• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tror ni, är denna 79090 äkta och i gott skick? Tror ni den har blivit polerad?

Oql6dCv.jpg

v8eixNh.jpg

B2hhrmQ.jpg

Vad tror ni, är denna 79090 äkta och i gott skick? Tror ni den har blivit polerad?

Oql6dCv.jpg

v8eixNh.jpg

B2hhrmQ.jpg
Förmodligen fått en lättare översyn med byte av bezel, tycker tänderna ser alldeles för "nya/fina" ut för modellen i övrigt jämfört med visarnas ålder. Ny krona förmodligen också. Stretch i länkarna. Inget som tyder på fake iaf :)

Reagerade på samma, bezeln ser väldigt krispig ut... Är den tro aftermarket? Hur bör man tänka att sånt här påverkar klockans värde?

Reagerade på samma, bezeln ser väldigt krispig ut... Är den tro aftermarket? Hur bör man tänka att sånt här påverkar klockans värde?

Njaa tror inte det är någon aftermarket, men det kan du ju känna när du drar fingret över tuggarna och när du vrider den. Ifall du har god kännedom om hur de ska se ut och kännas så att säga. Men säkrast är nog ifall du har servicepapper på allt :)

EDIT: självklart reserverar jag mig för ev. okunskaper från min sida ifall det visar sig vara en fejk. Du bör alltid kolla upp klockan hos en urmakare för säkerhetsskull.

Tack för ditt svar!
Jo, givetvis måste detta kollas upp om/när jag får lägga händerna på klockan. Vad tror ni annars, har den blivit polerad? Har alltid så svårt att avgöra detta :)

Tack för ditt svar!
Jo, givetvis måste detta kollas upp om/när jag får lägga händerna på klockan. Vad tror ni annars, har den blivit polerad? Har alltid så svårt att avgöra detta :)
På en tudor från 90-talet spelar det noll roll för priset så länge lugsen inte år som tandpetare. Tycker du den ser fin ut så köp. Tycker själv den ser symetrisk ut

Vad tycker ni om framsidan av denna tavla? Klockan saknar även krona som refereras till "uppvridningsknappen" av säljaren.. Vill inte länka till sidan för att inte förstöra något ifall den är reko. Är det glaset som förvränger rolex kronan som gör att den ser osymmetrisk ut?

224473193_680481ed-18a7-40f4-8d77-12638a80b21e.jpg

Vad tycker ni om framsidan av denna tavla? Klockan saknar även krona som refereras till "uppvridningsknappen" av säljaren.. Vill inte länka till sidan för att inte förstöra något ifall den är reko. Är det glaset som förvränger rolex kronan som gör att den ser osymmetrisk ut?

Dålig bild, men ser allmänt dålig ut i kvalitet (datum (!?) subdials, boett, text på tavla, glas, länk o s v).
Känns inte äkta utifrån den bilden.

Senast ändrad:

Den är inte reko. Så jävla tvärfake. Stackare som budar på den.
http://www.tradera.com/item/190120/253321883/rolex-daytona-vit-guld-18k
När fick Daytona dag och datum-visning?

Tror jag äntligen har hittat min 79090... kan ni som kan ta en titt på denna och ge ert utlåtande?
Enligt säljaren är den 100 % orginal, men har tydligen polerats lite.

Fler bilder: http://imgur.com/a/03NpQ/all

Tack på förhand!

NM9ZDfm.jpg

L3QpIMX.jpg

uBbRjza.jpg

Vad säger panelen om denna? Tycker kronan ser skum ut, har inte sett ngn roadster med den kronan. Ska tydligen vara vitguld.
image.jpeg

Tillbaka
Topp