Tycker bandhornen är misshandlade ja.Tycker du den är så illa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker bandhornen är misshandlade ja.Tycker du den är så illa?
Yes, går att lasra nästan allt idag.Kan man ens lasra guld?
I hear you. Absolut polerade och har förlorat original formen. Men med tanke på de flesta vrak man ser, framförallt i guld, så tycker jag de ser bra ut.Tycker bandhornen är misshandlade ja.
Självklart.Kan man ens lasra guld?
Ser du hur misshandlade de är på insidan, inte normalt.I hear you. Absolut polerade och har förlorat original formen. Men med tanke på de flesta vrak man ser, framförallt i guld, så tycker jag de ser bra ut.
Ändrar mitt omdöme "fin" till "OK".
Självklart.
Edit. Puck tvåa.
Jag fokuserade inte ens där. Nu ser jag, vad nu som har skett där.Ser du hur misshandlade de är på insidan, inte normalt.
Håller med @Aurum om att bandhornen inte är fina. Sett betydligt finare från samma tidseraTycker bandhornen är misshandlade ja.
…och då är det den bra sidan.Jag fokuserade inte ens där. Nu ser jag, vad nu som har skett där.
Thx!Fejk. Googla numret som står på det nedre vänstra bandhornet och internet hjälper dig.
Hur ramlade du över den, vems är klockan?
Sinnessjukt, som känt, att staten får sälja fejkvaror med reservation för att de inte garanterar äkthet.Thx!
Klockan ligger ute på kronofogdens auktionstorg, av ren nyfikenhet slängde jag ut frågan.
Kul för budgivare som lagt 20k, kostar de ens så mycket. Äkta alltså, som saknar tillbehör. 20k + avgifter?Sinnessjukt, som känt, att staten får sälja fejkvaror med reservation för att de inte garanterar äkthet.
För den nyfikne:
Kronofogden - Armbandsur märkt Omega Planet Ocean
Armbandsur märkt Omega Planet Oceanauktion.kronofogden.se
Är billigt för en äkta. Det finns inga avgifter utöver det man betalar. Men den som vinner annonsen åker på en nit.Kul för budgivare som lagt 20k, kostar de ens så mycket. Äkta alltså, som saknar tillbehör. 20k + avgifter?
Verkar dock som att den blev tillbakadragen? Så ditt mail kanske hjälpte ändå.Är billigt för en äkta. Det finns inga avgifter utöver det man betalar. Men den som vinner annonsen åker på en nit.
Jag har mailat Kronofogden, även om det inte kommer hjälpa. Jävla trams av en myndighet.
Jag köpte en sådan av en säljare via Tradera härom månaden. Vet inte om det är samma säljare som du sett, men söker man på Tradera så finns det massor av annonser på just den klockan av honom. Jag bor i Stockholm och passade på att hämta upp klockan under en tjänsteresa på västkusten. Blev lite undrande när GPS:en ledde mig längre och längre in på en allt smalare och sämre grusväg upp på en ås inne i skogen, Huset låg där grusvägen tog slut, en kille kommer cyklande till bostadshuset från en stor förrådsbyggnad intill. Han var trevlig till sättet, såg inte svensk ut, hade brytning men hade ett svenskt namn. Klockan hämtades ut från huset och allt såg fint ut. Dock blev jag aningens undrande över plastfilmen över klockan. Det satt väldigt löst och kändes lite mysko. Kartongen med alla dokument verkade förtroendeingivande på mig (har ingen koll på hur det ska se ut) och såg likadant ut som på bilden här i tråden. Han betonade att jag hade returrätt om jag inte var nöjd, jag tog klockan och åkte tillbaks den långa grusvägen genom skogen nerför åsen.Sett en fin Tissot på Tradera (t-complication squelette) men känner mig osäker om det är en kopia. Ngn här med erfarenhet?
Jag tycker den ser fin ut, säljaren verkar reko men priset lågt och sett bl a en videogenomgång på Youtube om denna modell som fake-ex. Även säljaren kan ju vara lurad och sälja i god tro så att säga.
Tissot klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Tissot klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Med anledning av diskussionen i Paneraitråden så undrar jag om den här från samma säljare är äkta. Inte världens bästa bilder men någon med bättre koll än jag har kanske kan se något ändå?
Övriga armbandsur | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Övriga armbandsur enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Tror man måste vara inloggad för att se auktionen. Ska komplettera inlägget med texten strax.Verkar borttagen?
Verkar borta, om det inte en av de två(!) annonser som avslutats, så den har tydligen "sålts" två gånger redan. Verka hända flera klockor han säljer...Tror man måste vara inloggad för att se auktionen. Ska komplettera inlägget med texten strax.
Länken funkar här iallafall. Tror som sagt att man måste vara inloggad på Tradera för att se auktionen.Verkar borta, om det inte en av de två(!) annonser som avslutats, så den har tydligen "sålts" två gånger redan. Verka hända flera klockor han säljer...
Borde väl gå att kolla med Rocca om de har sålt den? (Uppgifterna om dem på certet verkar stämma i alla fall.)
Jag var inloggad, fick inte upp den... Men nu när jag provade igen fick jag upp den. Avslutad som sagt. (Därför man måste vara inloggad gissar jag, kan nog inte se sådana annars.)Länken funkar här iallafall. Tror som sagt att man måste vara inloggad på Tradera för att se auktionen.
Verkar borta, om det inte en av de två(!) annonser som avslutats, så den har tydligen "sålts" två gånger redan. Verka hända flera klockor han säljer...
Borde väl gå att kolla med Rocca om de har sålt den? (Uppgifterna om dem på certet verkar stämma i alla fall.)
Och vinnaren av den auktionen har vunnit två av hans andra auktioner... Bulvankonto?Länken funkar här iallafall. Tror som sagt att man måste vara inloggad på Tradera för att se auktionen.
Kolla in de senaste sidorna av den allmänna Panerai-tråden.Och vinnaren av den auktionen har vunnit två av hans andra auktioner... Bulvankonto?
Kan inte säga bu eller bä. Men jag utgår från att den också är fejk.Med anledning av diskussionen i Paneraitråden så undrar jag om den här från samma säljare är äkta. Inte världens bästa bilder men någon med bättre koll än jag har kanske kan se något ändå?
Edit:
"For your attention Santos de Cartier watch. In a very good condition. This watch was bought in 2019 by official dealer in Italy.
Here are some details for this watch:
Model Santos
Reference number WSSA0010
Movement Automatic
Case material Steel
Bracelet material Steel
Year of production 2019
Case diameter 35 x 41.9 mm
On my hand i have: box, certificate and instructions booklets, warranty card, Cartier care booklets, instrument to change strap. Unfortunately no invoice on my hand.
It will be sent with DPD courier service. Please also look my recent feedback for the Cartier watch which i already bought from my collection."
Annonser från Janis-Bergs på Tradera.com
Handla second hand och begagnat från Janis-Bergs på Tradera. Hållbar shopping på Sveriges största cirkulära marknad, Tradera.comwww.tradera.com
Köp och sälj Övriga armbandsur enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Fejk eller redial 4 sure.Länken funkar här iallafall. Tror som sagt att man måste vara inloggad på Tradera för att se auktionen.
Kolla bild 3 på denna avslutade annons från samma säljare: https://www.tradera.com/item/100098...ial-ladies-36mm-automatic-watch-w6920046-3284Med anledning av diskussionen i Paneraitråden så undrar jag om den här från samma säljare är äkta. Inte världens bästa bilder men någon med bättre koll än jag har kanske kan se något ändå?
Edit:
"For your attention Santos de Cartier watch. In a very good condition. This watch was bought in 2019 by official dealer in Italy.
Here are some details for this watch:
Model Santos
Reference number WSSA0010
Movement Automatic
Case material Steel
Bracelet material Steel
Year of production 2019
Case diameter 35 x 41.9 mm
On my hand i have: box, certificate and instructions booklets, warranty card, Cartier care booklets, instrument to change strap. Unfortunately no invoice on my hand.
It will be sent with DPD courier service. Please also look my recent feedback for the Cartier watch which i already bought from my collection."
Annonser från Janis-Bergs på Tradera.com
Handla second hand och begagnat från Janis-Bergs på Tradera. Hållbar shopping på Sveriges största cirkulära marknad, Tradera.comwww.tradera.com
Ja jävlar... Smidigt!Kolla bild 3 på denna avslutade annons från samma säljare: https://www.tradera.com/item/100098...ial-ladies-36mm-automatic-watch-w6920046-3284
På bilden sitter "AAA"-klistermärket kvar . Liknande story i beskrivnnigen
Till att börja med, borde inte en "datejust" och "date" ha just det? Datum?Hej, här kommer tre ”rolex” som min mormor hittade i sin garderob. Damur alla, dock är jag mycket tveksam till deras äkthet det hjälper ju inte direkt att två är Quartz och den som inte är det är väldigt lätt viktmässigt.
Alla är fakeHej, här kommer tre ”rolex” som min mormor hittade i sin garderob. Damur alla, dock är jag mycket tveksam till deras äkthet det hjälper ju inte direkt att två är Quartz och den som inte är det är väldigt lätt viktmässigt.