• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den helt rimligt nördiga Panerai-fokuserade bandrecensionstråden

kmg

Patek
2-Faktor
Hårt, raspigt och en färg som inte matchade hans foto.
Ok. Trist. Och ingen förbättring trots användning? Panerai PV är ju rätt trista första veckan också, men de blir ju bra sen.
Det där med färg är lurigt. Senaste bandet jag köpte var mycket ljusare än hur det framstod på bild.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ok. Trist. Och ingen förbättring trots användning? Panerai PV är ju rätt trista första veckan också, men de blir ju bra sen.
Det där med färg är lurigt. Senaste bandet jag köpte var mycket ljusare än hur det framstod på bild.
Jag ska väl erkänna att jag inte ger för hårda band någon större chans.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag ska väl erkänna att jag inte ger för hårda band någon större chans.
Ajajaj. De kan ju bli de bästa sen :). På tal om hårt läder så jag har haft skor som jag fått gå in i veckor. Men när de väl mjuknat och anpassat sig efter foten så har de varit riktigt bra.
Samtidigt förstår jag om de hellre köper band som är mjuka direkt om banden är bra i övrigt.
 
Senast ändrad:

oddface

Panerai
2-Faktor
Ajajaj. De kan ju bli de bästa sen :). På tal om hårt läder så jag har haft skor som jag fått gå in i veckor. Men när de väl mjuknat och anpassat sig efter foten så har de varit riktigt bra.
Samtidigt förstår jag om de hellre köper band som är mjuka direkt om banden i övrigt är bra.
Håller med helt.
 
  • Like
Reactions: kmg

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ett embryo... kul det här men respekt åt dom riktiga hantverkarna.
20200418_181539.jpg
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Älskar verkligen bandet ovan.. Men det spännet faller mig verkligen inte i smaken
Det kan inte gå att slipa upp det istället då? Misstänker att det är det mörka du inte gillar. Men med lite sandpapper (eller smärgelduk om man ska vara korrekt) försiktigt borde du kunna få det metallrent.... Med flera papper i ökande finhet och jävla massa tålamod får du det polerat till och med ;)
 
Topp