• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hunte

Breitling
Breitling.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag kan inte hjälpa dig. Men kanske någon av dessa Herrar kan. Ping @gruby @Schmitza @DrDre
Såg nu att certet var längst till höger. Fokuserade bara på kronometerintyget. My bad. @Hunte
Precis så, vad jag kan se finns allt som bör komma med klockan. Står det samma serienummer på klockan som i certifikatet så får man utgå från att klockan är äkta. Är inte vassast på tells men min uppfattning av bilderna är att klockan inte är fejk.
 

Roz

Omega
2-Faktor
Vart ifrån tog du att de är ens mina? Finns det någon orsak? Kopplar ej folk som du, man ska kolla först och gå genom innan man börjar diskutera om någon
Fast du har fortfarande inte förklarat poängen med inlägget vilket är delen han inte förstår. Jag förstår inte heller. Misstänker att flera inte förstår.
Han frågar ju om hela poängen är att du äger dessa och är rädd för att de kan vara fejk eller om du bara leker allan ballan och vill posta för postandets skull. Istället för att bli defensiv kan du ju förklara, eller?
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Fast du har fortfarande inte förklarat poängen med inlägget vilket är delen han inte förstår. Jag förstår inte heller. Misstänker att flera inte förstår.
Han frågar ju om hela poängen är att du äger dessa och är rädd för att de kan vara fejk eller om du bara leker allan ballan och vill posta för postandets skull. Istället för att bli defensiv kan du ju förklara, eller?

Jag ville veta om de var äkta eller inte, de såg hur killen hade postat på sociala medier, är det så svårt att svara på frågan? som står redan där ”Första posten i tråden ”Den lilla ”är denna äkta?” Vad säger ni ? ” ” ”


Varför annars skulle jag skriva post här med min ”fejk” som ni hittat på att de är mina liksom när jag har postat med en Certina i hela året
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag ville veta om de var äkta eller inte, de såg hur killen hade postat på sociala medier, är det så svårt att svara på frågan? som står redan där ”Första posten i tråden ”Den lilla ”är denna äkta?” Vad säger ni ? ” ” ”


Varför annars skulle jag skriva post här med min ”fejk” som ni hittat på att de är mina liksom när jag har postat med en Certina i hela året
Det gör inte till vanligheterna att man postar bilder på random klockor från internet. Oftast frågar man som spekulant på en klocka och är osäker eller om andra i ens umgänge postat bilder tex. Många av bilderna är från långt håll, oftast är det på små detaljer man kan urskilja bättre fakes ifrån äkta. Dessutom rysk regplåt på en bild.

Av de risiga bilderna att döma finns det inget som skriker fake rakt ut.
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Det gör inte till vanligheterna att man postar bilder på random klockor från internet. Oftast frågar man som spekulant på en klocka och är osäker eller om andra i ens umgänge postat bilder tex. Många av bilderna är från långt håll, oftast är det på små detaljer man kan urskilja bättre fakes ifrån äkta. Dessutom rysk regplåt på en bild.

Av de risiga bilderna att döma finns det inget som skriker fake rakt ut.

Förstår, ber om ursäkt, visste inte om det, men nu vet jag.
 

Roz

Omega
2-Faktor
Jag ville veta om de var äkta eller inte, de såg hur killen hade postat på sociala medier, är det så svårt att svara på frågan? som står redan där ”Första posten i tråden ”Den lilla ”är denna äkta?” Vad säger ni ? ” ” ”


Varför annars skulle jag skriva post här med min ”fejk” som ni hittat på att de är mina liksom när jag har postat med en Certina i hela året
Fortfarande ingen som påstått att det är dina.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Hej gott folk,

Första posten i tråden ”Den lilla ”är denna äkta?”

Vad säger ni ?
D5BECFA7-C876-4642-A9FC-4A8A8252FDB2.jpeg
E5CF3F24-3659-41CE-82B5-48FFE83CE8CA.jpeg
035788F1-3CE6-4426-A7C4-4A4AE3AAC5E0.jpeg
5DD3732A-66A8-4EC3-AFB2-D271D608401E.jpeg
C24ED49E-67CC-4DFC-920B-D7EFDA9D9490.jpeg
Svårt att säga utifrån bilderna men datumbubblans utformning samt förstoringsgraden på BLNR sticker ut för mig.

(Vet att Rolex släppt olika modeller som har både 1.2x förstoring men även andra typ 1.1x - så datumbubblan är inte en 100% ’tell’).

YM ser legit ut, utifrån bilderna.
 

Zebastian

Breitling
Hej KS! Ny på forumet och ny klockentusiast! Mitt nästa mål att ha i samlingen är en speedmaster och hittat en jag gillar. Men säljaren ger mig lite dåliga vibbar och jag undrar om ni skulle kunna spota om den är fejk!


Tack alla som kan och vill hjälpa! Hoppas jag använt tråden rätt :)

// Z
43f5874f-087d-11ea-848e-e1a7106987a1.jpeg
49a78181-087d-11ea-bb77-fd733fe10ca5.jpeg
51be952f-087d-11ea-9eab-936c6fcae29b.jpeg
590427c2-087d-11ea-ad56-5b60bbc3a0c8.jpeg
 

RobVintage

Panerai
Jag ville veta om de var äkta eller inte, de såg hur killen hade postat på sociala medier, är det så svårt att svara på frågan? som står redan där ”Första posten i tråden ”Den lilla ”är denna äkta?” Vad säger ni ? ” ” ”


Varför annars skulle jag skriva post här med min ”fejk” som ni hittat på att de är mina liksom när jag har postat med en Certina i hela året
Allt är äkta vara och han kommer att bestiga din dam:rolleyes:
 

MrIronMike

Panerai
Hej KS! Ny på forumet och ny klockentusiast! Mitt nästa mål att ha i samlingen är en speedmaster och hittat en jag gillar. Men säljaren ger mig lite dåliga vibbar och jag undrar om ni skulle kunna spota om den är fejk!


Tack alla som kan och vill hjälpa! Hoppas jag använt tråden rätt :)

// Z
43f5874f-087d-11ea-848e-e1a7106987a1.jpeg
49a78181-087d-11ea-bb77-fd733fe10ca5.jpeg
51be952f-087d-11ea-9eab-936c6fcae29b.jpeg
590427c2-087d-11ea-ad56-5b60bbc3a0c8.jpeg

Låt bli om dåliga vibbar... inte värt.
 

ganondorf

Omega
Hej KS! Ny på forumet och ny klockentusiast! Mitt nästa mål att ha i samlingen är en speedmaster och hittat en jag gillar. Men säljaren ger mig lite dåliga vibbar och jag undrar om ni skulle kunna spota om den är fejk!


Tack alla som kan och vill hjälpa! Hoppas jag använt tråden rätt :)

// Z
43f5874f-087d-11ea-848e-e1a7106987a1.jpeg
49a78181-087d-11ea-bb77-fd733fe10ca5.jpeg
51be952f-087d-11ea-9eab-936c6fcae29b.jpeg
590427c2-087d-11ea-ad56-5b60bbc3a0c8.jpeg
Jag borde egentligen inte uttala mig om klockan specifikt, för jag vet inte så mycket om speedmaster. Men den där ser funky ut tycker jag, stor skillnad från den klassiska. Särskilt om man tittar på placering av logga och övriga delar på urtavlan. Sidoställd logga? Har inte sett den tidigare men kanske kan va legit. Har du kollat vilken referens det är och jämfört den med andra bilder eller gamla annonser på samma ref?

Sen som några andra säger här, jag skulle också undvika att köpa om jag fick dåliga vibbar. Det är inte kul om det känns lite sketchy redan nu och sen får du hem klockan och ska gå runt och undra... Mycket bättre om det känns rätt från start.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag borde egentligen inte uttala mig om klockan specifikt, för jag vet inte så mycket om speedmaster. Men den där ser funky ut tycker jag, stor skillnad från den klassiska. Särskilt om man tittar på placering av logga och övriga delar på urtavlan. Sidoställd logga? Har inte sett den tidigare men kanske kan va legit. Har du kollat vilken referens det är och jämfört den med andra bilder eller gamla annonser på samma ref?

Sen som några andra säger här, jag skulle också undvika att köpa om jag fick dåliga vibbar. Det är inte kul om det känns lite sketchy redan nu och sen får du hem klockan och ska gå runt och undra... Mycket bättre om det känns rätt från start.
Jämför du en manuell med en automatisk reduced nu?
 
Topp