Japp, det är samma klocka förutom att jag bytt timhjulet till kronografen, fixat en krona och bytt glas. Det är också samma tavla men där lumen tyvärr tagit stryk av urmakarnens kassa hantering av tavlan.@105.012 är det exakt samma klocka du säljer som du köpte 2021? Tycker tavlan ser annorlunda ut jmf med den från 2021, samtidigt är det samma bild på urverket och du beskriver att du åtgärdat krona. Dessutom ser lumen annorlunda ut jmf med den från -21. Sen kronograf sekunden men den kan väl ha fått en törn eller om den också är bytt
Avslutad - Breitling Kronometer Stockholm Top Time 810 Panda Televerket
Upp till försäljning är en mycket fin vintage Breilting / Kronometer Stockholm Top Time 810 från ca 1969. Klockan är i väldigt fint skick. Det negativa är att lysmasan inte är perfekt och att det är en mörk fläck på kronografhanden. Men vilket skick för en 54 år gammal klocka! Dessa bytte senare...klocksnack.se
Posta i tråden 'Dagens köptråden!' https://klocksnack.se/threads/dagens-köptråden.43436/post-4039671
Frågor och funderingar-tråden är borta så tänkte att frågan passade bäst här
Nej det är samma klocka. Skulle säga att den var perfekt innan urmakaren gjorde sitt.Det är samma bakboett iallafall. Magkänslan är väl att två hyfsade ex blivit en fin och en halvdan.
StämmerHär är den på Auctionet iallafall.
HERRARMBANDSUR, "Top time", Breitling, för Televerket, Sverige.
1960-tal, stål, manuellt uppdrag, kronograf med minut/timräknare. Referensnummer 810, serienummer 1280386, kaliber Venus 178. Plexiglas. Diameter 38 mm.auctionet.com
Ja verkligen märkligt. Jag går inte nitiskt igenom mina notiser. Snubblade faktiskt över denna tråden för jag blev nyfiken om det kommit upp något om klockan och tråden ändå var ganska högt upp. Och se, ett antal poster, även konspirationsteorier hade skapatsVågar inte @105.012 svara? Märkligt.
Nej det är inte kameran som förvrängt något, det är en urmakeras undermåttliga hantering som är problemet.Tänker att det ju är skitlätt att bara säga att det är kameran som förvränger tavlan och lumen eller dyl och så var det hela ur världen. Men att bumpa annonsen går ju bra
Senast ändrad: