Hittade denna idag på tradera och den känns inte äkta alls. Dålig passform klocka/länk, lumeplupp på bezel, gravyren på rehaut. Med fel ref dessutom. Vad tycker ni?
Typiskt att pojkvännen tappat bort kvittot också..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittade denna idag på tradera och den känns inte äkta alls. Dålig passform klocka/länk, lumeplupp på bezel, gravyren på rehaut. Med fel ref dessutom. Vad tycker ni?
Attans! Klantig pojkvän! Tur då att Bukowskis sparar alla köp. Jag kan se tillbaka till 2012 direkt i appenTypiskt att pojkvännen tappat bort kvittot också..
Haha ja du ser! Det låter tämligen svårborttappat. Om man inte enbart får papperskvitton ifall budar på plats i auktionssalen?Attans! Klantig pojkvän! Tur då att Bukowskis sparar alla köp. Jag kan se tillbaka till 2012 direkt i appen
Kan inte tänka mig att Bukowskis skulle få göra det anonymt med tanke på penningtvätt m.m.Haha ja du ser! Det låter tämligen svårborttappat. Om man inte enbart får papperskvitton ifall budar på plats i auktionssalen?
1200:- på Rob E vill jag minnas.Nybörjarfråga, vad kostar det att låta märkesbutik kolla äktheten?
De borde väl ha den servicen.
De naglarna…De bandhornen…
Är det inte en kvinna?!?!De naglarna…
Oklart…Är det inte en kvinna?!?!
Fy, rapporterade precis annonsen.Hittade denna idag på tradera och den känns inte äkta alls. Dålig passform klocka/länk, lumeplupp på bezel, gravyren på rehaut. Med fel ref dessutom. Vad tycker ni?
Jag såg den lite snabbt på tradera innan jag drog från jobbet, tyckte den såg suspekt ut och tänkte kolla närmare när jag kom hem. Annonsen är nu borta från Tradera. Bra jobbat Tigerrrr. Den var uppe i 70 k innan den togs bort och någon blev förmodligen ”räddad”.Fy, rapporterade precis annonsen.
Men står köpt hos Bukowski, har de sålt en replica-klocka??Tvärfejk
Sjalvklart!Men står köpt hos Bukowski, har de sålt en replica-klocka??
Inte farligt. Borde ju alla göra innan försäljning eller före köp (om det inte utförts av säljaren)1200:- på Rob E vill jag minnas.
Om han i texten istället hade valt att skriva att den var en gåva från Gunde Svan - hade det då varit en garant för att Gunde Svan faktiskt gett den till honom?Men står köpt hos Bukowski, har de sålt en replica-klocka??
Vadda?Om han i texten istället hade valt att skriva att den var en gåva från Gunde Svan - hade det då varit en garant för att Gunde Svan faktiskt gett den till honom?
Nej, men inköpskvittot från Bukowski, alt att ringa Bukowski är ju buslätt att kolla. Dvs ljuga om det är korkatOm han i texten istället hade valt att skriva att den var en gåva från Gunde Svan - hade det då varit en garant för att Gunde Svan faktiskt gett den till honom?
”Ljuga om det är korkat”Nej, men inköpskvittot från Bukowski, alt att ringa Bukowski är ju buslätt att kolla. Dvs ljuga om det är korkat
Ok.”Ljuga om det är korkat”
Varför då? Han har ju lyckats köpa mer trovärdighet hos dig genom att göra det.
Testa din egna test - slå en signal till dem.
99% av spekulanterna kommer inte göra det.
Vad jag menar är att det är ju lättare att göra ett kvitto än en klocka. Allt handlar ju om att invagga dig i en trygghet kring affären och för honom räcker det ju med en naiv köpare som ska övertygas.
Ytterligare en möjlighet är ju att han själv inte är medveten om vad han säljer. Han kanske den femte i ledet som blivit lurad med denna klocka och kvitto.
Bukowskis skulle jag inte vara nervös kring.Ok.
Ni som vet, kan man lita på att Bukowski säljer äkta klockor?
Kan man lita på svenska klockbutiker?
De kanske inte kan skilja på äkta vs fejk
Eller…kollar inte så noga på beggade som säljs vidare
Ingenting synar battre an egna ogon (Om du har kunskapen)Ok.
Ni som vet, kan man lita på att Bukowski säljer äkta klockor?
Kan man lita på svenska klockbutiker?
De kanske inte kan skilja på äkta vs fejk
Eller…kollar inte så noga på beggade som säljs vidare
Även lokala butiker, oj.Bukowskis skulle jag inte vara nervös kring.
Men det slinker absolut igenom skräp hos pantbanker, kronofogdemyndigheten och lokala butiker.
De som tar tillbaka klockan utan tjafs om det ar nagot knas. Se mitt inlagg ovanÄven lokala butiker, oj.
Vilka butiker kan man lita på?
ok.De som tar tillbaka klockan utan tjafs om det ar nagot knas. Se mitt inlagg ovan
Tror inte en butik hade fungerat om dom sålde fakesok.
Vilka av nedan är enl din definition seriösa
Krons Ur
Bo Berggren Urhandel AB
Fredmans Ur
Rob Engström
Franks Ur
Uret webbutik
Erikson Urhandel
Göteborg
Jarl Sandin
Bergströms Ur
Magnussons Ur
I'mVintage AB
ROYAL WATCHES SWEDEN
Malmö/Helsingborg
Rydbergs Ur
Klockmäster, Emporia, (även Fältöversten och i Göteborg: Frölunda, Backaplan,)
Bernhard Huke
Da jag enbart haft med Nymans Krons och BosseB att gora sa kan jag inte uttala mig om de andra,men dessa tre skulle jag personligen inte ha nagra som helst problem att handla beg av.ok.
Vilka av nedan är enl din definition seriösa
Krons Ur
Bo Berggren Urhandel AB
Fredmans Ur
Rob Engström
Franks Ur
Uret webbutik
Erikson Urhandel
Göteborg
Jarl Sandin
Bergströms Ur
Magnussons Ur
I'mVintage AB
ROYAL WATCHES SWEDEN
Malmö/Helsingborg
Rydbergs Ur
Klockmäster, Emporia, (även Fältöversten och i Göteborg: Frölunda, Backaplan,)
Bernhard Huke
Inget svar på din fråga men sista tavlan ger mig verkligen Mumbai-Seiko vibbar!I skrivande stund kränger Stockholms auktionshus i Köln hela 8 JLC Club... har sett att de sålt liknande klockor tidigare och de brukar gå på 8-9 tusen. ...men är det här verkligen genuina JLC? Visst "Club" skulle väl vara den enklare modellen som var tänkt att nå bredare publik men tavlorna (samtliga!) ser väldigt kladdiga ut. Indexen sitter snett och lysmassan verkar helt random utplacerad! Skulle JLC verkligen släppa ut någor som såg ut såhär?
Här är några exempel:
Inga fler tankar kring dessa klockor??I skrivande stund kränger Stockholms auktionshus i Köln hela 8 JLC Club... har sett att de sålt liknande klockor tidigare och de brukar gå på 8-9 tusen. ...men är det här verkligen genuina JLC? Visst "Club" skulle väl vara den enklare modellen som var tänkt att nå bredare publik men tavlorna (samtliga!) ser väldigt kladdiga ut. Indexen sitter snett och lysmassan verkar helt random utplacerad! Skulle JLC verkligen släppa ut något som såg ut såhär?
Här är några exempel: