• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
SÄ hÀr kan den se ut,

8_DF66563-_D948-41_C5-80_FB-16_B0_F2_C732_C0.jpg

Och helt klart en av de vackraste av sin sort (fast det Àr gamska tuff konkurrens).
373_F2272-4713-4_C22-_BF7_D-11021_D564_B2_C.jpg
Tackar :) Jag hÄller med, den har de snyggaste visarna, fin balans pÄ texten pÄ urtavlan, texten Àr relevant, snygg reveal pÄ cirkeln runt lumen och bra kombo med svart och stÄl. Perfektion!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Ha ha, du gÄr ju bara in och Àger tonfisktrÄden! Jag trodde faktiskt inte att de var sÄ lika? Jag trodde bl a att cirkeln runt lumen var större pÄ gammelfarfar. Vilken Ärsmodell Àr detta?
Det kan nog anses vara empiriskt bevisat att jag Àr lite svag för Tunas...
Denna Àr frÄn 1975, servad hÀromÄret av en pensionerad GS urmakare.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Det kan nog anses vara empiriskt bevisat att jag Àr lite svag för Tunas...
Denna Àr frÄn 1975, servad hÀromÄret av en pensionerad GS urmakare.
Aha, en riktig storfiskare alltsÄ! HÀr finns mycket att se fram emot med andra ord :)

Break, break.

Jag Àr pÄ jakt efter en Sbdx011 att komplettera min Sbbn013 med men jag har svÄrt att finna en bra kÀlla. Kan nÄgon vÀnlig sjÀl ge mig en hint var jag kan börja leta?
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Ni som har flera.
Om man hugger en 300 tuna, kommer man efter ett par veckor sitta o leta efter en 600 eller 1000 ocksÄ?
Eller ska man fiska efter en 1000 direkt och sen bara njuta av livet.
Är det ens möjligt att bli nöjd fiskare?
/Daniel
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ni som har flera.
Om man hugger en 300 tuna, kommer man efter ett par veckor sitta o leta efter en 600 eller 1000 ocksÄ?
Eller ska man fiska efter en 1000 direkt och sen bara njuta av livet.
Är det ens möjligt att bli nöjd fiskare?
/Daniel
Personligen tycker jag 1000m Àr för stor, 300m sitter precis lagom. SÄ frÄgan Àr vad man Àr ute efter. Vill man ha specialmaterial som exempelvis Cermet eller en med mekaniskt eller springdrive-urverk sÄ Àr det 1000m som gÀller men annars kvittar det.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Har inte provat nÄgon pÄ armen Àn men pÄ rent utseende sÄ tycker jag 035 Àr en vÀrdig kandidat.
Fast iom att jag redan har en ninjaturtle sÄ kÀnns tvÄ helsvarta klockor lite onödigt, dÄ kommer 027 svart/gul in i bilden istÀllet.. Eller 037 blÄ.
Jag fÄr försöka fÄ prova dom olika storlekarna pÄ armen och se helt enkelt.


Personligen tycker jag 1000m Àr för stor, 300m sitter precis lagom. SÄ frÄgan Àr vad man Àr ute efter. Vill man ha specialmaterial som exempelvis Cermet eller en med mekaniskt eller springdrive-urverk sÄ Àr det 1000m som gÀller men annars kvittar det.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Ni som har flera.
Om man hugger en 300 tuna, kommer man efter ett par veckor sitta o leta efter en 600 eller 1000 ocksÄ?
Eller ska man fiska efter en 1000 direkt och sen bara njuta av livet.
Är det ens möjligt att bli nöjd fiskare?
/Daniel
Hur mÄnga fiskare slutar efter första fÄngsten egentligen? Om du inte redan gjort det, se Armand the watch guys berÀttelse om Tunan pÄ Youtube, lÀs denna sammanstÀllning och blÀddra i detta register och sÀg vad du tror?

Edit. SjÀlv har jag bara en Tuna hittils men jag hoppas pÄ fler :)
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Det var vÀl en önsketanke att nÄgon skulle erkÀnna att en klocka rÀcker. Det tog mig sjÀlv typ tvÄ timmar efter jag köpt min ninja till att börja leta efter fler turtlar och Àven övertygat mig att jag behöver minst tre till för att kÀnna mig fullÀndad. :)
Efter att ha hÀngt hÀr sÄ har jag fÄtt ett orimligt sug efter en (eller flera) tuna.



Hur mÄnga fiskare slutar efter första fÄngsten egentligen? Om du inte redan gjort det, se Armand the watch guys berÀttelse om Tunan pÄ Youtube, lÀs denna sammanstÀllning och blÀddra i detta register och sÀg vad du tror?

Edit. SjÀlv har jag bara en Tuna hittils men jag hoppas pÄ fler :)
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Ni som har flera.
Om man hugger en 300 tuna, kommer man efter ett par veckor sitta o leta efter en 600 eller 1000 ocksÄ?
Eller ska man fiska efter en 1000 direkt och sen bara njuta av livet.
Är det ens möjligt att bli nöjd fiskare?
/Daniel

Om man inte som tex @yonsson upplever att 1000m Ă€r för stora sĂ„ finns det en uppenbar risk att det blir en resa som ger mersmak och att ju fler man provar desto fler aspekter inser man att uppskatta. Ser man dĂ„ inte upp sĂ„ kan man hamna i nĂ„n form av ’gotta catch/try them all’-manisk inriktning. Eller sĂ„ Ă€r det bara jag...
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Om man inte som tex @yonsson upplever att 1000m Ă€r för stora sĂ„ finns det en uppenbar risk att det blir en resa som ger mersmak och att ju fler man provar desto fler aspekter inser man att uppskatta. Ser man dĂ„ inte upp sĂ„ kan man hamna i nĂ„n form av ’gotta catch/try them all’-manisk inriktning. Eller sĂ„ Ă€r det bara jag...
Hörde jag "gotta try them all"-manisk inriktning? :D

5D7B34CF-9169-442C-8BE2-41FB65492C91.jpeg
IMG_3653.JPG
IMG_5159.JPG
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
@xBjörne
Har du möjlighet att ta kort med dom helsvarta 300 och 1000 bredvid varandra sÄ man ser skillnad pÄ storlek?
/Daniel
Jag kör catch & release sÄ alla tonfiskar pÄ bilden har fÄtt simma vidare, Àger bara en SBBN015 just nu.
Som input i diskussionen tycker jag ocksÄ att 1000 meters Àr lite vÀl bitiga men utöver det Àr de lite frÀsigare Àn 300 meters.
 
Topp