• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla tråden om damklockor

Svårslagen länk, JLC Etrier Hermes
1649345413158.png

Det där är en otroligt vacker klocka. Jag har aldrig sett en liknande länk förut.

Vi bekantar oss med varandra efter att denna SuperCompressor låg i brevlådan idag....ett Tradera-fynd till hustrun!
Medföljande band visade sig vara ett vintage JB Champion från USA, hepp!

ENICAR Sherpa 300 Automatic Date från 1965

IMG_4962.jpg
IMG_4956.jpg

Älskar att de fått med EPSA-detaljerna på denna lilla klocka ändå!
IMG_4955.jpg
IMG_4960.jpg

Behöver er hjälp här på forumet. Min sambo råkade tappa sin Tudor Princess Date, 26mm, från 1997, i golvet varpå ena indexet till urtavlan lossnade. Efter att ha pratat med min lokala urmakare rådde han mig att fråga Krons, men han var inte säker på om de kommer byta ut tavlan eller försöka laga den.

Det finns flera anledningar till att jag (och min sambo) vill ha kvar ursprungstavlan:
1. Den är original till klockan vilket alltid är trevligt.
2. Den har "T SWISS T" som text och är således förmodligen det sista året när detta finns med.
3. Kostnadsfråga, då en ny tavla förmodligen är relativt dyr och vi båda inte har alltför mycket pengar att lägga på klockan i dagsläget.

Finns det någon här på forumet som skulle kunna laga (limma dit?) ett index på en Tudor Princess?

I övrigt håller klockan tiden väl trots fallet.

Tacksam för svar.

Behöver er hjälp här på forumet. Min sambo råkade tappa sin Tudor Princess Date, 26mm, från 1997, i golvet varpå ena indexet till urtavlan lossnade. Efter att ha pratat med min lokala urmakare rådde han mig att fråga Krons, men han var inte säker på om de kommer byta ut tavlan eller försöka laga den.

Det finns flera anledningar till att jag (och min sambo) vill ha kvar ursprungstavlan:
1. Den är original till klockan vilket alltid är trevligt.
2. Den har "T SWISS T" som text och är således förmodligen det sista året när detta finns med.
3. Kostnadsfråga, då en ny tavla förmodligen är relativt dyr och vi båda inte har alltför mycket pengar att lägga på klockan i dagsläget.

Finns det någon här på forumet som skulle kunna laga (limma dit?) ett index på en Tudor Princess?

I övrigt håller klockan tiden väl trots fallet.

Tacksam för svar.
Hör efter i hemslöjdsdelen av forumet, där kanske du kan få mer gehör för detta. Nån hemmapulare lär ju säkert kunna ta hand om tavlan.
Hoppas det löser sig!

Tillbaka
Topp