• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Nytillskott dagen till Àra! Sbbn035. Första tonfisken jag Àger.
IMG_6871.JPG
 
Vad sÀger ni? Platsar den nya solar-tonfisken i trÄden, eller Àr den inte riktigt dÀr? (Antar att den har en shroud i stÄl, annars kÀnns det inte som den duger).

200m, 46,7mm i diameter, 12,4mm tjock, 420€.
img.jpg
200m-versionerna tycker jag för övrigt inte Àr riktiga tonfiskar. "Huvudfunktionen" Àr ju att tonfiskar a Àr heliumtÀta utan He-ventil tack vare L-packning under glaset, sÄ Àr det ju icke med 200m-fiskarna.
Nja, jag gillar den dock och den verkar riktigt prisvÀrd.
 
Vad sÀger ni? Platsar den nya solar-tonfisken i trÄden, eller Àr den inte riktigt dÀr? (Antar att den har en shroud i stÄl, annars kÀnns det inte som den duger).

200m, 46,7mm i diameter, 12,4mm tjock, 420€.
img.jpg
Jag tycker att det kÀnns lite löjligt med en klocka som Àr stor som en egen ö och ÀndÄ bara har 200m. Men visst, förhoppningsvis sÄ tÄl den lika mycket stryk som resten av Tuna-serien. Den Àr ju dock vÀldigt tunn om den bara Àr 12,4mm tjock.
 
Jaha, dÄ fick man Àntligen posta i den hÀr trÄden. Inte en dag för tidigt. Det var lÀnge sedan jag gick igÄng pÄ en klocka pÄ det hÀr viset. Den Àr ju asbra! Tack till @xBjörne för affÀren.
10E92B86-C57F-4D6E-B97D-069DAD069ADB.jpeg
015? Fick hem min 015 förra veckan och hÄller med dig till 110%. Av de klockor som införskaffats sedan Àventyret pÄ ks pÄbörjades Àr det den som givit mig absolut störst wow-kÀnsla. Och ja, du har rÀtt. Jag har redan börjat söka efter ny tonfisk.
 
oj vad sugen man blir pÄ en tunna nÀr man kollar i denna trÄden. NÀr jag började samla för nÄgra Är sen sÄ avfÀrdade jag 300m tunnan för att den var Quartz, det skulle bara vara automat, nu Àr det lustigt nog den klockan som tilltalar mig mest. Det Àr lustigt som det kan bli. Har dock lite beslutsÄngest om det Àr denna eller en mm300 som ska in i samlingen först
 
Tillbaka
Topp