• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den helt rimligt nördiga Panerai-fokuserade bandrecensionstråden

413x

Breitling
A946BD7D-A3EF-43E2-9E03-9A53D3FCE6E4.jpeg

Somrig canvas från CBstraps. Skönt och bra kvalitet av vad jag kan döma, dessutom bara ca 800 kr inklusive frakt!
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Jag gillar verkligen utseendet på det här gummit, men det sitter inte bekvämt på mig. Drar jag åt det får jag ont i handleden, släpper jag ut ett hål sitter inte klockan bra.

Skall göra ett försök till men vad göra annars? Byta till ett accordion kanske?
IMG_20200519_193437.jpg
Jag tycker det var ett par veckors tillvänjning på det bandet. Mjuknar lite efter användning..
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Tänkte slänga in en beställning på ett 74-strap från Mays-Berlin. Har vi på Paneristi Sverige någon rabattkod? Har någon minne av det... men mycket möjligt att jag är ute o cyklar
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte slänga in en beställning på ett 74-strap från Mays-Berlin. Har vi på Paneristi Sverige någon rabattkod? Har någon minne av det... men mycket möjligt att jag är ute o cyklar
Nej, men de har 25% med lite blandade koder just nu. Jag har ingen i huvudet just nu, med det lär folk här ha.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Styva som stål betyder. Bär dem. Krama dem. Kela med dem. Så kommer de bli de bästa banden. Tänk skinnskor.
Jag föredrar canvasskor eller liknande för att slippa plåga mig igenom de första månaderna med skorna. Jag ser inte poängen med att göra det.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Funderar på nya sulor till min 372. Har mörkbrunt (oem), brunt (oem), grönt canvas och svart gummi.

Grönt gummi, funkar det? Mörk-grått? Nån som har några bra tips?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag gick lite bandköparbonanza nyligen och beställde 5 olika band av 5 olika tillverkare. Det första trillade in igår, ett (till) Mays Mare, den här gången till 720. Perfekt, som väntat.
07B9EF42-2406-42BE-B196-50A95342B33E.jpeg


Resten av banden verkar komma på måndag. Allihopa.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Mitt i allt så fick jag två nya straps idag som jag väntat länge på, mina först från Kostas Strap. Erkänt duktig och av många ansedd som en av dom bästa på strap av "vintage" modell. Är vid en första test mer än nöjd med båda, väldigt nöjd tom.

Modell 6152/1 på 587.
20200606_175043.jpg


Det mörka tror jag han kallade "Arillo" här på 662.
20200606_221820.jpg
20200606_221705.jpg
20200606_221619.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Mitt i allt så fick jag två nya straps idag som jag väntat länge på, mina först från Kostas Strap. Erkänt duktig och av många ansedd som en av dom bästa på strap av "vintage" modell. Är vid en första test mer än nöjd med båda, väldigt nöjd tom.

Modell 6152/1 på 587.
20200606_175043.jpg


Det mörka tror jag han kallade "Arillo" här på 662.
20200606_221820.jpg
20200606_221705.jpg
20200606_221619.jpg
Coola band. Ser ut som att första bandet sitter tight inpå boetten. Luras bilden eller är det tighta distanser?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Band nummer två dök upp tidigare idag, mitt tredje Wotancraft XMAS Commando 013. Det första (26mm) bor hos @Yoshiikee fortfarande tror jag. Det andra är 24mm och bor ibland på min 602. Så nu blev det ett nytt 26mm till BMG:n. Det visade sig att det var lite dassigare färg (gråare liksom) på detta bandet jämfört med de andra två. Det är dock lika underbart, sitter som smält smör på rostat bröd, etc. Så jag har inte tänkt att avyttra det på @metamorfos eller någon annan slasktratt. Jag antar att läder har lite olika färger i olika ändar. Hmm, det kanske är en ända. :D Jaja, här kommer en dassig jämförelse (24mm t.v., 26mm t.h.) och en än mer dassig bild på bandet på BMG:n.

IMG_7027.jpeg
Skärmavbild 2020-06-08 kl. 14.46.52.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Band nummer två dök upp tidigare idag, mitt tredje Wotancraft XMAS Commando 013. Det första (26mm) bor hos @Yoshiikee fortfarande tror jag. Det andra är 24mm och bor ibland på min 602. Så nu blev det ett nytt 26mm till BMG:n. Det visade sig att det var lite dassigare färg (gråare liksom) på detta bandet jämfört med de andra två. Det är dock lika underbart, sitter som smält smör på rostat bröd, etc. Så jag har inte tänkt att avyttra det på @metamorfos eller någon annan slasktratt. Jag antar att läder har lite olika färger i olika ändar. Hmm, det kanske är en ända. :D Jaja, här kommer en dassig jämförelse (24mm t.v., 26mm t.h.) och en än mer dassig bild på bandet på BMG:n.

IMG_7027.jpeg
Skärmavbild 2020-06-08 kl. 14.46.52.jpeg
Riktigt bra band till BMGn och säkerligen också på 720. Snyggt!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Corrigia erbjuder 30% rabatt just nu med koden nocorona på band som de har i lager, inte custom.
 
Topp