade över denna annons på Facebook från en paneristi grupp om en rista som hade köpt ett par band från corrigia men sedan skulle sälja alla för de ser inte ut som i annonsen. Corrigia sen ville inte göra ett återköp eller kompensera honom för detta, minus en rabattkod för fler band. I kommentarerna verkar detta ha hänt andra också.
Därmed tänker jag iallafall inte beställa från corrigia, så de detta som en PSA och en varning
Testa WELCOMEIngen som sitter inne på en rabattkod till Mays?
Detta är så vackert att jag blir tårögd...Det här är ingen strap recension men en "show off" på en mycket trevligt tillbehör till straps. Kontaktade allas vår @oddface för någon vecka sedan med en idé på en strap förvaring som jag hade sett, det landade i en skiss på en tyckte jag då stor och rejäl rulle med plats för 50st strap + verktyg. Härlig canvas kantad med läder, snygg och prydligt! Under resan så kompletterades det med ett matchande rese case som rymmer 2st 47mm pannor samt 6st strap och verktyg. Är otroligt nöjd med resultatet, precis som jag ville ha det... Bara ett enda fel, jag har för många straps.