Nååå, låt höra nu då...
Med lyftardräkt o allt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nååå, låt höra nu då...
Aldrig provat dräkt, vore dock rätt kul...Med lyftardräkt o allt
Aldrig provat dräkt, vore dock rätt kul...
Använder faktiskt inte ens bälte eller värmare.
Just styrkelyft tar jag ganska seriöst, en av få saker i livetVar inte så seriös![]()
Ska faktiskt testa 5x5, känns roligt att ha en mall, blir lite segt när man harvar runt bara.
Sen gillar jag basövningar.
Just styrkelyft tar jag ganska seriöst, en av få saker i livet
Dock strular axlarna just nu. Mer mark och böj nu.
5x5 dåligt för nybörjare? Kolhydrater dåligt på kvällen? jag säger då det.
leben borde utveckla varför kolhydrater är dåligt på kvällen. Låter bara som broscience.Har du sagt A får du också säga B.
Utveckla gärna, därför vi har denna tråden.
Har du sagt A får du också säga B.
Utveckla gärna, därför vi har denna tråden.
Jag är en som sagt "5x5 dåligt för nybörjare". MEN inte att det var dåligt att köra 5x5 utan att rekommendera en nybörjare att köra övningar som marklyft och knäböj. Det är grymma övningar när dessa är korrekt utförda. Vet inget annat än just träning där det finns så många självutnämnda experter. Alla människors kroppar är annorlunda och man behöver bygga upp olika muskler och göra olika övningar för att få samma resultat.
leben borde utveckla varför kolhydrater är dåligt på kvällen. Låter bara som broscience.
Nu är ju iof leben rippad som en 17 åring trots att han närmar sig 40, talar då lite för sig självt.
Sen är det ju ingen hemlighet att tunga mål innan läggdags är kontraproduktivt för viktnedgång och då speciellt kolhydrater som är fiende nummer ett.
Varför skulle det vara kontraproduktivt för viktnedgången? Kolhydrater är absolut ingen fiende.
Så länge du bränner dem är det inget fel.
Precis och vad spelar det då för roll när jag trycker i mig dem och hur mycket jag trycker i mig?
Nu är jag långt ifrån ett träningsorakel men funderar ändå lite löst. Om det är fel att köra 5x5 som nybörjare pga att man inte kan tekniken, vilka övningar ska man då köra som nybörjare, man kan ju inga övningar.Jag är en som sagt "5x5 dåligt för nybörjare". MEN inte att det var dåligt att köra 5x5 utan att rekommendera en nybörjare att köra övningar som marklyft och knäböj. Det är grymma övningar när dessa är korrekt utförda. Vet inget annat än just träning där det finns så många självutnämnda experter. Alla människors kroppar är annorlunda och man behöver bygga upp olika muskler och göra olika övningar för att få samma resultat. T.ex en person som har problem med ryggen kanske ska börja med stabiliserande övningar först innan man står som en fällkniv över stången?
Lite ironiskt att du Chrisse startade tråden under just den här perioden. Nu lyckas du övertyga ännu mer folk att gå till gymmet än vad det redan är med tanke på alla dessa jäkla nyårslöften(med all respekt men väldigt många slutar efter ett par månader).
![]()
Så är det precis.
Men precis som med alla andra tillfälliga trender är det ändå skoj så länge det varar... DD-trenden håller på ebba ut nu, men även det var ju skoj ett tag![]()
Mein gott... Hört talas om blodsockernivåer, insulin och fettinlagring?Precis och vad spelar det då för roll när jag trycker i mig dem och hur mycket jag trycker i mig?
Någon samt har sagt att lättaste sättet att börja om är att aldrig sluta, och det är fan sant... För fem år sedan var jag fem kilo tyngre än nu, kettlebellinstruktör och rimligt "vardagsvältränad". Nu väger jag 85 och får ont i ryggen för att jag är så jävla svag i coren.
Hur fan ska man hitta motivationen att göra den träning som jag trots allt pular in i vardagen till rutin? Jag vet ju såklart att det handlar om motivation och inte tidsbrist, man kan uträtta storverk med tre timslånga pass i veckan och det hinner ALLA med. Men, att hitta rutinerna...
Någon samt har sagt att lättaste sättet att börja om är att aldrig sluta, och det är fan sant... För fem år sedan var jag fem kilo tyngre än nu, kettlebellinstruktör och rimligt "vardagsvältränad". Nu väger jag 85 och får ont i ryggen för att jag är så jävla svag i coren.
Hur fan ska man hitta motivationen att göra den träning som jag trots allt pular in i vardagen till rutin? Jag vet ju såklart att det handlar om motivation och inte tidsbrist, man kan uträtta storverk med tre timslånga pass i veckan och det hinner ALLA med. Men, att hitta rutinerna...