Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mer bara hur han väljer att skriva eller uttrycka sig tycker jag låter väldigt fel.Blir det inte lite väl konstruerat och krystat nu för att vara ett klockforum? Jag förstår mycket väl att pankhurst tycker det se ut som en kvinna på bilden. Hur kan man inte tycka det? Sen att det kanske inte stämmer är en annan sak.
Det säger inte ett jädra skvatt om mig eller nån annan som person för att man uppfattar det så.
Berätta gärna för oss (få?) dumma som inte förstår hur en sån mening skulle uttryckts för att vara korrekt?Mer bara hur han väljer att skriva eller uttrycka sig tycker jag låter väldigt fel.
Berätta gärna för oss (få?) dumma som inte förstår hur en sån mening skulle uttryckts för att vara korrekt?
Jag antar att om man visar upp enbart kvinnliga signaler och kännetecken på en detaljbild man inte blir förolämpad av att bli uppfattad som just en kvinna? Man borde i alla fall inte bli förvånad över det. Men där har jag kanske fel
Handlar lite om att det kanske inte behöver uppmärksammas alls?Berätta gärna för oss (få?) dumma som inte förstår hur en sån mening skulle uttryckts för att vara korrekt?
Jag antar att om man visar upp enbart kvinnliga signaler och kännetecken på en detaljbild man inte blir förolämpad av att bli uppfattad som just en kvinna? Man borde i alla fall inte bli förvånad över det. Men där har jag kanske fel
Typ halva jordens befolkning är kvinnor. Så exotiskt är det ändå inte, klockforum eller ej.Handlar lite om att det kanske inte behöver uppmärksammas alls?
Fast like kul är det när folk svarar på ett annat vis beroende på kön. Inte jättekonstigt men underhållande.Handlar lite om att det kanske inte behöver uppmärksammas alls?
Kolla dagvisningen. Är inte det en klassisk tell för fake? "DAY THU". Klockan är ju trots allt fem över sju där, så den borde inte vara mitt i dagväxling.Vad säger ni?
Bilden är tagen ur ett videosnutt:
Vad säger ni?
Bilden är tagen ur ett videosnutt:
Hahahah visste det!!Kolla dagvisningen. Är inte det en klassisk tell för fake? "DAY THU". Klockan är ju trots allt fem över sju där, så den borde inte vara mitt i dagväxling.
SnappchatLänka gärna videon.
Förresten det där är 7pm , det ska ju ändå inte ändras så tidigt eller hur?Kolla dagvisningen. Är inte det en klassisk tell för fake? "DAY THU". Klockan är ju trots allt fem över sju där, så den borde inte vara mitt i dagväxling.
Tillochmed jag som kan 0 om rolex ser att den är tokfejk.Kolla dagvisningen. Är inte det en klassisk tell för fake? "DAY THU". Klockan är ju trots allt fem över sju där, så den borde inte vara mitt i dagväxling.
Omegan är också hans, ingen datum på kl 6 eller 5 vilket är fake.Tillochmed jag som kan 0 om rolex ser att den är tokfejk.
Även gravering ser oerhört tafflig utOmegan är också hans, ingen datum på kl 6 eller 5 vilket är fake.
Jag såg aldrig att dagen hade fastnat mellan två dagar, btw typsnittet ser konstigare ut än vad det är då det var screenshotad från en videosnutt.
Det ser mycket värre ut på bild, jag screenshotade den, klockan var i rörelse kan bero på det.Även gravering på rehaut ser oerhört tafflig ut
Datum skall sitta mellan 4 & 5 på PO chronos med 3 subdials (cal 3313) och på de med två subdials (cal 9300/9900) sitter datum kl 18.Omegan är också hans, ingen datum på kl 6 eller 5 vilket är fake.
Jag såg aldrig att dagen hade fastnat mellan två dagar, btw typsnittet ser konstigare ut än vad det är då det var screenshotad från en videosnutt.
Då vet man detDatum skall sitta mellan 4 & 5 på PO chronos med 3 subdials (cal 3313) och på de med två subdials (cal 9300/9900) sitter datum kl 18.
Det kan den nog vara. Men tänk på att damklockor har ett marginellt värde. Satsa på en i 18k istället. Man får dem för runt guldvärdetSnabb fråga. Hittade precis denna i en secondhand-butik. Enligt personalen ska den vara äkta men jag har ingen koll på denna. Ska vara gulddouble enligt en guldsmed dom pratat med. Dålig bild tyvärr. På baksidan finns ingen stämpel men en liiten omegastämpel på sidan av boetten.
Jo, tänkte på det också. Efterfrågan är väl inte jättestor direkt. Ville inte chansa då jag inte vet vad en sådan är värd.. så hoppade över!Det kan den nog vara. Men tänk på att damklockor har ett marginellt värde. Satsa på en i 18k istället. Man får dem för runt guldvärdet
Skulle gissa att värdet ligger på några hundralappar. Om man hittar liknande i 18k så kanske från femhundralappen beroende på viktJo, tänkte på det också. Efterfrågan är väl inte jättestor direkt. Ville inte chansa då jag inte vet vad en sådan är värd.. så hoppade över!
Tack för den infon!Skulle gissa att värdet ligger på några hundralappar. Om man hittar liknande i 18k så kanske från femhundralappen beroende på vikt
Där ser man. I överkant kan jag tycka. Men allt är ju värt det någon är beredd att betala