Givetvis är de små jäklarna kvar!Har du kvar dina två små rackare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Givetvis är de små jäklarna kvar!Har du kvar dina två små rackare?
Superfin den där!För någon vecka sen handlade jag en gammal kronometer Stockholm, som precis som jag misstänkte var en gammal Breitling
Fick hem extractet idag
Tack! Den är faktiskt riktigt go!Superfin den där!
Riktigt bra att de tillhandahåller detta även på klockor som inte är märkta Breitling. Väldigt fin, den där!För någon vecka sen handlade jag en gammal kronometer Stockholm, som precis som jag misstänkte var en gammal Breitling
Fick hem extractet idag
Mycket trevlig. Alltid kul med vintageTack! Den är faktiskt riktigt go!
Riktigt bra att de tillhandahåller detta även på klockor som inte är märkta Breitling. Väldigt fin, den där!
Tack båda! Håller med, riktigt god. Nästan på pricken som nya Premier Pistage, förutom att den är tjockare, större och har tachymeter-skala istället för decimal som denna harMycket trevlig. Alltid kul med vintage
Har du någon bild på urverket?För någon vecka sen handlade jag en gammal kronometer Stockholm, som precis som jag misstänkte var en gammal Breitling
Fick hem extractet idag
Har ingen tillgänglig, men tippar på att det är samma som i din Premier?Har du någon bild på urverket?
Ja det är denHar ingen tillgänglig, men tippar på att det är samma som i din Premier?
Spontant känns den oklar, serienr ska finnas som daterar boettens tillverkningsår och månad på armbandsurenÄr det här en Breitling eller något fulbygge? Potatistrycktavla, inget serienummer, jag hittar inte fler exemplar när jag letar, skakig gravyr...
Watches for Sale in Online Auctions - Catawiki
Buy and sell Watches at Catawiki. Discover Watches auctions filled with special objects, selected by our experts.www.catawiki.com
Verket kan vara korrekt, i mina små ref 124 så är det cal FHF 207, dock är de omärktaSpontant känns den oklar, serienr ska finnas som daterar boettens tillverkningsår och månad på armbandsuren
Verket kan vara korrekt, i mina små ref 124 så är det cal FHF 207, dock är de omärkta
Så kan det vara, jag läste bara annonstexten om att det skulle vara fhf 27, vilket kan vara korrekt, då mina 40-talare har fhf 207 vilket stämmer från extractsSer ju ut som ett billigt AS1130.
Det ser ut som ett FHF 27. De är ganska lika.Ser ju ut som ett billigt AS1130.
Så kan det vara, jag läste bara annonstexten om att det skulle vara fhf 27, vilket kan vara korrekt, då mina 40-talare har fhf 207 vilket stämmer från extracts
Verkar finnas, i högra hörnet.
Verkar finnas, i högra hörnet.
Breitling har gjort många oklara klockor, skulle tippa på att denna skulle ramla in under transocean serien
Inte var det en bratte för en dörrvakt i götet inte åtminstoneÄr det här en Breitling eller något fulbygge? Potatistrycktavla, inget serienummer, jag hittar inte fler exemplar när jag letar, skakig gravyr...
Watches for Sale in Online Auctions - Catawiki
Buy and sell Watches at Catawiki. Discover Watches auctions filled with special objects, selected by our experts.www.catawiki.com
Det är samma bakboett iallafall. Magkänslan är väl att två hyfsade ex blivit en fin och en halvdan.@105.012 är det exakt samma klocka du säljer som du köpte 2021? Tycker tavlan ser annorlunda ut jmf med den från 2021, samtidigt är det samma bild på urverket och du beskriver att du åtgärdat krona. Dessutom ser lumen annorlunda ut jmf med den från -21. Sen kronograf sekunden men den kan väl ha fått en törn eller om den också är bytt
Avslutad - Breitling Kronometer Stockholm Top Time 810 Panda Televerket
Upp till försäljning är en mycket fin vintage Breilting / Kronometer Stockholm Top Time 810 från ca 1969. Klockan är i väldigt fint skick. Det negativa är att lysmasan inte är perfekt och att det är en mörk fläck på kronografhanden. Men vilket skick för en 54 år gammal klocka! Dessa bytte senare...klocksnack.se
Posta i tråden 'Dagens köptråden!' https://klocksnack.se/threads/dagens-köptråden.43436/post-4039671
Frågor och funderingar-tråden är borta så tänkte att frågan passade bäst här
@105.012 är det exakt samma klocka du säljer som du köpte 2021? Tycker tavlan ser annorlunda ut jmf med den från 2021, samtidigt är det samma bild på urverket och du beskriver att du åtgärdat krona. Dessutom ser lumen annorlunda ut jmf med den från -21. Sen kronograf sekunden men den kan väl ha fått en törn eller om den också är bytt
Avslutad - Breitling Kronometer Stockholm Top Time 810 Panda Televerket
Upp till försäljning är en mycket fin vintage Breilting / Kronometer Stockholm Top Time 810 från ca 1969. Klockan är i väldigt fint skick. Det negativa är att lysmasan inte är perfekt och att det är en mörk fläck på kronografhanden. Men vilket skick för en 54 år gammal klocka! Dessa bytte senare...klocksnack.se
Posta i tråden 'Dagens köptråden!' https://klocksnack.se/threads/dagens-köptråden.43436/post-4039671
Frågor och funderingar-tråden är borta så tänkte att frågan passade bäst här
Här är den på Auctionet iallafall.Det är samma bakboett iallafall. Magkänslan är väl att två hyfsade ex blivit en fin och en halvdan.
Jäkla cool! Ebay-fynd eller? Få klockor får mig att gå igång, men en sån med libanesiska och italienska flaggan är f#n en. Vad är historien bakom klockan, vet du?Dagens, en DPW by Breitling 80210N-2 från början av 80-talet.
Tack! Den har nog passerat ebay, men jag bytte till mig den i somras av en annan KS:are. Jag vet inte jättemycket om dessa men det verkar väl som att förbanden köpte dem av DPW och sålde till soldaterna i de flesta fall, men att man också delade ut dem ibland till personal med behov av armbandsur. Det är lite snårigt. Informationen som finns är ofta på italienska och det förekommer nog ett och annat frankenbygge. Den här verkar väl kunna vara korrekt. Patinan på lysmassan matchar och jag hittade en datumstämpel i bakboetten som verkade stämma med tiden för uppdraget i Libanon. Men vem vet… Kul klocka oavsett tycker jag.Jäkla cool! Ebay-fynd eller? Få klockor får mig att gå igång, men en sån med libanesiska och italienska flaggan är f#n en. Vad är historien bakom klockan, vet du?
Tänker att det ju är skitlätt att bara säga att det är kameran som förvränger tavlan och lumen eller dyl och så var det hela ur världen. Men att bumpa annonsen går ju braVågar inte @105.012 svara? Märkligt.