• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dela gärna med dig.

Tony Frank på Kaplans visade mig en Cartier Tank som jag ville köpa till min dåvarande sambo. Jag bad att få se verket och det var samma verk som du ser på denna ovan. Finns lite varstans på nätet. Det är en tidig modell från Cartier. Urverket ska vara ett 2512-1.

Här är en rätt stor säljare på eBay som säljer en med samma urverk.
http://www.ebay.com/itm/111580494280

Vet inte om man ser bilden på verket men postar en bild här med.

$_1.JPG


Här är en till med samma urverk, och samma "Lätta" Cartier tryck på bakboetten.
http://www.zeitauktion.com/en/cartier-tank-silver-gilt-manual-winding-kal-78-1-eta-2512-1-131340

En till, dock utan trycket "Cartier Inc".
http://www.ebay.ie/itm/GENUINE-CART...WEL-ETA-2512-1-MOVEMENT-WORKING-/370981753301
 
Senast ändrad:
Tony Frank på Kaplans visade mig en Cartier Tank som jag ville köpa till min dåvarande sambo. Jag bad att få se verket och det var samma verk som du ser på denna ovan. Finns lite varstans på nätet. Det är en tidig modell från Cartier. Urverket ska vara ett 2512-1.

Här är en rätt stor säljare på eBay som säljer en med samma urverk.
http://www.ebay.com/itm/111580494280

Vet inte om man ser bilden på verket men postar en bild här med.

$_1.JPG


Här är en till med samma urverk, och samma "Lätta" Cartier tryck på bakboetten.
http://www.zeitauktion.com/en/cartier-tank-silver-gilt-manual-winding-kal-78-1-eta-2512-1-131340

En till, dock utan trycket "Cartier Inc".
http://www.ebay.ie/itm/GENUINE-CART...WEL-ETA-2512-1-MOVEMENT-WORKING-/370981753301
Tyvärr är inte verket du länkar till varken ok eller samma som i annonsen. Boetterna är inte heller i närheten, du får nog titta lite närmare.
 
Du menar att dem ovan är fake verk? Eller att originalbilden är ett fake verk?
Så slarvigt tryckt cartierlogga? Att du hittar olika eta-verk i boetterna är inte så konstigt iom att tankerna inte är så täta... Man har bytt ut dem genom åren. Verket är dock ett sidospår hittat en likadan boett? Kronan ser också fel ut? (På traderauret)
 
Så slarvigt tryckt cartierlogga? Att du hittar olika eta-verk i boetterna är inte så konstigt iom att tankerna inte är så täta... Man har bytt ut dem genom åren. Verket är dock ett sidospår hittat en likadan boett? Kronan ser också fel ut? (På traderauret)

Om du menar Cartier trycket på baksidan så var det precis samma på den. Rörande Tradera verket så var det samma verk jag såg på Kaplans och frågade om. När det rör eBay säljaren så ska man ju aldrig säga aldrig men han har ett väldigt gott omdöme och jag har köpt från honom tidigare. Kan dock hålla med om att trycket "Cartier inc" ser för taskigt ut på den som eBay säljaren visar.
 
Rörande Tradera verket så var det samma verk jag såg på Kaplans och frågade om. När det rör eBay säljaren så ska man ju aldrig säga aldrig men han har ett väldigt gott omdöme och jag har köpt från honom tidigare.
Hjälper mig tyvärr inte och är mycket tveksam till ditt uttalande om att den är äkta, verkar inte bygga på fakta.
Här finns en bunt cartier i kaplans butik. Tyvärr har de inte någon bild på baksidan på den. De av liknande modell som diskuteras här har bara "frontbild" dvs ingen baksida.
http://www.kaplans.se/sv/sok?s=&e=it.8-0_b.7_t.s&ot=id_i&od=d_d
Ingen som liknar den på Tradera nej.
 
Hjälper mig tyvärr inte och är mycket tveksam till ditt uttalande om att den är äkta, verkar inte bygga på fakta.

Bygga på fakta?? Jag har sett det verket i egen person. Vad vill du ha för mer fakta?
Samma verk som du ser i Tradera auktionen blev jag visad på Kaplans auktioner. Vi diskuterade det och han visade mig baksidan på uret med. Samma baksida som du ser i Tradera auktionen.
 
Bygga på fakta?? Jag har sett det verket i egen person. Vad vill du ha för mer fakta?
Samma verk som du ser i Tradera auktionen blev jag visad på Kaplans auktioner. Vi diskuterade det och han visade mig baksidan på uret med. Samma baksida som du ser i Tradera auktionen.
Ja, det brukar vara så man bygger argument? Känner du dig trygg med att någon kanske köper den på tradera imorgon som äkta med den informationen du sitter på? Du vet att det är ett i stort sett omodifierat verk vi pratar om som är original? Skillnaderna är minimala mot äkta "Cartier" och ett falskt. Vad är det för detaljer som skiljer dem åt? Till din kommentar om graveringen måste du länkat till fel objekt? Fanns inga likheter?
 
Ja, det brukar vara så man bygger argument? Känner du dig trygg med att någon kanske köper den på tradera imorgon som äkta med den informationen du sitter på? Du vet att det är ett i stort sett omodifierat verk vi pratar om som är original? Skillnaderna är minimala mot äkta "Cartier" och ett falskt. Vad är det för detaljer som skiljer dem åt? Till din kommentar om graveringen måste du länkat till fel objekt? Fanns inga likheter?

Ja jag känner mig jävligt trygg med det. Om någon vill köpa den klockan på Tradera, och dem vill ta mitt ord på att jag har sett precis samma urverk och baksida på Kaplans auktioner så är jag trygg med det.
Det är inte direkt så att du kommer med några motbevis eller "fakta" som du snackar om här.
Du snackar mycket men kommer inte med något konkret.
I mina ögon är du en pajas och numera även blockad.
Punkt slut.
 
Ja jag känner mig jävligt trygg med det. Om någon vill köpa den klockan på Tradera, och dem vill ta mitt ord på att jag har sett precis samma urverk och baksida på Kaplans auktioner så är jag trygg med det.
Det är inte direkt så att du kommer med några motbevis eller "fakta" som du snackar om här.
Du snackar mycket men kommer inte med något konkret.
I mina ögon är du en pajas och numera även blockad.
Punkt slut.
Vad är skillnaden mellan ett äkta och falskt verk i detta fall? Du kan ju uppenbarligen se skillnaden? Vilka verk nedan är äkta?
$_1.JPG

225085390_f493805c-a869-4107-ae53-412c614da5ac.jpg

cartier4401_big.jpg


Du sade att detta var samma Cartiertryck?

131340_08_full.jpg

225085390_c5872cf8-19b2-4515-8d2e-f6d3f9f1f9bd.jpg


Ledsen att jag är en pajas, försöker bara se vad du ser som övertygar dig om äktheten? Är mycket tveksam själv men inte helt säker på min sak.
 
Vad är skillnaden mellan ett äkta och falskt verk i detta fall? Du kan ju uppenbarligen se skillnaden? Vilka verk nedan är äkta?
$_1.JPG

225085390_f493805c-a869-4107-ae53-412c614da5ac.jpg

cartier4401_big.jpg


Du sade att detta var samma Cartiertryck?

131340_08_full.jpg

225085390_c5872cf8-19b2-4515-8d2e-f6d3f9f1f9bd.jpg


Ledsen att jag är en pajas, försöker bara se vad du ser som övertygar dig om äktheten? Är mycket tveksam själv men inte helt säker på min sak.

Det är din attityd det är fel på Aurum! Varför skulle jag gå i god för något som någon ska köpa? Är jag en värderingsman?? Detta är ett forum där man diskuterar saker och ting. Jag får inte betalt för att verifiera äktheten på saker och ting. Vill någon köpa klockan är det upp till dem att verifiera klockan eller hur?
Jag säger det en gång till. Urverket på klockan i Tradera annonsen är enligt värderingsman Tony Frank på Kaplans äkta! Jag har själv provat klockan på armen, sett samma verk, med samma baksida.
 
Senast ändrad:
Det är din attityd det är fel på. Varför skulle jag gå i god för något som någon ska köpa? Är jag en värderingsman?? Detta är ett forum där man diskuterar saker och ting. Jag får inte betalt för att verifiera äktheten på saker och ting. Vill någon köpa klockan är det upp till dem att verifiera klockan eller hur?
Jag säger det en gång till. Urverket på klockan i Tradera annonsen är enligt värderingsman Tony Frank på Kaplans äkta! Jag har själv provat klockan på armen, sett samma verk, med samma baksida.
För att det skadar forumet om för många har fel? Är rätt säker på att du ljuger när du säger att Tony Frank verifierat traderauret. Du kunde inte se skillnaden på de två boettbaksidorna ovan?
 
För att det skadar forumet om för många har fel? Är rätt säker på att du ljuger när du säger att Tony Frank verifierat traderauret. Du kunde inte se skillnaden på de två boettbaksidorna ovan?

Tony Frank har inte verifierat det specifika uret i annonsen, han har verifierat precis samma urverk i en Cartier damklocka som jag skulle köpa till min sambo!
Du är säker på att jag ljuger?? Du skriver att du är tveksam, men ändå kallar du mig en lögnare?? Sitter du och dricker eller??? Du är inte bara en pajas, du är jävligt fräck med!
Vi kan avsluta diskussionen här. Du är i mina ögon en pajas och jag är dina ögon en lögnare.
Vi kommer inte diskutera mer. Jag blockar dig och jag hoppas du gör samma sak!
 
Tony Frank har inte verifierat det specifika uret i annonsen, han har verifierat precis samma urverk i en Cartier damklocka som jag skulle köpa till min sambo!
Du är säker på att jag ljuger?? Du är inte bara en pajas, du är jävligt fräck med!
Vi kan avsluta diskussionen här. Du är i mina ögon en pajas och jag är dina ögon en lögnare.
Vi kommer inte diskutera mer. Jag blockar dig och jag hoppas du gör samma sak!
Som en förvirrad politiker... Du är medveten om att denna konversation skulle varit över sedan länge om du svarat på frågorna? Enda anledningen till att du inte gör det är att du inte kan din sak eller har lässvårigheter. Kamma dig och läs inläggen utan pålagd ondska. Har inget emot dig, bara din nonchalans för fakta och logik.
 
Oj! Jag drog igång nåt!
Det jag tyckte var framför allt:

1. Cartier på baksidan. Om man nu ska till att rista in något så borde det ju vara Cartiers logotyp, och inte bara skriva Cartier i någon märklig handstil.

2. Boetten. På de flesta jag sett så har boetten varit stängd med synliga skruvar.
Dessutom så känns bandhornen lite "skumma".

3. Kronan. Visst, safir och så - men det är ändå något som känns "off" mot de jag sett.
 
Oj! Jag drog igång nåt!
Det jag tyckte var framför allt:

1. Cartier på baksidan. Om man nu ska till att rista in något så borde det ju vara Cartiers logotyp, och inte bara skriva Cartier i någon märklig handstil.

Kolla denna som låg till försäljning på Rolexforums.com, rörande Cartiers logotyp/text på baksidan och att det i alla fall på just dessa är mer ristat än tryckt.

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=206230

25e5dbbd.jpg


Eller denna.
http://www.abrandtandson.com/products/1-cartier-18k-watch

CARTIER-18k-Watch-Original-Band5.jpg
 
Senast ändrad:
Kolla denna som låg till försäljning på Rolexforums.com, rörande Cartiers logotyp/text på baksidan och att det i alla fall på just dessa är mer ristat än tryckt.

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=206230

25e5dbbd.jpg


Eller denna.
http://www.abrandtandson.com/products/1-cartier-18k-watch

CARTIER-18k-Watch-Original-Band5.jpg

Fast just ristandet reagerade jag inte på - utan egentligen bara att det ser ut som den skrivstil man övade på i andra klass.
En del av de du postade nu ser jävligt tveksamma ut, men de försöker i alla fall föreställa rätt logotyp.
 
rolex6.jpg rolex7.jpg rolex8.jpg

Vad säger panelen om dessa? Kan nada om rolex. Men tvivlar på att personen som bär denna har en äkta. Men man kan ju ha fel :)
 
rolex6.jpg rolex7.jpg rolex8.jpg

Vad säger panelen om dessa? Kan nada om rolex. Men tvivlar på att personen som bär denna har en äkta. Men man kan ju ha fel :)
Nu är jag visserligen lekman inom området, men mitt bet lägger jag på fejk. Kunnigare KS'are får gärna rätta mig om jag har fel. Bezelen ser ut att ha fel färg, ser mer lila ut på dina bilder. Knapparna på vardera sida om kronan ser fel ut, jämför man med en legit produktbild så ser knapparna annorlunda ut. De på dina bilder sticker ut betydligt mer än på den bild jag jämför med.
b4dd590251dee4c9316d3af69f82b2c7.image.221x320.jpg
 
Nu är jag visserligen lekman inom området, men mitt bet lägger jag på fejk. Kunnigare KS'are får gärna rätta mig om jag har fel. Bezelen ser ut att ha fel färg, ser mer lila ut på dina bilder. Knapparna på vardera sida om kronan ser fel ut, jämför man med en legit produktbild så ser knapparna annorlunda ut. De på dina bilder sticker ut betydligt mer än på den bild jag jämför med.
b4dd590251dee4c9316d3af69f82b2c7.image.221x320.jpg
Bilden di länkade har ju blånerade visare. Inte de jag länkar.. Hmm. Finns olika modeller?
 

Den har varit uppe tidigare så du är lite sen på den. Och det är fortfarande inte jag utan någon som skapade den där för att göra sig rolig rörande en annan tråd här på Klocksnack.

Använde även samma avatar som jag använde här då för att göra det riktigt enkelt för sig.

Om du skulle varit smartare skulle du säkert förstått det redan om du kollade vad tråden handlade om på FB, en kopia på en Invicta. Jag avskyr Invicta i original så jag skulle knappast leta efter en kopia på en Invicta, om det ens finns.

Om du kollar övriga trådar som snubben startar på FB under nicket ScubaKing så skulle du även förstå att det inte rör sig om mig.

Har sålt flera fina klockor här på forumet, bland annat nu senast en Rolex Sub i nyskick, du kan se ref på den i goodguy tråden. Tror du jag skulle söka kopior på Invicta då?

Ska du göra dig rolig på andras bekostnad så gör det ordentligt i alla fall...
 
Senast ändrad:
Nu är jag visserligen lekman inom området, men mitt bet lägger jag på fejk. Kunnigare KS'are får gärna rätta mig om jag har fel. Bezelen ser ut att ha fel färg, ser mer lila ut på dina bilder. Knapparna på vardera sida om kronan ser fel ut, jämför man med en legit produktbild så ser knapparna annorlunda ut. De på dina bilder sticker ut betydligt mer än på den bild jag jämför med.
b4dd590251dee4c9316d3af69f82b2c7.image.221x320.jpg

Det är klart den är falsk. Det står ju stål på guldlänken....
 
Den har varit uppe tidigare så du är lite sen på den. Och det är fortfarande inte jag utan någon som skapade den där för att göra sig rolig rörande en annan tråd här på Klocksnack.

Använde även samma avatar som jag använde här då för att göra det riktigt enkelt för sig.

Om du skulle varit smartare skulle du säkert förstått det redan om du kollade vad tråden handlade om på FB, en kopia på en Invicta. Jag avskyr Invicta i original så jag skulle knappast leta efter en kopia på en Invicta, om det ens finns.

Om du kollar övriga trådar som snubben startar på FB under nicket ScubaKing så skulle du även förstå att det inte rör sig om mig.

Har sålt flera fina klockor här på forumet, bland annat nu senast en Rolex Sub i nyskick, du kan se ref på den i goodguy tråden. Tror du jag skulle söka kopior på Invicta då?

Att du ens tog upp det säger betydligt mer om dig än om mig..


Erkänn att du blir lite sugen på en äkta Invicta när du ser denna!
2016-02-23 18.12.14.jpg
 
Tillbaka
Topp