• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla tråden om den stora dykaren - OMEGA PLOPROF

AB58D5C8-BC0C-44FB-AD1C-5883F5EE296D.jpeg

Jo att det är nytt urverk, samt titan, som gör den dyrare hade jag koll på, men 44% är ändå ett ganska saftigt prispåslag eller? Men märkligast är att den gråa är dyrare.

Har du koll på vikten på nya i stål respektive titan? Även vikten på de gamla skule vara kul att veta :)
Vikten på en från 2011 är 268 gram
1BDFAD7D-DB7D-4511-AC0D-DFC25FC81D9E.jpeg

Fick hem min ploprof igår och jag är nog lite kär. Det va länge sen jag kände såhär för en ny klocka. Detta är definitivt en keeper!
763B2C5F-C5C1-4E61-988C-13E607F9D9D3.jpeg

Vikten på en från 2011 är 268 gram
1BDFAD7D-DB7D-4511-AC0D-DFC25FC81D9E.jpeg

Fick hem min ploprof igår och jag är nog lite kär. Det va länge sen jag kände såhär för en ny klocka. Detta är definitivt en keeper!
763B2C5F-C5C1-4E61-988C-13E607F9D9D3.jpeg
Wow vilken bjässe! Och stort grattis till din Ploprof, riktigt skoj med en till ägare! En riktigt ”håll käften-klocka”😜

Nu finns det en modern Plopp ute på auktion på tradera för den som är intresserad, utan reservationspris också!
Har lite svårt att förstå hur man kan ha glasbaksida på en klocka som ska vara vattentät till 1200 meter, det kan inte vara helt vettigt….

Har lite svårt att förstå hur man kan ha glasbaksida på en klocka som ska vara vattentät till 1200 meter, det kan inte vara helt vettigt….
Håller med dig om att det inte alls är vettigt, men samtidigt rätt imponerande att de kan lyckas med det😊 Med det sagt så är ju klassikern med stålbaksida bäst (lite partisk kanske)😜

Helt perfekt 👌 men fick flytta i i uterummet för nu kom sommarregnet!
ha en skön helg!

Vad händer @Limeee ? Ska du sälja världens bästa klocka?
Jadu @Virknisse, jag undrar själv vad som händer. Är verkligen i valet och kvalet… Älskar Ploppen men i dagsläget skulle pengarna kunna komma till bättre användning i annat än klockor🙄 Men det kan mycket väl bli så att jag ändrar mig och behåller den! Och om jag säljer den, så lär jag väl snart nog vara tillbaka med en Ploprof ändå, den är så satans häftig!!

Jadu @Virknisse, jag undrar själv vad som händer. Är verkligen i valet och kvalet… Älskar Ploppen men i dagsläget skulle pengarna kunna komma till bättre användning i annat än klockor🙄 Men det kan mycket väl bli så att jag ändrar mig och behåller den! Och om jag säljer den, så lär jag väl snart nog vara tillbaka med en Ploprof ändå, den är så satans häftig!!
Sälj inte. Du kommer bara ångra dig. Och det där att pengarna ska gå till nått annat än klockor tror du inte ens på själv 🤣

Sälj inte. Du kommer bara ångra dig. Och det där att pengarna ska gå till nått annat än klockor tror du inte ens på själv 🤣
Det kommer jag definitivt att göra, och isåfall lär jag behöva köpa en ny Ploprof igen om ett tag😂 Är mitt uppe i en flytt så faktiskt så skulle pengarna läggas på lite annat än klockor den här gången. Men du har rätt, när väl flytten är klar så kanske man spenderar de där pengarna ändå på nån klocka🙄

Tillbaka
Topp