Eqn
Silver
Nej en gammal bekant som ville flashaVar det någon som ville sälja eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej en gammal bekant som ville flashaVar det någon som ville sälja eller?
Ok, som de andra säger så ser den inte särskilt bra ut...den kunde åtminstone rengjorts liteNej en gammal bekant som ville flasha
Skit på skit... passar ju braOk, som de andra säger så ser den inte särskilt bra ut...den kunde åtminstone rengjorts lite
Sant.. har aldrig förstått att man vill flasha fejk..kan ju dock vara så att han inte vet att den är fejk men då kan @Eqn meddela det nuSkit på skit... passar ju bra
Det vet han nog. Den ser ju bedrövlig ut.Sant.. har aldrig förstått att man vill flasha fejk..kan ju dock vara så att han inte vet att den är fejk men då kan @Eqn meddela det nu
ljuset påverkar väldigt mycket hur färgen upplevs på bild.Jag läste att en fejk hulk har mörkare grön färg än en riktig som är mer klarare / ljusare. Stämmer det för tycker jag sett riktiga här som ju är mörkare mer skog färgade.
Ja okej så på bild hänger det på fotografen eller ljuset ! Men om jag då irl skulle se att det var en mörkare grön , ligger det någon sanning i att det skulle vara fejk?ljuset påverkar väldigt mycket hur färgen upplevs på bild.
Om färgen avviker från original så är det en indikation på att den kan vara fejk. Har man dock inte koll på vilken nyans det bör vara så är det lite trixigt. Det finns andra tells att hålla utkik efter och YouTube kryllar av videos du kan kolla på.Ja okej så på bild hänger det på fotografen eller ljuset ! Men om jag då irl skulle se att det var en mörkare grön , ligger det någon sanning i att det skulle vara fejk?
Jag kan ingenting om Rolex egentligen (men försöker träna mig på att känna igen kopior )... jag skulle säga nej, såvida inte Rolex brukar byta typsnitt på bezeln. Kronan på spännet ser rätt suspekt ut också.https://www.chrono24.se/rolex/submariner-date--id13994515.htm
Kan den här verkligen vara legit?
Precis, "30" i datumrutan ser rätt skeva ut men de här bilderna är skevare, även om klockan är legit kan de här fruktansvärt dåliga bilderna göra den "fejk"Jag kan ingenting om Rolex egentligen (men försöker träna mig på att känna igen kopior )... jag skulle säga nej, såvida inte Rolex brukar byta typsnitt på bezeln. Kronan på spännet ser rätt suspekt ut också.
Dessutom, vill man sälja en klocka för 200k så kan man fanimej kosta på en fotograf som kan ta ordentliga bilder. Jag skulle aldrig köpa något för så mycket pengar baserat på så usla bilder oavsett om klockan är äkta eller inte.
Köpt av en gammal tant som Ärvt en massa klockor av en morbror, köpte även ett gäng andra klockor som verkar va legit, han samlade sent 80 tidigt 90 tal, vad tror ni?
Inte äkta.Köpt av en gammal tant som Ärvt en massa klockor av en morbror, köpte även ett gäng andra klockor som verkar va legit, han samlade sent 80 tidigt 90 tal, vad tror ni?
Okej kan du förklara lite mer ingående, är ny klockentusiastInte äkta.
En riktig ser ut så här.Okej kan du förklara lite mer ingående, är ny klockentusiast
TackEn riktig ser ut så här.
Vad fick du ge?Köpt av en gammal tant som Ärvt en massa klockor av en morbror, köpte även ett gäng andra klockor som verkar va legit, han samlade sent 80 tidigt 90 tal, vad tror ni?
100Vad fick du ge?
Förutsätter att du menar 100 kronor snarare än 100k kronor
Tanten gjorde en bra affär.
Tanten gjorde en bra affär.
100 kr vet inte om de va en så bra affär för någon av oss egentligenMycket!
Att sälja något som är värdelöst för 100:- låter som en bra affär för säljaren i mina öron.100 kr vet inte om de va en så bra affär för någon av oss egentligen
Är nyfiken på hur det inte kan vara en bra affär för tanten. Kan du motivera?100 kr vet inte om de va en så bra affär för någon av oss egentligen
Hur i hela friden kan du då undra om den är äkta?100 kr vet inte om de va en så bra affär för någon av oss egentligen