• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla tråden om damklockor

Här är några små gamlingar, en nyare liten, samt en äldre midsize som av olika anledningar ligger i min låda.

IMG_1151.jpg
IMG_1152.jpg
IMG_1150.jpg
IMG_1153.JPG
IMG_1155.jpg
IMG_1154.jpg
Doxan var ju störtcool! Vad är det för mått på den?

Googlade efter bilder. Såg denna:

Calvin-Klein.jpg

Två fel: parfymklocka och ...klockan UTANPÅ tröjan.. Varför gör man så?

Tänkte att jag kanske kan få hjälp och tips i den här tråden. Då damerna tenderar att ofta ha nättare armar..
Är det någon som har tips på var man kan få tag i snygga band i lagom längd? (Har framförallt tänkt mig till en Dj) Är det endast specialbeställningar som gäller? Och i så far, har ni tips var man hittar sådana?

Allt är av intresse: Läder, mocka, Perlon, Nato and so on..

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Min fru ärvde dessa efter min mor samt även en Omega dynamic med flera oanvända originalband. Hon tycker tyvärr att de är såpass små att de är svåravlästa så de kommer nog få vandra vidare.
På första bilden är det två Bucherer varav tanken är manuell och den andra automat. Bild två är en Gucci från den tiden de faktiskt gjorde bra skit och på den sista är det en quartzare från hovjuveleraren Mappin & Webb. En rätt mysig samling ihop med hustruns Sinn 456 och 16610.

Hejsan!
Min fru tittar lite avundsjukt på när jag byter band på mina klockor och har uttryckt att hon ville byta ut länken lite då och då mot något typ lite grövre läder eller nato.
Hon har en lady DJ enligt bilden nedan och tyvärr så är de remmar jag tittat på från 18 mm bredd och uppåt. Finns det någon som har ett tips var man kan hitta lite smalare remmar?
klocka_maria.jpg

Hejsan!
Min fru tittar lite avundsjukt på när jag byter band på mina klockor och har uttryckt att hon ville byta ut länken lite då och då mot något typ lite grövre läder eller nato.
Hon har en lady DJ enligt bilden nedan och tyvärr så är de remmar jag tittat på från 18 mm bredd och uppåt. Finns det någon som har ett tips var man kan hitta lite smalare remmar?
klocka_maria.jpg
@MissDatejust vet!

Hejsan!
klocka_maria.jpg
cheapestnatostraps.com har från 14mm på sina natoband. Jag köpte ett gäng (16mm tror ja), men det bör dock sägas att det blir väldigt smalt och inte skönt alls.
Har också varit avundsjuk på andra som kör nato/perlon, men jag tog på länken igen och håller mig nog till det. komfort är A och O!

cheapestnatostraps.com har från 14mm på sina natoband. Jag köpte ett gäng (16mm tror ja), men det bör dock sägas att det blir väldigt smalt och inte skönt alls.
Har också varit avundsjuk på andra som kör nato/perlon, men jag tog på länken igen och håller mig nog till det. komfort är A och O!
Jag har ett 16mm perlon till en vintageklocka. Visst är det smalt, men ganska bekvämt.

Hejsan!
klocka_maria.jpg

Om det är läder du vill ha, hör med nån av KS egna bandtillverkare? Jag köpte ett av "läderjesus", @cheepo63 som gjorde ett fint läderband efter mina mått. Snabbt gick det också! :)

Eftersom mina brorsdöttrar börjat skaffa sig Regalklockor (och liknande) från Ur & Penn kände jag att det var dags att stämma i bäcken. Har under våren letat efter lämpliga vintageur som dels inte skulle vara för dyra, dels vara hyggligt fina (tror inte tjejerna hade uppskattat vintagemögel på samma sätt som jag). Andra krav var att de skulle gå hyfsat bra (dvs +/- 30 sek/dag) samt ligga runt 34-36mm. Hittade en Certina och en Greville (har aldrig hört talas om märket tidigare) på Tradera. Köpte in ett gäng nato-/perlonband så att de får lite variation (Certinan har luggbredd på idiotiska 17mm så där var det en utmaning att hitta band. Hittade ett nato (från Daniel Wellington!) och ett perlon i rätt bredd, och kompletterade med lite 16mm-band). I veckan fick de dessa som en tidig födelsedagspresent (de fyller 12 och 14), och de verkade uppskatta klockorna.:) Få se om det håller i längden iom att de måste dra upp klockorna.
1.jpg
2.jpg
3.jpg

Eftersom mina brorsdöttrar börjat skaffa sig Regalklockor (och liknande) från Ur & Penn kände jag att det var dags att stämma i bäcken. Har under våren letat efter lämpliga vintageur som dels inte skulle vara för dyra, dels vara hyggligt fina (tror inte tjejerna hade uppskattat vintagemögel på samma sätt som jag). Andra krav var att de skulle gå hyfsat bra (dvs +/- 30 sek/dag) samt ligga runt 34-36mm. Hittade en Certina och en Greville (har aldrig hört talas om märket tidigare) på Tradera. Köpte in ett gäng nato-/perlonband så att de får lite variation (Certinan har luggbredd på idiotiska 17mm så där var det en utmaning att hitta band. Hittade ett nato (från Daniel Wellington!) och ett perlon i rätt bredd, och kompletterade med lite 16mm-band). I veckan fick de dessa som en tidig födelsedagspresent (de fyller 12 och 14), och de verkade uppskatta klockorna.:) Få se om det håller i längden iom att de måste dra upp klockorna.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Bra gjort. Hoppas de förstår charmen.

Tillbaka
Topp