• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Är inte detta med kopior lite uttjatat nu? Det är ändå inget vi på något sätt kan påverka. Och även dem mest välkända och respekterade klockhusen gör "kopior" på varandra. Det är 2019 nu, det är väl omöjligt att göra en klocka som inte blir en kopia på en annan mer eller mindre. Personligen drar jag nu för tiden gränsen vid om dem använder namnet på tillverkaren dem försöker likna. Bulova är som sagt ett respekterat och välkänt märke som fanns långt före Rolex.
Nu svarade jag ju ang spåret om det var värt 5k även fast det är en Bulova när designen är stulen.
 

ScubaKing

Audemars
Finish, form och design.

Håller inte med dig alls. Jag har som sagt haft den och trivdes utmärkt med den. Tyckte finish var riktigt bra för priset. Designen tyckte jag om med. Form vet jag inte riktigt hur du menar så där kan inte uttrycka mig, men på mig som är lite större byggd satt den bra på armen. Skulle utan tvekan kunna tänka mig en till i framtiden.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Trevlig ton och långt från ämnet, skärpning.
Långt ifrån ämnet och trevlig ton var det ja? Frågan var: Är den äkta? och ditt svar var: Det är en ripoff av dålig kvalitet utan att ens ha känt på den. Det är både långt ifrån ämnet och dålig ton, din personliga åsikt efterfrågades inte. Skärpning!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Långt ifrån ämnet och trevlig ton var det ja? Frågan var: Är den äkta? och ditt svar var: Det är en ripoff av dålig kvalitet utan att ens ha känt på den. Det är både långt ifrån ämnet och dålig ton, din personliga åsikt efterfrågades inte. Skärpning!
Nej, det var en logiskt förlängning av att den såg billig/falsk ut. Desto sämre kvalitet något har desto svårare är det att avgöra om något är falsk eller inte. Detta är tex tydligt när Breitling hade sin svacka, även Glashutte och Ulysse Nardin kan vara svårt under en tid. Någon ton hade jag inte, var väldigt neutralt och jag tog verkligen inte till personangrepp. Så lågt sänker jag mig inte Har du något att tillföra ämnet lyssnar jag gärna. Om du bara försöker mobba mig intresserar det varken mig eller några andra i denna tråd.
 

ScubaKing

Audemars
Nej, det var en logiskt förlängning av att den såg billig/falsk ut. Desto sämre kvalitet något har desto svårare är det att avgöra om något är falsk eller inte. Detta är tex tydligt när Breitling hade sin svacka, även Glashutte och Ulysse Nardin kan vara svårt under en tid. Någon ton hade jag inte, var väldigt neutralt och jag tog verkligen inte till personangrepp. Så lågt sänker jag mig inte Har du något att tillföra ämnet lyssnar jag gärna. Om du bara försöker mobba mig intresserar det varken mig eller några andra i denna tråd.

Jag köper helt klart att vi alla har olika smak, det skulle vara tråkigt annars. Men att avfärda en klocka med betoning på dålig finish och form UTAN att någonsin ha känt på klockan eller burit den är magstarkt och gör dig inte trovärdigare på forumet. Jag har som sagt ägt klockan i mer än ett år, och enligt mig är finish och form bra. Men som jänkarna skulle sagt, to each their own...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag köper helt klart att vi alla har olika smak, det skulle vara tråkigt annars. Men att avfärda en klocka med betoning på dålig finish och form UTAN att någonsin ha känt på klockan eller burit den är magstarkt och gör dig inte trovärdigare på forumet. Jag har som sagt ägt klockan i mer än ett år, och enligt mig är finish och form bra. Men som jänkarna skulle sagt, to each their own...
Vad du anser gör någon trovärdig eller ej är ju bara en rätt ointressant subjektiv åsikt. Om man har varit med ett tag så kan man se rätt mycket på bilder. Det som jag tycker är dåligt:

Passform/material i ändlänkar. Glas, ser tunt ut och vid större betraktningsvinkel ser något udda ut. Synlig packning? Mineralglas? Den uppenbara tunna guldbeläggningen. Ser glapp och skav mellan tavla och boett på flera ex. Index linjerar inte upp speciellt bra. Länkens lås är rått och tunt, budgetmässigt. Lösa länkbitarna sitter med friktionsstift och finish dålig kring dessa hål. Allt andas tråkig kopia, den har inget av det jag värdesätter och kallar kvalitet. Som en DD men allt är sämre. Från en tillverkares mörkaste tid.

Kul för dig att du kan uppskatta denna typ av ur. Det gör ju dock inte mig mindre trovärdig för det. Den aktuella klockan såg däremot inte orörd ut som det påstods att den skulle vara. Då den är såpass generisk och simpel kan inte jag avgöra om den är äkta.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Vad du anser gör någon trovärdig eller ej är ju bara en rätt ointressant subjektiv åsikt. Om man har varit med ett tag så kan man se rätt mycket på bilder. Det som jag tycker är dåligt:

Passform/material i ändlänkar. Glas, ser tunt ut och vid större betraktningsvinkel ser något udda ut. Synlig packning? Mineralglas? Den uppenbara tunna guldbeläggningen. Ser glapp och skav mellan tavla och boett på flera ex. Index linjerar inte upp speciellt bra. Länkens lås är rått och tunt, budgetmässigt. Lösa länkbitarna sitter med friktionsstift och finish dålig kring dessa hål. Allt andas tråkig kopia, den har inget av det jag värdesätter och kallar kvalitet. Som en DD men allt är sämre. Från en tillverkares mörkaste tid.

Kul för dig att du kan uppskatta denna typ av ur. Det gör ju dock inte mig mindre trovärdig för det. Den aktuella klockan såg däremot inte orörd ut som det påstods att den skulle vara. Då den är såpass generisk och simpel kan inte jag avgöra om den är äkta.
Hade någon annat sagt samma sak som du utan att ha känt på den och enbart gått på en bild om en klocka vars design du godkänner hade du huggit som en kobra :hilarious:
 

kuma-kun

Audemars
Bland mig i debatten.
Har haft en likadan Super Seville fast i stål i oanvänt skick och kändes ok, som halvgamla Tudors ungefär ;-)
Köpte den för 800 spänn och la ut den i min lilla affär för samma och den var inte direkt lättsåld, låg många månader innan någon förbarmade sig över den.
5 tusen känns inte prisvärt i min värld.
Inte så kul klocka helt enkelt.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad tusan är detta? Känns tveksamt att det skulle vara en äkta Omega men vad vet jag. Är det tänkt att man ska ha den monterad någonstans eller vad gör man med de två piggarna? o_O Ser ut att vara typ 15mm eller nåt i diameter.

20191219_172008.jpg

20191219_172017.jpg
 
Ser denna äkta ut (bifogade bilder)?
 

Bilagor

  • s-l500.jpg
    s-l500.jpg
    91.8 KB · Visningar: 8
  • s-l1600 (1).jpg
    s-l1600 (1).jpg
    86 KB · Visningar: 7
  • s-l1600 (2).jpg
    s-l1600 (2).jpg
    81.8 KB · Visningar: 5
  • s-l1600 (3).jpg
    s-l1600 (3).jpg
    88.8 KB · Visningar: 6
  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    78.5 KB · Visningar: 5
Topp