Modellen heter Thailand Beach LE.Hej! Har ärvt en A. Lange & Söhne klocka av min morfar som saknar låda. Hittar ingenstans på själva klockan om modell nr.
Någon som kan ge mig någon riktning? Även om den är en kopia uppskattas svar!
MVH Carl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Modellen heter Thailand Beach LE.Hej! Har ärvt en A. Lange & Söhne klocka av min morfar som saknar låda. Hittar ingenstans på själva klockan om modell nr.
Någon som kan ge mig någon riktning? Även om den är en kopia uppskattas svar!
MVH Carl
Organisationsnumret verkar finnas och pekar på HGL Consulting AB i Västra Frölunda, där L står för Ljunglöf. (Sök på Eniro för mer info.) Vad "Arlington watches" är är oklart dock.Äkta? "Certet" ser lite skumt ut. Finns heller inget "arlington watches" eller "Ljunglöfs Ur AB" vad jag kan hitta iaf.
![]()
Mekaniska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mekaniska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Ja, bilderna är kass. Det enda man kan säga säkert är att länken verkar helt slut.Organisationsnumret verkar finnas och pekar på HGL Consulting AB i Västra Frölunda, där L står för Ljunglöf. (Sök på Eniro för mer info.) Vad "Arlington watches" är är oklart dock.
(F.ö. är det usla bilder i annonsen; omöjligt att bedöma klockan baserat på dem.)
Arlington road ligger i London och har Londons mest överprisade vintagebutiker. Det ska väl låta fint antar jag.Organisationsnumret verkar finnas och pekar på HGL Consulting AB i Västra Frölunda, där L står för Ljunglöf. (Sök på Eniro för mer info.) Vad "Arlington watches" är är oklart dock.
(F.ö. är det usla bilder i annonsen; omöjligt att bedöma klockan baserat på dem.)
Arlington road ligger i London och har Londons mest överprisade vintagebutiker. Det ska väl låta fint antar jag.
Aaaah, fel av mig. Arlington road är gatan som går genom Camden.Du tänker inte på Burlington Arcade?
Tror knappast att det finns ett enda exempel på arvegods i tråden som inte kommer från en strand i turkiet eller liknande?!Modellen heter Thailand Beach LE.
Nja...Tror knappast att det finns ett enda exempel på arvegods i tråden som inte kommer från en strand i turkiet eller liknande?!
Nja...
Var det inte nån som hittade en Daytona värd sådär en miljon(?) på vinden?
Jag tror det...eller iallafall här på KS där frågan ställdesHär i tråden?!
Så kul med såna historier.Den här dök upp på Reddit för någon vecka sen
De där är erkänt svåra att spotta. Det finns exempel på forumet där t o m återförsäljare har haft svårt att skilja äkta från fejk. Men jag tror att dina iakttagelser är riktiga.Hej, jag undrar vad ni tror om denna klockan. Köpte den på tradera för 13000kr av en säljare med över hundra positiva recensioner som nu i efterhand har erbjudit sig att ta tillbaka klockan eftersom att jag misstänker att den inte är äkta. Det jag reagerar på är lume plipens avsaknad av en silverring samt att datumvisaren inte är helt perfekt rak![]()
Ja jag lutar också mot att skicka tillbaka den, det sjuka är att serienumret finns både på klockan och garantikortet och stämmer överens med det datumet som klockan är köpt enligt tag heuers support teamDe där är erkänt svåra att spotta. Det finns exempel på forumet där t o m återförsäljare har haft svårt att skilja äkta från fejk. Men jag tror att dina iakttagelser är riktiga.
Inte helt hundra, men min minnesbild av lumepipen är att den ska ha en ring och jag kan instämma i att datumbubblan borde varit rakare monterad. Jag hade skickat tillbaka den. Är den äkta känns priset bra, om inte vill man ju inte ha den.
Det finns som sagt en tråd här som behandlar just en sådan modell, som det var en massa konstigheter med. Se om du kan hitta den.Ja jag lutar också mot att skicka tillbaka den, det sjuka är att serienumret finns både på klockan och garantikortet och stämmer överens med det datumet som klockan är köpt enligt tag heuers support team
Ja jag lutar också mot att skicka tillbaka den, det sjuka är att serienumret finns både på klockan och garantikortet och stämmer överens med det datumet som klockan är köpt enligt tag heuers support team
Eller så postar du i tråden som handlar om exakt det du postat om, nämligen den ovan. Kanske värt en dubbel post?Posta i tråden 'Officiella TAG Heuer tråden'
https://klocksnack.se/threads/officiella-tag-heuer-tråden.1343/post-4935711
My badEller så postar du i tråden som handlar om exakt det du postat om, nämligen den ovan. Kanske värt en dubbel post?
Belys den med ficklampa så blir det samma klocka. Varför göra fakeversioner av en klocka för 600kr?Grabben sparade ihop pengar och köpte sig en för honom finklocka som han har mest hela tiden, nu kände han att han ville ha en klocka som han inte behövde vara lika rädd om på tex skolan (går i åttan). Så han fastnade för en Casio Classic MTP-1303PD-2AVEG och beställde en från Amazon. Nu när han fick den så tycker jag att den är väldigt mycket mer lila än vad jag har sett på bilder på nätet. Vad tror ni, fejk? Är ju inga problem att skicka tillbaka den på Amazon.
Bilder från nätet.
![]()
![]()
Klockan han fick. Skyddsplasten sitter kvar, men den påverkar inte färgen.
![]()
![]()
Finns ju fejkade Casio F91 så varför inte? Tror dock inte att denna är fejk, som du säger så blir den lila i inomhusbelysning. Har haft många blåa tavlor som blir lila inomhus.Belys den med ficklampa så blir det samma klocka. Varför göra fakeversioner av en klocka för 600kr?
För att det är en helt okänd modell. F91 är en klassiker. Men visst, finns fake på allt.Finns ju fejkade Casio F91 så varför inte? Tror dock inte att denna är fejk, som du säger så blir den lila i inomhusbelysning. Har haft många blåa tavlor som blir lila inomhus.
Känns som äkta vara. Tror du kan vara lugn. Finns ingen bra kopia av 72000 vad jag vet, däremot 74000. Och Black Bay såklart…där bör man vara försiktig.Hej
Intresserad av att köpa denna Tudor Prince Oysterdate.
Dock är jag ganska novis så om någon är behjälplig att undersöka äktheten. Nedan är bilderna som finns på klockan.
Ha en fortsatt fin söndag.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ser ok ut. Men skicket gör att inte bör köpa.Hej
Intresserad av att köpa denna Tudor Prince Oysterdate.
Dock är jag ganska novis så om någon är behjälplig att undersöka äktheten. Nedan är bilderna som finns på klockan.
Ha en fortsatt fin söndag.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()