• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja polisanmälan kommer ge nada, som tur var var det ju ingen stor summa jag blev av med, men tillräckligt för att slänga känns irrelevant… men det är kanske inget att göra, vill ju varken bryta mot varken lag eller etik. Jag har lika stort ansvar själv i min godtrohet, har ju i alla fall lärt mig att inte lita på ansiktstatuerade danskar… den klockan kommer nagga mig på min dödsbädd, förmodligen det sista jag får upp i huvudet.

Men till klarspråk: får fakes (dvs det står rolex) finnas, eller ska de skrotas oavkortat?

Om inte annat kan man ju göra ett anskrämligt konstverk av den, typ svetsa fast på en parkeringsstolpe i stan eller nått en sen natt👹
Ingen stor summa? Och du trodde det var en äkta daytona…???

Ja polisanmälan kommer ge nada, som tur var var det ju ingen stor summa jag blev av med, men tillräckligt för att slänga känns irrelevant… men det är kanske inget att göra, vill ju varken bryta mot varken lag eller etik. Jag har lika stort ansvar själv i min godtrohet, har ju i alla fall lärt mig att inte lita på ansiktstatuerade danskar… den klockan kommer nagga mig på min dödsbädd, förmodligen det sista jag får upp i huvudet.

Men till klarspråk: får fakes (dvs det står rolex) finnas, eller ska de skrotas oavkortat?

Om inte annat kan man ju göra ett anskrämligt konstverk av den, typ svetsa fast på en parkeringsstolpe i stan eller nått en sen natt👹
Det är inte olagligt att äga en fakeklocka, däremot är det olagligt att sälja en. Har ett svagt minne att någon annan här blivit blåst på en Rolex av en person med liknande beskrivning. Ska försöka söka upp det inlägget.

Ingen stor summa? Och du trodde det var en äkta daytona…???
Nu tänkte jag inte att vi skulle diskutera huruvida mitt affärssinne för klockor är bajs eller inte för det löser jag på egen hand. Omständigheterna gjorde tjuven vid detta tillfället, han lyckades lura mig och cred till honom för det i scam-branschen. En annan sak är att den är väldigt beatad, att det kanske kunde vara en riktig (tänkte jag). Skit samma, jag är dum i huvudet å det kan vi lämna därhän.

Anledningen till att jag inte anmält det ännu är ffa för att jag inte viste att det gick att anmäla, tänker att det är väl min undersökningsplikt eller något som bör vara gällande. Men visst det kan ju farbror blå få avgöra.

Tack för råden.

Nu tänkte jag inte att vi skulle diskutera huruvida mitt affärssinne för klockor är bajs eller inte för det löser jag på egen hand. Omständigheterna gjorde tjuven vid detta tillfället, han lyckades lura mig och cred till honom för det i scam-branschen. En annan sak är att den är väldigt beatad, att det kanske kunde vara en riktig (tänkte jag). Skit samma, jag är dum i huvudet å det kan vi lämna därhän.

Anledningen till att jag inte anmält det ännu är ffa för att jag inte viste att det gick att anmäla, tänker att det är väl min undersökningsplikt eller något som bör vara gällande. Men visst det kan ju farbror blå få avgöra.

Tack för råden.

Får man fråga vad du gav för denna "Daytona" du antog var på riktigt?

Tack för råden.
IMG_9070.jpeg

Får man fråga vad du gav för denna "Daytona" du antog var på riktigt?
Ca 10k. (Cash plus en annan klocka som jag bytte med, detta grämer mig mest eftersom en av våra älskade klocksnack Squale LE har försvunnit i etern).
Dumförklara mig bäst du/ni vill, jag har redan trumfen på det i egen hand.

@yonsson
Ok tack! Mycket som rimmar lika med min upplevelse förutom gärningsmannen i fråga (då min skojare var otvetydig dansk), polisanmälan känns ju aktuell eftersom han sålde in den som äkta (med tillbehör), med andra ord fanns det ju uppsåt i att lura mig.

Återigen, jag ber om ursäkt för å ta upp detta kontroversiella ämne, fakes gör sig inte bra i världen…

Ca 10k. (Cash plus en annan klocka som jag bytte med, detta grämer mig mest eftersom en av våra älskade klocksnack Squale LE har försvunnit i etern).
Dumförklara mig bäst du/ni vill, jag har redan trumfen på det i egen hand.

@yonsson
Ok tack! Mycket som rimmar lika med min upplevelse förutom gärningsmannen i fråga (då min skojare var otvetydig dansk), polisanmälan känns ju aktuell eftersom han sålde in den som äkta (med tillbehör), med andra ord fanns det ju uppsåt i att lura mig.

Återigen, jag ber om ursäkt för å ta upp detta kontroversiella ämne, fakes gör sig inte bra i världen…
Tråkigt. Men gråtskrattemoji. Läropengar.
Kan vi få se Fejktonan?

Trodde du att det var stöldgods du köpte?

Nej, inte vid tillfället.
Morgonen efter, nykter, insåg jag ju snabbt att det varken kändes som en rimlig affär eller säljare. Baksmällans huvudvärk ökade logaritmiskt för varje siffra/bokstav som saknades på boetten… men allt detta är så pinsamt att det har tagit mig 3 månaders ångest att rådfråga här, men vad gör man om man inte försöker stå för sina korvar i blåa skåp.

Tråkigt. Men gråtskrattemoji. Läropengar.
Kan vi få se Fejktonan?
Precis så är det! För att avsluta historian så är glädjen i denna bajsmackan att jag själv aldrig kommer behöva lura andra för mitt eget levebröd, så att jag tappa pengar för att lära mig att andra inte har den möjligheten får jag helt enkelt hosta upp.

”Fejktonan” 😂.. Imorgon kan jag lösa det då jag är på resande fot. Jag vill ju fortfarande få ”attesterat” av någon i sina sinnes fulla bruk att det är en fake. Mardrömmen om jag skrotar den och inser att den var äkta är mer än vad jag mäktar med även om det är en obefintlig chans. Om den mot förmodan skulle vara riktigt så är det ju högst potentiellt stöldgods, och då får farbror blå ta över tänker jag?

@TheMadToad
Ä man dansk med ansiktstatueringar så vet man om en Daytona är äkta eller inte. För 10k är den såklart fake. Se det som läropengar men anmäl så fler slipper bli drabbade.

Nej, inte vid tillfället.
Morgonen efter, nykter, insåg jag ju snabbt att det varken kändes som en rimlig affär eller säljare. Baksmällans huvudvärk ökade logaritmiskt för varje siffra/bokstav som saknades på boetten… men allt detta är så pinsamt att det har tagit mig 3 månaders ångest att rådfråga här, men vad gör man om man inte försöker stå för sina korvar i blåa skåp.

Precis så är det! För att avsluta historian så är glädjen i denna bajsmackan att jag själv aldrig kommer behöva lura andra för mitt eget levebröd, så att jag tappa pengar för att lära mig att andra inte har den möjligheten får jag helt enkelt hosta upp.

”Fejktonan” 😂.. Imorgon kan jag lösa det då jag är på resande fot. Jag vill ju fortfarande få ”attesterat” av någon i sina sinnes fulla bruk att det är en fake. Mardrömmen om jag skrotar den och inser att den var äkta är mer än vad jag mäktar med även om det är en obefintlig chans. Om den mot förmodan skulle vara riktigt så är det ju högst potentiellt stöldgods, och då får farbror blå ta över tänker jag?
Nu blev jag ju intresserad av o se bild på denna ”daytona”🙃. Finns garantera kunniga i tråden som kan avgöra om den är äkta eller inte med en bra bild. Så slipper du fundera vidare på det i vart fall.

Jag vill ju fortfarande få ”attesterat” av någon i sina sinnes fulla bruk att det är en fake. Mardrömmen om jag skrotar den och inser att den var äkta är mer än vad jag mäktar med även om det är en obefintlig chans. Om den mot förmodan skulle vara riktigt så är det ju högst potentiellt stöldgods, och då får farbror blå ta över tänker jag?

Det vore väl pricken över i:et om du bonkade sönder den med en hammare och sen kom någon och inspekterade delarna och sa ungefär: Men det här är ju den supersällsynta avvikelsen som gjordes av misstag under en timme där siffror si och så saknades eller blev omkastade. Det är ju enormt premium😅

Nä, beklagar... men hade alltid kunnat varit värre

Posta en bild på den här, du skriver du inte ens är säker på att den faktiskt är fake. Sedan polisanmäler du säljaren. Du försöker inte lura någon annan givetvis.

Eller så förgyller du den här tråden:

Trodde du att det var stöldgods du köpte?
En "Daytona" för 10.000SEK vet varenda djävul

1. Är så het du bränner hål i fickan
2. Kommer direkt från fabriken i Phuket eller Izmirs Bazaar
3. Köparen har samma moral som valfri pissluffare och tycker det är helt ok att utnyttja detta mot en okunnig säljare.

Det är helt ok att göra bra affärer och tjäna på detta,men om man tycker det känns okej att betala under 10% av en varas verkliga marknadsvärde utan att åtminstonde påpeka detta för säljaren vetefan....

En "Daytona" för 10.000SEK vet varenda djävul

1. Är så het du bränner hål i fickan
2. Kommer direkt från fabriken i Phuket eller Izmirs Bazaar
3. Köparen har samma moral som valfri pissluffare och tycker det är helt ok att utnyttja detta mot en okunnig säljare.

Det är helt ok att göra bra affärer och tjäna på detta,men om man tycker det känns okej att betala under 10% av en varas verkliga marknadsvärde utan att åtminstonde påpeka detta för säljaren vetefan....

Inte snyggt gjort av köparen heller nej, som tydligen hoppades kunna utnyttja situationen med tämligen stora värden. Kanske en fyllegrej.

Tillbaka
Topp