• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad grundar du det på?

Ber om ursäkt för dålig bild, en tjejkompis skickade denna via Snapchat till mig och frågade om denna är äkta. Bilden är tagen på magalufs bargata... därav varför jag frågar om den är äkta eller inte :hilarious::banghead:
Ja ingen vidare bra bild men jag tycker det syns framför allt på finishen. Indexen ser sneda ut och av varierande form och storlek med. Även typsnitt på tavlan ser tveksam ut. Skulle bli väldigt förvånad om jag hade fel.

Modellen heter väl Dark mother of pearl eller något i den stilen? Lite bättre bilder behövs nog dock med bättre kvalité och även sida och baksidan

Tror inte han har sett de där plastflärparna :) Själv hittade jag en plastflärp på min sub flera veckor efter inköp.
Att ena dagen ha en fejk-Bulgari och nästa dag ha en Daytona för snudd på en halv miljon rimmar ganska dåligt i mina öron.
Sen måste det väl vara lätt att fråga din tjej/fru om den är äkta eller ej? Få familjer förunnat där en halvmiljonsklocka flyger in under radarn.

Att ena dagen ha en fejk-Bulgari och nästa dag ha en Daytona för snudd på en halv miljon rimmar ganska dåligt i mina öron.
Sen måste det väl vara lätt att fråga din tjej/fru om den är äkta eller ej? Få familjer förunnat där en halvmiljonsklocka flyger in under radarn.

Ja, det är det jag menar. Frugan sa i förbifarten att han hade köpt en ny klocka, det rimmar ju som sagt illa med fake Bulgarin som han också bär. Hon vet att jag gillar klockor och kanske drar i mitt ben litegrann.

Den här förbryllar mig lite... Tycker den ser jättekonstig ut på framsidan https://www.chrono24.se/hublot/big-bang-44-mm--id7479202.htm

Har inga planer på att köpa den men ser ut som om någon håller på att göra det. Med dessa har man ju möjligheten att verifiera äktheten elektroniskt så det lär ju upptäckas i såfall. Ser detta mest som den ultimata formen av ”finn fem fel” leken
Jag hittar då inga fel på den, men är ingen Hublot-expert hehe. Tycker i så fall att alla big bangs ser lite fake:iga ut, i alla fall på bild! :p

Jag hittar då inga fel på den, men är ingen Hublot-expert hehe. Tycker i så fall att alla big bangs ser lite fake:iga ut, i alla fall på bild! :p
Tycker främst att konturerna och kanterna ser lite rundade ut. Urverket ser helt ok ut. Big Bangs vara eller icke vara skulle jag kunna diskutera hela natten. Finns nog bättre trådar för det:) Tack för din input!

Den här förbryllar mig lite... Tycker den ser jättekonstig ut på framsidan https://www.chrono24.se/hublot/big-bang-44-mm--id7479202.htm

Har inga planer på att köpa den men ser ut som om någon håller på att göra det. Med dessa har man ju möjligheten att verifiera äktheten elektroniskt så det lär ju upptäckas i såfall. Ser detta mest som den ultimata formen av ”finn fem fel” leken
Hmmm, tycker den ser clean ut. Konturerna och kanterna ser ut att vara lite rundade som du skriver, men det kan lika gärna bero på det matta fotoljuset och att caset blivit lite polerat. Med digitalt cert. är äktheten lätt att verifiera om sådant finns

Tack vi nöjer med det. Som du säger är klockan från efter 2010 så den har digital cert. Nya ägaren kommer bli varse.

Min svärfar har en sån här. Vill inte fråga om den är fejk men vad anser panelen?

Klockan på bilderna bedömer jag som äkta, någon på forumet som äger likadan ref som kan väga in?
Men du borde som tidigare påtalats kunna känna om det är guld bara av att hålla i den, men smyg upp den på en brevvåg?

Kan klockan varit en gåva eller liknande som kommit genom yrkeslivet?

Edit: men ser inte bandhornen lite lustiga ut?

Klockan på bilderna bedömer jag som äkta, någon på forumet som äger likadan ref som kan väga in?
Men du borde som tidigare påtalats kunna känna om det är guld bara av att hålla i den, men smyg upp den på en brevvåg?

Kan klockan varit en gåva eller liknande som kommit genom yrkeslivet?

Edit: men ser inte bandhornen lite lustiga ut?
Lite OT: Jag gillar yrken där man får 500k klockor. Låter som den nivå på mutor som förkommer på högsta nivå i Kina om man ska tro skriverierna.

Sitter och kikar på en IWC Flieger UTC på C24. Den ser fin ut men det är två saker som får mig att fundera.

1. Bandhornen ser aningen rundare ut än vanligt. Kanske bara är tecken på polering.

2. Triangeln kl 12 verkar inte peka rakt mellan 6 och 0 i 60. Kanske är det bara vinkeln på bilderna som luras.

Vad tror expertisen? Borde man hålla sig borta från denna?

https://www.chrono24.se/iwc/spitfire-utc--id7201036.htm

Tror jag postade om denna kille tidigare. Sökte på yacht mastern och såg att dom bilderna jag hittade hade klockan en metallfärgad krona, inte guldin. Någon som är duktig och kan avgöra?
IMG_0207.jpg
IMG_0209.jpg
IMG_0210.jpg

Hej!
Har precis blivit stolt ägare av en Rolex 1500 från 1972. Klockan köptes via chrono24. Har väl egentligen ingen anledning att misstänka att den är fake. Men den köptes utan box och Cert. Vad säger ni experter?
På länken finns ett serienummer (?) 78350 19 samt 557B. Bifogar lite bilder.
Tack!
IMG_20180218_133131.jpg
IMG_20180218_133734_01.jpg
IMG_20180218_133647.jpg

Tillbaka
Topp