• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blir det inte lite väl konstruerat och krystat nu för att vara ett klockforum? Jag förstår mycket väl att pankhurst tycker det se ut som en kvinna på bilden. Hur kan man inte tycka det? Sen att det kanske inte stämmer är en annan sak.

Det säger inte ett jädra skvatt om mig eller nån annan som person för att man uppfattar det så.
Mer bara hur han väljer att skriva eller uttrycka sig tycker jag låter väldigt fel.

Mer bara hur han väljer att skriva eller uttrycka sig tycker jag låter väldigt fel.
Berätta gärna för oss (få?) dumma som inte förstår hur en sån mening skulle uttryckts för att vara korrekt?

Jag antar att om man visar upp enbart kvinnliga signaler och kännetecken på en detaljbild man inte blir förolämpad av att bli uppfattad som just en kvinna? Man borde i alla fall inte bli förvånad över det. Men där har jag kanske fel:confused:

Berätta gärna för oss (få?) dumma som inte förstår hur en sån mening skulle uttryckts för att vara korrekt?

Jag antar att om man visar upp enbart kvinnliga signaler och kännetecken på en detaljbild man inte blir förolämpad av att bli uppfattad som just en kvinna? Man borde i alla fall inte bli förvånad över det. Men där har jag kanske fel:confused:

Har har aldrig sagt att någon är dum som inte förstår.

Jag tycker inte det var fel av hen att tro det va en kvinna på bilden. Har inte sagt något om det.
Tycker bara att det var konstigt av personen ifråga att skriva "vi gentlemen fick hjälpa till osv". Inlägget är ju borttaget så kan inte citera exakt. Men var ganska oskönt skrivet tycker jag. Vet inte om jag behöver förklara så mycket mer än så.

Men personen bad om ursäkt så lägger det bakom mig.

Handlar lite om att det kanske inte behöver uppmärksammas alls?

haha, vilken konstig vändning tråden tog en stund. Jag undrar varför bilden med benen försvann för övrigt, var det för att den innehöll en fake? konstigt då tråden är till för att upplysa. Huruvida jag svarat annorlunda om inga förmodade kvinnoben visats på bild får aldrig veta. :)

IMG_3147.jpg
IMG_3146.jpg
Vad säger ni?
Bilden är tagen ur ett videosnutt:

Omegan är också hans, ingen datum på kl 6 eller 5 vilket är fake.
Jag såg aldrig att dagen hade fastnat mellan två dagar, btw typsnittet ser konstigare ut än vad det är då det var screenshotad från en videosnutt.
Datum skall sitta mellan 4 & 5 på PO chronos med 3 subdials (cal 3313) och på de med två subdials (cal 9300/9900) sitter datum kl 18.

3BCE8F13-45FC-4636-BED5-1A78ACCF342F.jpeg
Snabb fråga. Hittade precis denna i en secondhand-butik. Enligt personalen ska den vara äkta men jag har ingen koll på denna. Ska vara gulddouble enligt en guldsmed dom pratat med. Dålig bild tyvärr. På baksidan finns ingen stämpel men en liiten omegastämpel på sidan av boetten.

3BCE8F13-45FC-4636-BED5-1A78ACCF342F.jpeg
Snabb fråga. Hittade precis denna i en secondhand-butik. Enligt personalen ska den vara äkta men jag har ingen koll på denna. Ska vara gulddouble enligt en guldsmed dom pratat med. Dålig bild tyvärr. På baksidan finns ingen stämpel men en liiten omegastämpel på sidan av boetten.
Det kan den nog vara. Men tänk på att damklockor har ett marginellt värde. Satsa på en i 18k istället. Man får dem för runt guldvärdet

Det kan den nog vara. Men tänk på att damklockor har ett marginellt värde. Satsa på en i 18k istället. Man får dem för runt guldvärdet
Jo, tänkte på det också. Efterfrågan är väl inte jättestor direkt. :) Ville inte chansa då jag inte vet vad en sådan är värd.. så hoppade över!

Rensar hemma, dessa måste väl vara fake? Låg i min reservdelslåda. Troligtvis förpassade dit för ett antal år sedan på grund av tveksam äkthet!

Ska de i sopkorgen eller inte?
DSC_5192.JPG
DSC_5193.JPG
DSC_5194.JPG
DSC_5195.JPG
DSC_5196.JPG
DSC_5200.JPG

Tillbaka
Topp