• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är usel på Rolex som sagt, men ser ändå ingenting som skriker att den skulle vara oäkta. Nu väger inte min åsikt tungt dock, som du förstår.

Är det dina naglar btw? :D:D:D
nej det känns ju som att det inte är ngn dålig kopia iaf. jämförde box och cert och sådär mot lite videor på tuben och allt ser shysst ut som jag kan se. serienummret stämmer på klocka/cert osv. men man har ju hört om superkopior som ska vara helt identiska, och är man som jag jäkligt nojig och grön i rolexträsket så mår man inte bra av att höra sånt :D

nej det känns ju som att det inte är ngn dålig kopia iaf. jämförde box och cert och sådär mot lite videor på tuben och allt ser shysst ut som jag kan se. serienummret stämmer på klocka/cert osv. men man har ju hört om superkopior som ska vara helt identiska, och är man som jag jäkligt nojig och grön i rolexträsket så mår man inte bra av att höra sånt :D
klockan beter sig även som en Rolex gmt ska. Det går att ställa datum framåt och bakåt, inget snabbställning på datumet osv. tyder ju på att det inte är ngt fuskverk heller. haha ska bara gå till en AD så jag får det ur värden :D

De fakes jag har sett när det gäller GMT-Masters saknar alltid den andra timvisaren. Anar att det inte är värt att sätta i ett GMT-verk i en fake.
skulle tro det, vet int hur det är med de dyrare kopiorna som ändå är relativt dyra dock? men det känns ju klart att det inte är en skitkopia för 500 spänn iaf :p

frugans naglar :D hon fick fota, jag är för oduglig på det :p

Är lite sugen på en 16622 och tittar runt lite på youtube. Såg denna video, men alla kommenterar att den inte är riktig. Vilket jag tycker är märkligt, jag tycker den ser bra ut? Någon mer som håller med?
Har inte kollat på videon men är däremot lite nyfiken om det finns någon orsak till varför du funderar på en 16622 och inte en 116622? :)

Är denna legit? Såg lite skev ut men kanske är en fråga om filter på Instagram.. Såg att Tom Hope hade lagt ut på sin feed. Känns lite wierd att placera sina armband vid replicas (även om det säkerligen är fler företag som gör så..)
Screen Shot on 2017-10-28 at 11%3A37%3A21.png
Screen Shot on 2017-10-28 at 11%3A38%3A06.png

Visst sjutton ser denna kosher ut? har absolut ingen anledning att misstro säljaren, men fick nån obehaglig "tänk om" klump i magen som jag vill ha bort. Ursäkta de dåliga bilderna, kan inte ens skylla på kameran, är en usel fotograf helt enkelt :D

IMG_1165.JPG
IMG_1168.JPG
IMG_1163.JPG
Låtit gå igenom klockan nu samt utfärdat ett värderingsintyg, inga konstigheter :) skönt !

Hej skulle vilja veta om denna är Fake, misstänker det då denna ytliga bekant inte känns som någon som spenderar hundratalskronor på en patek. Hittar inte ens original modellen verkar ju vara en ovanlig, vet någon vad det skulle kunna va för modell?
0003E883-F477-41D9-923A-B6EFEDA3FED2.jpeg

Hej skulle vilja veta om denna är Fake, misstänker det då denna ytliga bekant inte känns som någon som spenderar hundratalskronor på en patek. Hittar inte ens original modellen verkar ju vara en ovanlig, vet någon vad det skulle kunna va för modell?
I det här fallet stämmer det nog ganska bra att de spenderat just några hundratals kronor på en "Patek". :)

Fake så det visslar om det.

Vad Tycker du är det mest uppenbara detaljer som gör att det är Fake? Själv tänker jag på som ni vart inne på turbillion ( dyra modeller och ovanliga) sen förstår jag inte riktigt den nedre mindre urtavlan loggan ser hel konstig ut och fattar inte funktionen skall det vas en gmt funktion? Tack för svaren

Vad Tycker du är det mest uppenbara detaljer som gör att det är Fake? Själv tänker jag på som ni vart inne på turbillion ( dyra modeller och ovanliga) sen förstår jag inte riktigt den nedre mindre urtavlan loggan ser hel konstig ut och fattar inte funktionen skall det vas en gmt funktion? Tack för svaren
Du kan säga att det är din klocka. Vi fattar det

Mod kan ta bort detta inlägg

Senast redigerad av en moderator:

En så kallad ”tell” är att modellen inte ens existerar.
Sedan ser du på alla subdials hur dåligt anpassat verket är i förhållande till boettens storlek, hur allt i princip skriker låg kvalité etc.

Om inte kompisen är väldigt förmögen så kan ytterligare en tell vara att ett antal hundra tusen inte räcker långt när det gäller en Patek med tourbillon i ädelmetall

Några hundar tusen?
Förutom att det är en förskräckligt dålig kopia på en klocka som inte ens finns.
Så hade snarare klockan kostat 1,5 miljon om den vore äkta :)
Då kanske man väljer att byta upp sin äldre BMW innan?

Tillbaka
Topp