• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rensar hemma, dessa måste väl vara fake? Låg i min reservdelslåda. Troligtvis förpassade dit för ett antal år sedan på grund av tveksam äkthet!

Ska de i sopkorgen eller inte?
DSC_5192.JPG
DSC_5193.JPG
DSC_5194.JPG
DSC_5195.JPG
DSC_5196.JPG
DSC_5200.JPG
Rolex har väl aldrig använt gulmetall. Guldspännena är med all säkerhet inte äkta. Med samma stämpel på de blanka så bör inte heller de vara äkta. Ang. kronorna så vet jag inte. Denna länk av ganska intressant.
http://theteddybearmanperception.blogspot.com/2015/07/difference-between-rolex-16mm-gold.html?m=1

Visst säljer Rolex guldbelagda spännen. Men de ovan ser verkligen fake ut. Kronorna med.
De är säkert fake, köpte dem när jag hade sämre koll på klockor och ännu inte hade ägt en Rolex..

Är du säker på att kronorna är fake?

Hade varit kul om någon här velat ta emot en krona och ett spänne och lagt dem bredvid äkta Rolex-delar så att man ser skillnaden!

De är säkert fake, köpte dem när jag hade sämre koll på klockor och ännu inte hade ägt en Rolex..

Är du säker på att kronorna är fake?

Hade varit kul om någon här velat ta emot en krona och ett spänne och lagt dem bredvid äkta Rolex-delar så att man ser skillnaden!
Med det jag vet så känner jag mig säker. De ska ha ett stålhölje runt någon mjukare metall. Sedan brukar kronan nederdel vara lite för klen på de falska kronorna, tycker mig se det här. Men bilderna var inte så detaljerade.

upload_2018-6-25_16-18-43.png

Vad tror ni? Från finskt klockforum. Kan ju vara bilden som spelar ett spratt men ser inte minutmarkeringarna off ut?

Tveksamt men vissa saker tyder på äkta, varför kopiera denna? Urverket ser genuit ut mm. Gissar att det ären misshandlad klocka där tavlan hamnat snett och bytt armband.
Bild att jämföra med: https://www.amazon.co.uk/Oris-Automatic-Chronometer-Stainless-Steel/dp/B003X0HLRO

Är nu inlämnad till urmakare i helsingör. En fjäder till kronan va sönder & drf fungerade den inte :) tavlan fixar han nog me:) ska försöka hitta en bättre passande länk sen :) :D

Tjena! Köpte denna från uret.se som min första riktiga klocka och tänkte bara dela med mig och få andras uppfattning. Läst mycket om uret.se och de verkar ju definitivt vara reko och seriösa. Dock så kan jag inte låta bli att bli lite nojjig. Har polare som köpt dyra klockor (inte från uret.se dock) som ser absurt bra ut och de visar sig vara fake. Men i alla fall, till min fina skönhet, TAG Heuer Formula 1. Tankar?
IMG_1396.JPG

IMG_1397.JPG

IMG_1399.JPG

IMG_1406.jpg

Tjena! Köpte denna från uret.se som min första riktiga klocka och tänkte bara dela med mig och få andras uppfattning. Läst mycket om uret.se och de verkar ju definitivt vara reko och seriösa. Dock så kan jag inte låta bli att bli lite nojjig. Har polare som köpt dyra klockor (inte från uret.se dock) som ser absurt bra ut och de visar sig vara fake. Men i alla fall, till min fina skönhet, TAG Heuer Formula 1. Tankar?
IMG_1396.JPG

IMG_1397.JPG

IMG_1399.JPG

IMG_1406.jpg
Du behöver inte vara orolig.

IMG_1396.JPG

IMG_1397.JPG

IMG_1399.JPG

IMG_1406.jpg

Du behöver inte vara orolig.

+1, säger samma sak. Ingen modell man kopierar direkt och försöker kränga till gråhandlare.
Njut av klockan och släpp all oro :)

Tack, blir dock lite orolig när jag slår på Warranty numret hos TAG och det dyker inte upp något. Vart i kontakt med uret.se om det och de skulle återkomma då de sa att deras AD kan ha glömt att aktivera. Men, tack för din åsikt :)

Inte helt ovanligt att de glömmer att aktivera certifikatet. Avsiktligt eller inte, fördel för dig då garantin gäller längre :)
Men se till att få det aktiverat ifall nåt skulle hända i framtiden.

Enligt min erfarenhet av uret/uretvintage så är de slarviga men inte oärliga.
Ja så kan det ju vara.

Inte helt ovanligt att de glömmer att aktivera certifikatet. Avsiktligt eller inte, fördel för dig då garantin gäller längre :)
Men se till att få det aktiverat ifall nåt skulle hända i framtiden.
Det har du rätt i. Får hålla kontakten med uret.se och se till att få den aktiverad :) Tack för svar

Tillbaka
Topp