• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Spincini

Rolex
2-Faktor
Vad hÀnde dÀr? Det Àr den delen i hela upplÀgget jag inte gillar
Enligt Postnord sÄ försökte man dela ut paketet kl 07.13 i fredags men ingen var hemma. Samtidigt sÄ ska man ha lagt en avi i min brevlÄda för att jag skulle ha möjligheten att hÀmta ut den pÄ nÀrmaste utlÀmningsstÀlle. Inget av detta stÀmmer. Detta har inneburit att jag varit tvungen att vÀnta pÄ pÄminnelseavin men det som gjorde mig helt vansinnig var att Postnord plockade bort spÄrbarheten. NÀr jag inte "var hemma" sÄ övergick paketen till att bli ett brev av nÄgon anledning. Ett brev utan spÄrbarhet, sÄ jag har i över en vecka inte vetat ett dugg. Inte kunnat fÄ nÄgon information. Postnord visste inte ens vilket mitt nÀrmaste utlÀmningsstÀlle var!?
Ingen rolig upplevelse:arghh:
 

leiden

Rolex
Enligt Postnord sÄ försökte man dela ut paketet kl 07.13 i fredags men ingen var hemma. Samtidigt sÄ ska man ha lagt en avi i min brevlÄda för att jag skulle ha möjligheten att hÀmta ut den pÄ nÀrmaste utlÀmningsstÀlle. Inget av detta stÀmmer. Detta har inneburit att jag varit tvungen att vÀnta pÄ pÄminnelseavin men det som gjorde mig helt vansinnig var att Postnord plockade bort spÄrbarheten. NÀr jag inte "var hemma" sÄ övergick paketen till att bli ett brev av nÄgon anledning. Ett brev utan spÄrbarhet, sÄ jag har i över en vecka inte vetat ett dugg. Inte kunnat fÄ nÄgon information. Postnord visste inte ens vilket mitt nÀrmaste utlÀmningsstÀlle var!?
Ingen rolig upplevelse:arghh:
Surt! Den "servicen" vill man ju helst undvika att utsÀttas för :( Skönt att det kom till rÀtta i alla fall sÄ de inte hade tappat bort det ocksÄ...
 

xmb216bc

Panerai
Enligt Postnord sÄ försökte man dela ut paketet kl 07.13 i fredags men ingen var hemma. Samtidigt sÄ ska man ha lagt en avi i min brevlÄda för att jag skulle ha möjligheten att hÀmta ut den pÄ nÀrmaste utlÀmningsstÀlle. Inget av detta stÀmmer. Detta har inneburit att jag varit tvungen att vÀnta pÄ pÄminnelseavin men det som gjorde mig helt vansinnig var att Postnord plockade bort spÄrbarheten. NÀr jag inte "var hemma" sÄ övergick paketen till att bli ett brev av nÄgon anledning. Ett brev utan spÄrbarhet, sÄ jag har i över en vecka inte vetat ett dugg. Inte kunnat fÄ nÄgon information. Postnord visste inte ens vilket mitt nÀrmaste utlÀmningsstÀlle var!?
Ingen rolig upplevelse:arghh:
HÀnde nÄgot liknande med en annan grej jag bestÀllde, spÄrlöst borta under en vecka. Ringde postnord, ups, usps, samt leverantören. Leverantören skickade en ny pryl, sÄ nÀr jag kom hem en dag sÄ lÄg dÀr en avi, sprang o hÀmtade ut den, tvÄ dagar senare sÄ lÄg det en ny avi, fick ju ocksÄ hÀmtas ut. Kontaktade leverantören igen, förklarade lÀget, behÄll den extra sa de. Nu gÀllde det en ficklampa, men den var inte gratis.
Undrar om leverantör av klockor skulle sÀga samma sak:rolleyes:
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Enligt Postnord sÄ försökte man dela ut paketet kl 07.13 i fredags men ingen var hemma. Samtidigt sÄ ska man ha lagt en avi i min brevlÄda för att jag skulle ha möjligheten att hÀmta ut den pÄ nÀrmaste utlÀmningsstÀlle. Inget av detta stÀmmer. Detta har inneburit att jag varit tvungen att vÀnta pÄ pÄminnelseavin men det som gjorde mig helt vansinnig var att Postnord plockade bort spÄrbarheten. NÀr jag inte "var hemma" sÄ övergick paketen till att bli ett brev av nÄgon anledning. Ett brev utan spÄrbarhet, sÄ jag har i över en vecka inte vetat ett dugg. Inte kunnat fÄ nÄgon information. Postnord visste inte ens vilket mitt nÀrmaste utlÀmningsstÀlle var!?
Ingen rolig upplevelse:arghh:
Klassiker! NĂ€r jag bodde i radhus för nĂ„gra Ă„r sedan hĂ€nde det ganska ofta att jag fick hĂ€mta ut pĂ„ utlĂ€mningsstĂ€lle istĂ€llet för att fĂ„ det levererat hem. Postnord hade inte ens försökt köra ut det, utan markerat det som omöjligt pga "portkod" 
 Dessutom vĂ€ntade de gĂ€rna nĂ„gra extra dagar med att avisera förĂ€ndringen 
 :mad:
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Klassiker! NĂ€r jag bodde i radhus för nĂ„gra Ă„r sedan hĂ€nde det ganska ofta att jag fick hĂ€mta ut pĂ„ utlĂ€mningsstĂ€lle istĂ€llet för att fĂ„ det levererat hem. Postnord hade inte ens försökt köra ut det, utan markerat det som omöjligt pga "portkod" 
 Dessutom vĂ€ntade de gĂ€rna nĂ„gra extra dagar med att avisera förĂ€ndringen 
 :mad:
Det jag inte förstÄr Àr att leverantören köpt en spÄrbar tjÀnst men helt plötsligt Àr det inte spÄrbart lÀngre pga Postnord gjort paketet till ett brev. Varför tar man inte ansvar för hela kedjan som kunden betalt för? Problemet Àr dock lösbart, brevet har ett kolli-id men man kopplar inte det med paketets. Postnord verkade inte heller intresserade av att lösa det!? Man verkar inte ens försöka göra ett bra jobb:mad:
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Skit samma, nu kom den fram till slut:D
VÀldigt behaglig att bÀra och kunde nÀstan anvÀnda lummen som ficklampa i morse.
Mycket klocka för pengarna:greedy:
20170221_091805-02.jpeg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jag köpte den av Watchhubs i Hongkong. Tog en vecka innan de skickade men klockan men de svarade snÀllt nÀr jag mejlade dem. Mardrömmen dÀremot var Postnords hantering:mad:

Köpte du via Tradera?

Det jag inte förstÄr Àr att leverantören köpt en spÄrbar tjÀnst men helt plötsligt Àr det inte spÄrbart lÀngre pga Postnord gjort paketet till ett brev. Varför tar man inte ansvar för hela kedjan som kunden betalt för? Problemet Àr dock lösbart, brevet har ett kolli-id men man kopplar inte det med paketets. Postnord verkade inte heller intresserade av att lösa det!? Man verkar inte ens försöka göra ett bra jobb:mad:

Det dÀr har hÀnt mig med. FÄtt försÀkrade försÀndelser skickade till mig frÄn utlandet som sen Postnord registrerar fel nÀr försÀndelsen ankommer Sverige och som sen blir ett brev som inte gÄr att spÄra. Helt sinnessjukt.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Köpte du via Tradera?



Det dÀr har hÀnt mig med. FÄtt försÀkrade försÀndelser skickade till mig frÄn utlandet som sen Postnord registrerar fel nÀr försÀndelsen ankommer Sverige och som sen blir ett brev som inte gÄr att spÄra. Helt sinnessjukt.
Japp, köpte den via Tradera och mÄste sÀga att Watchhubs skötte sig utmÀrkt:)

Postnord:wtf:
 

xmb216bc

Panerai
SĂ„ dĂ„ kom den Ă€ntligen, SBBN031, frĂ„n Seiya. Riktigt nöjd, första quartzaren, jag Ă€r egentligen automatare, men den Ă€r grym, en helt annan kĂ€nsla Ă€n baby tunan, skx:en. Men hur i h-vete fĂ„r man in de smĂ„ packningarna i centrumlĂ€nken igen efter lĂ€nkförkortning, slutade med besök hos en urmakare. Även PostNord har funkat klanderfritt, alltsomallt tog det en vecka frĂ„n Japan
IMG_4797.JPG

Ska posta fler bilder mes bÀttre ljus en annan dag
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
SĂ„ dĂ„ kom den Ă€ntligen, SBBN031, frĂ„n Seiya. Riktigt nöjd, första quartzaren, jag Ă€r egentligen automatare, men den Ă€r grym, en helt annan kĂ€nsla Ă€n baby tunan, skx:en. Men hur i h-vete fĂ„r man in de smĂ„ packningarna i centrumlĂ€nken igen efter lĂ€nkförkortning, slutade med besök hos en urmakare. Även PostNord har funkat klanderfritt, alltsomallt tog det en vecka frĂ„n Japan
IMG_4797.JPG

Ska posta fler bilder mes bÀttre ljus en annan dag
Ett stort grattis:)
Har ocksÄ varit endast automatare men lÀrt mig uppskatta quartz mer och mer.
Tack vare Seiko och dess höga kvalité:D
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Försökte fotografera klockan med grönt nato men fick inte heller fram den gröna fÀrgen pÄ bilden;)
Ljuset Àr kasst efter typ 16, dock Àr det en snygg klocka:D
Den hÀr bilden Àr dock frÄn arkiven sÄ den Àr inte nytagen, tror det var ett lumeshot jag försökte mig pÄ sÄ bandet var inte i fokus :D
 
Topp