• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hittade denna idag på tradera och den känns inte äkta alls. Dålig passform klocka/länk, lumeplupp på bezel, gravyren på rehaut. Med fel ref dessutom. Vad tycker ni?
F2899945-5671-4C05-9DAA-975184C6CC86.png
6D814192-DED0-4230-8652-9B66FF6A8C70.png
C7683FD0-23B6-4D4F-A3E3-43A1026A8940.jpeg
CEA47832-09E3-4CB8-B620-1C2194FEDC11.jpeg
A3C7CAFD-A23F-4937-B4DE-161AD57E9039.jpeg
5E9FDA5A-76AE-4D9C-8798-3D8AA6686DFA.jpeg

Typiskt att pojkvännen tappat bort kvittot också..

Bilagor

• B560FA99-AEA4-4627-915E-5BF5739AA432.png
    B560FA99-AEA4-4627-915E-5BF5739AA432.png
    63.1 KB · Visningar: 70
Nej, men inköpskvittot från Bukowski, alt att ringa Bukowski är ju buslätt att kolla. Dvs ljuga om det är korkat
Ljuga om det är korkat
Varför då? Han har ju lyckats köpa mer trovärdighet hos dig genom att göra det.
Testa din egna tes - slå en signal till dem.
99% av spekulanterna kommer inte göra det.

Vad jag menar är att det är ju lättare att göra ett kvitto än en klocka. Allt handlar ju om att invagga dig i en trygghet kring affären och för honom räcker det ju med en naiv köpare som ska övertygas.
Ytterligare en möjlighet är ju att han själv inte är medveten om vad han säljer. Han kanske den femte i ledet som blivit lurad med denna klocka och kvitto.

Senast ändrad:
Ljuga om det är korkat
Varför då? Han har ju lyckats köpa mer trovärdighet hos dig genom att göra det.
Testa din egna test - slå en signal till dem.
99% av spekulanterna kommer inte göra det.

Vad jag menar är att det är ju lättare att göra ett kvitto än en klocka. Allt handlar ju om att invagga dig i en trygghet kring affären och för honom räcker det ju med en naiv köpare som ska övertygas.
Ytterligare en möjlighet är ju att han själv inte är medveten om vad han säljer. Han kanske den femte i ledet som blivit lurad med denna klocka och kvitto.
Ok.
Ni som vet, kan man lita på att Bukowski säljer äkta klockor?
Kan man lita på svenska klockbutiker?
De kanske inte kan skilja på äkta vs fejk
Eller…kollar inte så noga på beggade som säljs vidare

Fast den där hade inte slunkit genom hos Bukowskis…

De facto att personen fått rätt höga bud berättar ju att folk trodde den var äkta.

Ok.
Ni som vet, kan man lita på att Bukowski säljer äkta klockor?
Kan man lita på svenska klockbutiker?
De kanske inte kan skilja på äkta vs fejk
Eller…kollar inte så noga på beggade som säljs vidare
Ingenting synar battre an egna ogon (Om du har kunskapen)
Ingen ar lattare att lura an en entusiastisk kopare dar pengarna branner i fickan for man tror sig gora arets klipp
Givetvis kan alla ha en dalig dag och missa. Skillnaden ar ju hur saljaren staller sig till en ev reklamation. Darav devisen Kop Saljaren Forst

De som tar tillbaka klockan utan tjafs om det ar nagot knas. Se mitt inlagg ovan
ok.
Vilka av nedan är enl din definition seriösa
Krons Ur
Bo Berggren Urhandel AB
Fredmans Ur
Rob Engström
Franks Ur
Uret webbutik
Erikson Urhandel

Göteborg
Jarl Sandin
Bergströms Ur
Magnussons Ur
I'mVintage AB
ROYAL WATCHES SWEDEN

Malmö/Helsingborg
Rydbergs Ur
Klockmäster, Emporia, (även Fältöversten och i Göteborg: Frölunda, Backaplan,)
Bernhard Huke

ok.
Krons Ur
Bo Berggren Urhandel AB
Fredmans Ur
Rob Engström
Franks Ur
Uret webbutik
Erikson Urhandel

Göteborg
Jarl Sandin
Bergströms Ur
Magnussons Ur
I'mVintage AB
ROYAL WATCHES SWEDEN

Malmö/Helsingborg
Rydbergs Ur
Bernhard Huke
Tror inte en butik hade fungerat om dom sålde fakes :)

ok.
Krons Ur
Bo Berggren Urhandel AB
Fredmans Ur
Rob Engström
Franks Ur
Uret webbutik
Erikson Urhandel

Göteborg
Jarl Sandin
Bergströms Ur
Magnussons Ur
I'mVintage AB
ROYAL WATCHES SWEDEN

Malmö/Helsingborg
Rydbergs Ur
Bernhard Huke
Da jag enbart haft med Nymans Krons och BosseB att gora sa kan jag inte uttala mig om de andra,men dessa tre skulle jag personligen inte ha nagra som helst problem att handla beg av.

De handlare du namner som har en fysisk butik,funnits pa samma adress i aratal samt ar AF for de marken de saljer beg skulle jag ocksa handla av utan att oroa mig speciellt mycket.
Om man bara finns som ett Internetspoke och dessutom inte ar AF for nagonting alls....tja da finns det battre aleternativ enl mig.
Men det kostar ju givetvis oftast mer. Hur mycket ar det vart for just DIG att sova gott om natten ar en fraga bara DU kan svara pa

I skrivande stund kränger Stockholms auktionshus i Köln hela 8 JLC Club... har sett att de sålt liknande klockor tidigare och de brukar gå på 8-9 tusen. ...men är det här verkligen genuina JLC? Visst "Club" skulle väl vara den enklare modellen som var tänkt att nå bredare publik men tavlorna (samtliga!) ser väldigt kladdiga ut. Indexen sitter snett och lysmassan verkar helt random utplacerad! Skulle JLC verkligen släppa ut något som såg ut såhär?

Här är några exempel:
1669584722356.png

1669584751119.png

1669584936529.png

Senast ändrad:
I skrivande stund kränger Stockholms auktionshus i Köln hela 8 JLC Club... har sett att de sålt liknande klockor tidigare och de brukar gå på 8-9 tusen. ...men är det här verkligen genuina JLC? Visst "Club" skulle väl vara den enklare modellen som var tänkt att nå bredare publik men tavlorna (samtliga!) ser väldigt kladdiga ut. Indexen sitter snett och lysmassan verkar helt random utplacerad! Skulle JLC verkligen släppa ut någor som såg ut såhär?

Här är några exempel:
1669584722356.png

1669584751119.png

1669584936529.png
Inget svar på din fråga men sista tavlan ger mig verkligen Mumbai-Seiko vibbar!

I skrivande stund kränger Stockholms auktionshus i Köln hela 8 JLC Club... har sett att de sålt liknande klockor tidigare och de brukar gå på 8-9 tusen. ...men är det här verkligen genuina JLC? Visst "Club" skulle väl vara den enklare modellen som var tänkt att nå bredare publik men tavlorna (samtliga!) ser väldigt kladdiga ut. Indexen sitter snett och lysmassan verkar helt random utplacerad! Skulle JLC verkligen släppa ut något som såg ut såhär?

Här är några exempel:
1669584722356.png

1669584751119.png

1669584936529.png
Inga fler tankar kring dessa klockor??

Tillbaka
Topp