Joakim C
Basic
- Instämmer i det.Sorry, inte meningen att gå på. Men jag avskyr verkligen Halmstads Auktionskammare.
Deras affärsidé är riktigt, riktigt tråkig.
Jag antar att den kommer upp igen inom kort - men då får Auctionet en snabb anmälan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Instämmer i det.Sorry, inte meningen att gå på. Men jag avskyr verkligen Halmstads Auktionskammare.
Deras affärsidé är riktigt, riktigt tråkig.
Jag antar att den kommer upp igen inom kort - men då får Auctionet en snabb anmälan.
Så idag kom den hem. Skriv nu vad ni vill at jag fotar så att detta kan få ett avslut. Mvh
Detta borde ju vara sista spiken i kistan, inte bara för den enskilda klockan utan också för Halmstad Auktionshus kan man tycka.Tycker att det räcker i.o.m att du tog kort på urverket! Det skiljer sig mycket från det jag la upp lite högre i tråden, då jag hävdar fortfarande att det är en kopia!
Det står ju dessutom fel referensnr på bakboetten! Och när man googlar på det numret så dyker det upp en klocka som inte finns bland Tag Heuers modeller!
![]()
![]()
Förhoppningsvis.Detta borde ju vara sista spiken i kistan, inte bara för den enskilda klockan utan också för Halmstad Auktionshus kan man tycka.
Säga vad man vill om TAG's kvalité under 90- och tidigt 00-tal, men mig veterligen har de aldrig använt den typ av urverk som finns i TS (dåliga fejk) klocka.
Känns inge bra...Godkväll,
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad tror ni om denna? Äkta eller fejk? Insert/bezel är bytt, det är tydligt men det andra?Tycker att index & trycket känns för "blaffigt" & grovt.. Dock ser urverket reko ut (?)
Allting gott & trevlig helg - MVH, Gurra
Känner detsamma som dig & @Hasse Varg resonerade kring liknande punkter där det inte riktigt stämmer.. Får loss den billigt men inget att ha om allt är AM/Fejk -Frankenbygge.Känns inge bra...
Jag är verkligen ingen expert och bilderna är suddiga men den känns fel.
1: Tavlan ser off ut med index för långt ifrån minutmarkörerna. Kan inte avgöra text då det är så suddig bild.
2: baklock säger 64, tavlan är (även om vi leker med tanken att den är äkta) inte från 64 då det var Gilt-tavlor då med minute track.
3: Caset, det är ngn blandning av semi-pointed och square crown guard.
4: kronan, plupparna är för tjocka. Borde väl inte vara triplock heller..?
Så, om inte @Per eller annan kunnig säger emot röstar jag på att det är ett fulur...
Får loss den billigt
Ja, vad är billigt egentligen - förutsatt att den skulle vara reko så tycker jag 4' är billigt.Vad är billigt?
Ja, vad är billigt egentligen - förutsatt att den skulle vara reko så tycker jag 4' är billigt.Annars är det som att kasta pengar i sjön.
Har fått denna bilden skickad till mig av en kompis, kompis. Kan inget om Rolex och kan nog redan svaret på min fråga men måste kolla här innan jag avblåser allt.
![]()
Säljaren i fråga menar att klockan är en franken och vill bli av med den och därmed priset - funnen på loppis ~ jag kände mig osäker, ville ha flera ögon och ord på vad det egentligen var för rackare & om det fanns en chans att den var ärlig och härlig..Har personen som säljer ett intresse för klockor? Bara att gå in på C24 så hittar du flertalet av samma ref att jämföra med och som kostar från tiofalt så mycket upp till galna pengar. Uttalar mig inte om äktheten men menar bara att ingen som är intresserad av vintage säljer en äkta 7928 för 4´.
Säljaren i fråga menar att klockan är en franken och vill bli av med den och därmed priset - funnen på loppis ~ jag kände mig osäker, ville ha flera ögon och ord på vad det egentligen var för rackare & om det fanns en chans att den var ärlig och härlig..![]()
Om delarna är äkta? Tavlan känns helt off när jag spanat & jämfört ytterligare med andra 7928 - det gör mig osäker på resten.. Bifogar en ytterligare bild nedan:För 4000 kr så är ju delarna värda mer så då kan det ju bara en OK deal eller ?
FakeJag såg den här klockan på en person. Vad tror ni?
![]()
Nice att höra. Personen jobbade i kassan på en bank när jag tog bilden, det såg lite lustigt ut med den sladdriga klockan på armen. Jag anade att något var lurt!
Standard gangster-rapper klocka. Hur var det med dessa nu igen? Läst något om det förut. Är det Rolex som specialgjort dem med en massa bling eller ser den ut så original?
![]()
Förfärligt dålig bild, men jag tycker inte att den ser ok ut. Upp med bättre bild så får du säkert bättre svar.Va tror ni om denna?
Den är oäkta.Va tror ni om denna?
Vad grundar du det på?Den är oäkta.
Ber om ursäkt för dålig bild, en tjejkompis skickade denna via Snapchat till mig och frågade om denna är äkta. Bilden är tagen på magalufs bargata... därav varför jag frågar om den är äkta eller inteFörfärligt dålig bild, men jag tycker inte att den ser ok ut. Upp med bättre bild så får du säkert bättre svar.

Vilken bank har anställda bärandes fakerolex och badrumsmatta som klädkod?Nice att höra. Personen jobbade i kassan på en bank när jag tog bilden, det såg lite lustigt ut med den sladdriga klockan på armen. Jag anade att något var lurt!
Vilken bank har kassapersonal nuförtiden?Vilken bank har anställda bärandes fakerolex och badrumsmatta som klädkod?
Vilken bank har kassapersonal nuförtiden?