• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

För någon vecka sen handlade jag en gammal kronometer Stockholm, som precis som jag misstänkte var en gammal Breitling :)

Fick hem extractet idag
Screenshot_20220916-191801_Samsung Notes.jpg
20220916_184756.jpg
Superfin den där!

Är det här en Breitling eller något fulbygge? Potatistrycktavla, inget serienummer, jag hittar inte fler exemplar när jag letar, skakig gravyr...
a35b8d75-cd38-4a2e-9d67-e2a507e055e6.jpg

7352e03c-59a8-4c67-934d-59a1d0b6a03e.jpg

cdf8b539-46db-4c3f-933b-070a8c682903.jpg
Spontant känns den oklar, serienr ska finnas som daterar boettens tillverkningsår och månad på armbandsuren

Så kan det vara, jag läste bara annonstexten om att det skulle vara fhf 27, vilket kan vara korrekt, då mina 40-talare har fhf 207 vilket stämmer från extracts :)

De är ju rätt lika ser jag nu, så kan säkert vara så. 🙂 Däremot har jag sett flera fulur där man utgår från liknande Wehrmachtswerk och märker bryggorna i efterhand, finns några hemska Gerrard P, Piaget t ex. Hittar man denna loggan så kan det säkert stämma.
71D3AC87-1595-41F6-9D24-FC97CC9AA189.jpeg

Senast ändrad:
De är ju rätt lika ser jag nu, så kan säkert vara så. 🙂 Däremot har jag sett flera fulur där man utgår från liknande Wehrmachtswerk och märker bryggorna i efterhand, finns några hemska Gerrard P t ex. Hittar man denna loggan så kan det säkert stämma.
71D3AC87-1595-41F6-9D24-FC97CC9AA189.jpeg
Verkar finnas, i högra hörnet.

Breitling har gjort många oklara klockor, skulle tippa på att denna skulle ramla in under transocean serien
Screenshot_20230127_105004_Chrome.jpg

@105.012 är det exakt samma klocka du säljer som du köpte 2021? Tycker tavlan ser annorlunda ut jmf med den från 2021, samtidigt är det samma bild på urverket och du beskriver att du åtgärdat krona. Dessutom ser lumen annorlunda ut jmf med den från -21. Sen kronograf sekunden men den kan väl ha fått en törn eller om den också är bytt

Posta i tråden 'Dagens köptråden!' https://klocksnack.se/threads/dagens-köptråden.43436/post-4039671

Frågor och funderingar-tråden är borta så tänkte att frågan passade bäst här 🤗

@105.012 är det exakt samma klocka du säljer som du köpte 2021? Tycker tavlan ser annorlunda ut jmf med den från 2021, samtidigt är det samma bild på urverket och du beskriver att du åtgärdat krona. Dessutom ser lumen annorlunda ut jmf med den från -21. Sen kronograf sekunden men den kan väl ha fått en törn eller om den också är bytt

Posta i tråden 'Dagens köptråden!' https://klocksnack.se/threads/dagens-köptråden.43436/post-4039671

Det är samma bakboett iallafall. Magkänslan är väl att två hyfsade ex blivit en fin och en halvdan. 🤷‍♂️

Det är samma bakboett iallafall. Magkänslan är väl att två hyfsade ex blivit en fin och en halvdan. 🤷‍♂️
Här är den på Auctionet iallafall.

Jäkla cool! Ebay-fynd eller? Få klockor får mig att gå igång, men en sån med libanesiska och italienska flaggan är f#n en. Vad är historien bakom klockan, vet du? :)
Tack! Den har nog passerat ebay, men jag bytte till mig den i somras av en annan KS:are. Jag vet inte jättemycket om dessa men det verkar väl som att förbanden köpte dem av DPW och sålde till soldaterna i de flesta fall, men att man också delade ut dem ibland till personal med behov av armbandsur. Det är lite snårigt. Informationen som finns är ofta på italienska och det förekommer nog ett och annat frankenbygge. Den här verkar väl kunna vara korrekt. Patinan på lysmassan matchar och jag hittade en datumstämpel i bakboetten som verkade stämma med tiden för uppdraget i Libanon. Men vem vet… Kul klocka oavsett tycker jag. :)

Tillbaka
Topp