• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fonten på baksidan är way off.. Annars kan jag ingenting alls om APs men med den prislappen bör allting se spot on ut tycker man :)
äkta AP eller fake/hopplock?
hs2wly.jpg

5vdor5.jpg

2iveky9.jpg

oggd55.jpg

dz8epk.jpg
 
Ingen Roadster, en Tortue! Känns dock fortfarande fel...
Ah okej, ser att kronan fortfarande verkar vara fel. Auktionen har dock gått ut så antingen har någon gjort världens kap då de lyckades få tag på en vitgulds Cartier under 1000€ eller mer troligt så har de blivit blåsta.
 
Man lär sig något nytt varje dag. Man ska inte skrika fejk för tidigt helt enkelt. Tyckte finishen såg helt värdelös ut på framförallt bakboetten och kronskydden men bilderna verkar vara tagna med en potatis om man jämför med googlebilder där det ser bättre ut.
2bb46ac25c7b40f3b1057e2c2766f69e_large.jpg
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-25721.jpg
02.0642_2.jpg
 
  • Like
Reactions: Oew
Varför skriker folk fake när de inte är 100% säkra?

Jag har sett 25721 ett par gånger och jag tycker den ser äkta ut. Boxen är inte alls knas och är tidsenlig, både inner och ytterbox. Båda boxarna ändrades när f serien kom om jag inte misstar mig.

Många tycker den är ful, men den är även lite kult den dära offshoren.
 
Är denna fake? Enligt auktionssidan ska det vara en WJ1110 TN7656 men hittar ingen med den referensen som ser ut såhär.

image.jpg
 
Någon som vet om en äkta Hublot Big Bang byter datum snabbt precis vid kl. 00.00 eller om datumhjulet redan klockan 23.00 börjat röra sig?
 
Någon som vet om en äkta Hublot Big Bang byter datum snabbt precis vid kl. 00.00 eller om datumhjulet redan klockan 23.00 börjat röra sig?

Jag har haft iaf 2 Hublotklockor som bytt datum flera timmar innan eller efter 24 ... minnet sviker mig lite, men det kan ha varit på de första modellerna innan evoserien kom. Dvs de med arabiskt index och blankpolerade boetter och inte streckade index med borstad boett. Klockorna gick bra i övrigt.
 
225085390_c5872cf8-19b2-4515-8d2e-f6d3f9f1f9bd.jpg

http://www.tradera.com/item/190619/...m-herr-swiss-guld-lader-original-ask-fungerar

Är det seriöst någon som har gått lös med en Dremel på baksidan? ;)
Skämt åsido... Jag har inte örnkoll på dessa, men jag har aldrig sett någon som ser ut så här.
Saknar dessutom "Cartier" i "VII" och känns lite allmänt off i hur boetten ser ut, så jag förutsätter fejk. Men ville ha lite fler åsikter innan jag anmälde till Tradera.

Skulle säga äkta.
 

Tja, jag är faktiskt inte lika säker på min sak längre så du kan nog ha rätt.
Reflekterade inte ens över att det inte var en quartz - trots att jag såg urverket på nån bild - vilket mina referenspunkter till stor del baseras på. Antar att det skulle kunna vara en lite äldre klocka, än de jag jämför den med.
 
225085390_c5872cf8-19b2-4515-8d2e-f6d3f9f1f9bd.jpg

http://www.tradera.com/item/190619/...m-herr-swiss-guld-lader-original-ask-fungerar

Är det seriöst någon som har gått lös med en Dremel på baksidan? ;)
Skämt åsido... Jag har inte örnkoll på dessa, men jag har aldrig sett någon som ser ut så här.
Saknar dessutom "Cartier" i "VII" och känns lite allmänt off i hur boetten ser ut, så jag förutsätter fejk. Men ville ha lite fler åsikter innan jag anmälde till Tradera.
Finns en bunt sådana på kaplans. Brukar gå för 2-3 tkr, ibland ännu billigare.
 
225085390_c5872cf8-19b2-4515-8d2e-f6d3f9f1f9bd.jpg

http://www.tradera.com/item/190619/...m-herr-swiss-guld-lader-original-ask-fungerar

Är det seriöst någon som har gått lös med en Dremel på baksidan? ;)
Skämt åsido... Jag har inte örnkoll på dessa, men jag har aldrig sett någon som ser ut så här.
Saknar dessutom "Cartier" i "VII" och känns lite allmänt off i hur boetten ser ut, så jag förutsätter fejk. Men ville ha lite fler åsikter innan jag anmälde till Tradera.


Finns en bunt sådana på kaplans. Brukar gå för 2-3 tkr, ibland ännu billigare.
Nej, den där tror jag inte på. Den fulgraverade Cartierloggan på boettlocket?. Cartier inc? på verket? Electroplated (på engelska)? Ingen silverboett? Tycker även boette har lite fel form? Hittar ni en likadan till från ok säljare?
 
Nej, den där tror jag inte på. Den fulgraverade Cartierloggan på boettlocket?. Cartier inc? på verket? Electroplated (på engelska)? Ingen silverboett? Tycker även boette har lite fel form? Hittar ni en likadan till från ok säljare?

Jag har sett modellen tidigare. Den är äkta. En tidig variant dock.
 
Tillbaka
Topp