• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
En kollega fråga om jag skulle vilja köpa hans breitling b-1 men osäker på äktheten :)
Hjälp! :)
Tack KS :)
 

Bilagor

  • IMG_1935.PNG
    IMG_1935.PNG
    328.3 KB · Visningar: 341
  • IMG_1936.PNG
    IMG_1936.PNG
    280.8 KB · Visningar: 330
  • IMG_1937.PNG
    IMG_1937.PNG
    276.1 KB · Visningar: 328

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
En kollega fråga om jag skulle vilja köpa hans breitling b-1 men osäker på äktheten :)
Hjälp! :)
Tack KS :)
Jag är absolut inte expert på Breitling men jag kan inte se något som skulle vara fel. Det känns som ”fel” klocka att kopiera då den är både analog och digital, dvs inga snorbilliga urverk att plocka från Kina-hyllan till en kopia. Det borde vara så mycket vettigare att kopiera en helt analog klocka. Fungerar kronografknapparna på sidan?
 

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Tack för info, ja allt fungerar på klockan enligt honom :)

Jag är absolut inte expert på Breitling men jag kan inte se något som skulle vara fel. Det känns som ”fel” klocka att kopiera då den är både analog och digital, dvs inga snorbilliga urverk att plocka från Kina-hyllan till en kopia. Det borde vara så mycket vettigare att kopiera en helt analog klocka. Fungerar kronografknapparna på sidan?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tack för info, ja allt fungerar på klockan enligt honom :)
Jag gissar på att inga papper finns? Breitling kör med så mycket bling och polering att deras klockor ibland ser ”billiga” ut men just den modellen brukar vara vettig och återhållsam. Är det en arbetskamrat du känner väl? Be att få låna klockan under en arbetsdag och kläm och känn på den. Breitling tillverkar rejäla klockor så den ska kännas tung och gedigen. Finishen ska vara perfekt. Ingen superdyr klocka heller så priset kan ju skvallra en del med. Vad begär han om jag får fråga? Har själv varit sugen på en B1/Aerospace nämligen så det är ju en klocka jag har på radarn vad gäller priser osv :)
 

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Är en arbetskamrat på en annan avdelning så känner honom inte så väl men han vet jag har klockintresse då jag har en chronomat från 1996 :)
Han har tyvärr inga papper på den och därför har han sagt vi kan diskutera priset runt 11-13 vilken jag tycker känns ok när man kollar på chrono24 & jämför.


Jag gissar på att inga papper finns? Breitling kör med så mycket bling och polering att deras klockor ibland ser ”billiga” ut men just den modellen brukar vara vettig och återhållsam. Är det en arbetskamrat du känner väl? Be att få låna klockan under en arbetsdag och kläm och känn på den. Breitling tillverkar rejäla klockor så den ska kännas tung och gedigen. Finishen ska vara perfekt. Ingen superdyr klocka heller så priset kan ju skvallra en del med. Vad begär han om jag får fråga? Har själv varit sugen på en B1/Aerospace nämligen så det är ju en klocka jag har på radarn vad gäller priser osv :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Är en arbetskamrat på en annan avdelning så känner honom inte så väl men han vet jag har klockintresse då jag har en chronomat från 1996 :)
Han har tyvärr inga papper på den och därför har han sagt vi kan diskutera priset runt 11-13 vilken jag tycker känns ok när man kollar på chrono24 & jämför.
Jag personligen tycker att det är lite lurigt när papper saknas till en klocka som inte är vintage. Med det sagt är klockan säkert äkta men be att få klämma och känna på den en bra stund.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Är en arbetskamrat på en annan avdelning så känner honom inte så väl men han vet jag har klockintresse då jag har en chronomat från 1996 :)
Han har tyvärr inga papper på den och därför har han sagt vi kan diskutera priset runt 11-13 vilken jag tycker känns ok när man kollar på chrono24 & jämför.
Oavsett hur trevlig kollegan är, så skulle jag kollat serienumret hos polisen. Surt att stå med svarte petter om det i framtiden framkommer att klockan är stulen ett par ägare tillbaka.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Visst sjutton ser denna kosher ut? har absolut ingen anledning att misstro säljaren, men fick nån obehaglig "tänk om" klump i magen som jag vill ha bort. Ursäkta de dåliga bilderna, kan inte ens skylla på kameran, är en usel fotograf helt enkelt :D


IMG_1165.JPG
IMG_1168.JPG
IMG_1163.JPG
 

Bilagor

  • IMG_1162.JPG
    IMG_1162.JPG
    61.8 KB · Visningar: 48
  • IMG_1164.JPG
    IMG_1164.JPG
    87.5 KB · Visningar: 48
  • IMG_1169.JPG
    IMG_1169.JPG
    95.8 KB · Visningar: 52

Schildfat

Cartier
Är lite sugen på en 16622 och tittar runt lite på youtube. Såg denna video, men alla kommenterar att den inte är riktig. Vilket jag tycker är märkligt, jag tycker den ser bra ut? Någon mer som håller med?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
De fakes jag har sett när det gäller GMT-Masters saknar alltid den andra timvisaren. Anar att det inte är värt att sätta i ett GMT-verk i en fake.
 
Topp