• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

marlun

Rolex
Ser inget på bilderna som skriker fake, dock är de ju väldigt suddiga. Skakis? :rolleyes:
Testat att väga den?
Otroligt skakis! Känslan på handleden skiljer sig från den 116613 jag bytte bort mot denna. Den här är helt klart lättare
20171206_220540.jpg
 

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Googlade lite. Modellen verkar ju åtminstone finnas. Titan/guld. Verkar inte ha varit helt ovanligt med olika företagsloggor. Har gått för ett par tusenlappar på auktioner. Denna borde ligga lägre i och med head only.

Tack. Mm jag hittar bara lite info med på Google. Finns inga till salu alls nu vad jag får fram och senaste annonsen jag hittat var för några år sedan ;)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@marlun är det någon sunburst i tavlan eller är det den matta varianten?

Det lades ut en 116613 LN på blocket kl 22.24 ikväll, det är inte din gamla va?
 

marlun

Rolex
Då är länken senare. Behöver ju inte vara nåt fel dock
Han hade en svart ute på k&s så antar att han bytte till en blå
Vad hände här egentligen? Bytte ni likadana klockor med varandra? Eller sålde och köpte du likadana på samma dag?
Stämmer, bytte LN mot LB. Anledningen till att jag är skeptisk mot denna är för att det inte är samma lyster i länken och klockan upplevs något lättare. Serienummer stämmer överens med cert och jag har ett inköpskvitto från luxurywatches
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Stämmer, bytte LN mot LB. Anledningen till att jag är skeptisk mot denna är för att det inte är samma lyster i länken och klockan upplevs något lättare. Serienummer stämmer överens med cert och jag har ett inköpskvitto från luxurywatches
Du räknar inte olika antal länkbitar i länken då när du nämner att den känns lättare?
samt är du säker på att den känns lättare?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Den där ser verkligen ut som skit @marlun

Huruvida den är äkta går inte att bedöma såhär, det förutsätter jag att du har koll på. Men ser jag några direkta felaktigheter förutom att någon våldfört sig på den? Nej.
 
Topp