Hojta till om det är någon som har till salu här något speciellt med att ha klockan med fjäril!Det finns speciella gummin till butterfly, tunnare så att dom passar bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hojta till om det är någon som har till salu här något speciellt med att ha klockan med fjäril!Det finns speciella gummin till butterfly, tunnare så att dom passar bra.
Jag har ett deployment clasp som jag aldrig använder eftersom det bara passar på ett av mina band. Det bandet har jag aldrig använt. Dom andra är för tjocka.Hojta till om det är någon som har till salu här något speciellt med att ha klockan med fjäril!
Snyggt! Kul att det finns andra som kollar runda hål.Då var det min tur att beställa ett strap från allas vår gode @oddface …
Som tur var så jobbar jag kväll idag, så jag var hemma när det skrällde till i brevlådan.
Fick i vanlig ordning hjälp med bandbyte…
Vad ska man säga då? Hög internationell klass säger jag, underbart hantverk!
Stort tack, Jonas, vi lär nog höras snart igen…
Bra komboDå var det min tur att beställa ett strap från allas vår gode @oddface …
Som tur var så jobbar jag kväll idag, så jag var hemma när det skrällde till i brevlådan.
Fick i vanlig ordning hjälp med bandbyte…
Vad ska man säga då? Hög internationell klass säger jag, underbart hantverk!
Stort tack, Jonas, vi lär nog höras snart igen…
Bra kombo
Ha ha, mitt är också från Oddface så är nog samma lika…Kusligt likt…! Great minds think alike.
Det här måste för övrigt vara det 24-tätaste forumet på planeten.
Har förstått det som att det är stört svårt att sy pga strukturen, men "side stitch" osv ska ju gå..Rocka, vem styr upp det? Företrädelsevis grön (vet inte om det finns gröna rockor, men det finns ju inte vita känguruer heller).
Jaså!Rocka, vem styr upp det? Företrädelsevis grön (vet inte om det finns gröna rockor, men det finns ju inte vita känguruer heller).
Det där var ju ap-snyggt.Har förstått det som att det är stört svårt att sy pga strukturen, men "side stitch" osv ska ju gå..
Åh fan. Tänk vad fel jag haft när jag sålt skinnställ och skojat om de hypotetiska vita kängurusarna.
Dom är inte vanliga, uppskattningsvis 1 på 50.000-100.000Det där var ju ap-snyggt.
Åh fan. Tänk vad fel jag haft när jag sålt skinnställ och skojat om de hypotetiska vita kängurusarna.
Rockan har sitt kalk-lager i huden, därav texturen. Kan liknas med skelett. Det är ingenting jag vill sätta mina dyra verktyg i.Har förstått det som att det är stört svårt att sy pga strukturen, men "side stitch" osv ska ju gå..
TIL something new. Tack för info.Rockan har sitt kalk-lager i huden, därav texturen. Kan liknas med skelett. Det är ingenting jag vill sätta mina dyra verktyg i.
Det finns säkert någon maskin som kan sy i det, men så ska man sy runt prickarna och stygnen blir ojämna. Träffar nålen en depo är det antingen nålen eller depon som spricker, och jag vet inte vad som skulle vara mest fördelaktigt.
Även krokodil/alligator har kalklager i sina fjäll - men inte i samma grad, och det mesta försvinner vid garvningen.
Rocka, vem styr upp det? Företrädelsevis grön (vet inte om det finns gröna rockor, men det finns ju inte vita känguruer heller).
Ping @metamorfos - din tur att skina.Det här med band till Panerai är ju kul på riktigt.
Funderar på nästa band. Hade en trevlig och intressant dialog med @oddface som gav många nyttiga tips.
Om man är lite nördig, för det får man vara här tänker jag. Vad anses som ”mest DNA”?
Längd, tapered eller jämbrett, tjocklek, insytt spänne eller annat osv?
Rakt, lååångt, insytt.Det här med band till Panerai är ju kul på riktigt.
Funderar på nästa band. Hade en trevlig och intressant dialog med @oddface som gav många nyttiga tips.
Om man är lite nördig, för det får man vara här tänker jag. Vad anses som ”mest DNA”?
Tack för tydligt svarRakt, lååångt, insytt.
Men det betyder inte att man inte kan köra som man vill, jag varierar ganska friskt…Tack för tydligt svar
Fattar, man ska trivas med det också. Men ibland är det kul att lite all-in. Inte omöjligt att det blir lite olikaMen det betyder inte att man inte kan köra som man vill, jag varierar ganska friskt…
Ping @metamorfos - din tur att skina.
Det här med band till Panerai är ju kul på riktigt.
Stort tackDet är batsignalen för mig - prata om band och DNA uppenbarligen!
Det finns olika skolor och mål med vad DNA betyder gör dig i Panerai-svängen-
1. Är det band liknande som de som satt på 6152-1 eller 3436 på 40talet?
2. Är det band linnande de som satt på PreV klockorna när Panerai kom till att bli kommerciellt i början av 90 talet.
Svarar på båda och ger lite exempel
1. 1940 talet. Då vill du ha band som kan fungera som en livremm, jag har haft turen att kika på orginal-paneraier med band från den tiden och banden är kort sagt - enorma. Här är ett orginal för att ge en bild, för det är alltid kul.
Bäst i klass här skulle jag säga är Kostas Straps i England - https://www.instagram.com/kostas.straps
Spännena är insydda, platta, och relativt tjocka. Kallas GPF spännen och är oftast graverade med det på baksidan, även kopiorna - och det får man tycka som man vill om.
2. 1990 talet. Det finns en mängd PreV band ute på marknaden, de har insydda spännen av en mindre modell än de GPF spännen som sitter i Vintage modellerna. Längden är ~80 / ~130 mm. Och ~ är med flit för de var inte exakta i hur banden gjordes, kunde vara 131mm eller 134mm. Berodde lite på hur de kände antar jag. En stark DNA grej där är hajband, och något jag vurmar starkt för.
Bäst i klass för sådan (mer än vår kära @oddface som har lite haj inne) - är Oleg Stephenko.
Både Kostas och Oleg kan hjälpa dig guidea vad du vill ha, och det du får klura på är vilken typ av DNA du vill ha.
Happy hunting, det är nu det roliga börjar!
Ett alternativ är att göra som @metamorfos säger men beställa bandet i en längd som passar din handled. Då får du alla detaljer, förutom flärpen då...Stort tack
Hur gärna man gillar all-in inser jag att ett band o spänne som livrem kanske är ett väl stort steg att ta. I vart fall inledningsvis.
Får sikta in mig på alternativ 2. Haj har varit utanför min comfort zone men kanske är dags att testa.