Hej på er!
Jag har precis reggat mig men har läst en tid på forumet. Det är så att jag kikar efter en finklocka. Är 40år och har hela mitt vuxna liv burit uteslutande Suunto, såväl till Fjällräven som kostym. Den har liksom fyllt sin funktion, tagit stryk, inte sett förjävlig ut och visat exakt tid.
Känner att det vore kul med en riktig finklocka och har spanat efter en Omega, automat vintage. Blocket kan ju vara ett jädra träsk med endel tjyv och rackartyg så tänkte vända mig till expertisen här.
Hittat en klocka på Blocket. (Bilder nedan)
Omega Seamaster Automatic -66. 8495:-Enligt säljaren servad 2023. Klockan ska inte ha restaurerats/putsats och tavlan original. Han svarar på fråga gällande äkthet att äkthetsintyg skaffar han när jag bestämt mig, på Edwalls Ur i Örebro. Med underskrift och stämpel.
Han säljer flera klockor på Blocket. Bl.a en Breitling Colt Automatic 12.499:- samt en Omega Seamaster Quartz Dam 995:- Rimliga priser?
Jag förstår om det kan vara svårt att bedöma äkthet på bild men vore väldigt tacksam om någon ville lyfta sina tankar kring mitt ärende. Legit eller fyllnadsmassa?
EDIT:
https://www.blocket.se/annons/orebro/omega_seamaster_automatic_toppskick_/1210701001