• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla tråden om den stora dykaren - OMEGA PLOPROF

Föredömlig trådstart! En klocka som alltid fångat min uppmärksamhet men som på sistone också vuxit på mig, inte minst när vi nu fått ta del av historien bakom den.

Hur är det med vattentätheten hos de äldre årgångarna, 50 år efter att de lämnat fabriken? Boettdesignen lär ju fortsatt hjälpa till men är det någon som vet till vilken nivå de provtrycks i samband med service?

Neeeh, älskar man något säljer man det inte. Antingen missbrukar man ordet eller så har man för mycket kärlek.
Då har jag nog för mycket kärlek att sprida😁 Hur mycket jag än tycker om klockor och just Ploppen så finns det ju även annat här i livet att lägga pengar på. Och som sagt, det blir inte min sista sväng med en Plopp om den nu säljs.
Fortsättning följer🙂

För att återgå till tråd tycker jag ändå det är rätt häftigt med en glasbaksida på de nya plopparna, 1200m är ju ändå ett ansenligt djup...
26197C20-40AD-40A8-ACA1-B50B5D45BF1C.jpeg
Men jag förstår också att vissa inte gillar det :)

För att återgå till tråd tycker jag ändå det är rätt häftigt med en glasbaksida på de nya plopparna, 1200m är ju ändå ett ansenligt djup...
Jämför du dem båda på handleden så förstår du nog.

Tycker också att det är häftigt att kunna producera en klocka som tål djup på 1200m, samtidigt som det är en glasvaksida. Riktigt imponerande!! Tyvärr kommer ju det med en rätt mycket tjockare boett istället...

Jag ägde en under ca ett år, fantastiskt klocka. Det konstiga med den jag hade var att kronskyddet satt på fel håll. Såg senare att just den klockan såldes här på forumet. Tidigare ägaren var Saabs förra vd.
Jasså, aldrig sett en sådan. Har du någon bild på den?😃

Har ingen i mobilen, var ett par år sen, men annonsen ligger kvar här på forumet

Tillbaka
Topp