• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla tråden om den stora dykaren - OMEGA PLOPROF

3731C150-CDDC-4650-83D0-C591DE5E91E1.jpeg

Ser bra ut 👌 personligen gillar jag Isofrane väldigt mycket, men satte på min länk idag 🙄 blir nog tillbaka till Isofrane snart!

Det är kul med så här gamla sumoklockor: länkarna är så klena! Inte som dagens pansarvagnar.
Nu har jag precis beställt ett Omega mesh. Jag tror att det landar någonstans emellan länken och gummibandet i krallighetskänsla.

Underbara. Varför kan de inte vara klena och funktionella?
Klen är värdeladdat och innebär att något är underdimensionerat? Idag konstruerar man inte ur och länkar för att de skall vara funktionella utan snarare att de skall kännas lyxiga, läs tunga. Med det sagt har jag aldrig gillat originallänken i detta fall.

Klen är värdeladdat och innebär att något är underdimensionerat? Idag konstruerar man inte ur och länkar för att de skall vara funktionella utan snarare att de skall kännas lyxiga, läs tunga. Med det sagt har jag aldrig gillat originallänken i detta fall.
Haha, vilken solstråle :)
Klen har många betydelser, men jag kanske skulle valt ordet tunn istället för att undvika missförstånd.

Jag har också varit skeptisk till länken, men efter att ha burit den i några veckor kan jag konstatera att den (som så många länkar från den tiden) är otroligt bekväm och gör klockan betydligt mer bärbar (mindre påträngande) än på mesh och gummi. Däremot tycker att jag det lite biffigare meshbandet passar bättre till klockans övriga design. Och man nu ska kasta sig i vad som är dyk-kosher, så är går länken fetbort eftersom den inte enkelt kan förlängas för att passa utanpå dräkten, som man kan göra med mesh eller ett isofrane.

Gillar verkligen ploppen, ägt och sålt flera ggr, så ändå lite kluven.
Har inga problem alls med tjockleken på 1200m ej heller tyngden. Det är en sån klocka som skall vara klumpig helt enkelt.

Den jag har nu tror jag får stanna bra länge.

6D87AB47-9BF5-4EA2-BDB6-F33FBA94D094.jpeg
556ED35B-8B1E-4851-9E2E-FA37689CEFFA.jpeg
8DB97CDF-EC80-4C46-A1BA-4FDF7BB4A05D.jpeg
B2944FE8-C558-4089-9B63-70E372345869.jpeg
FB43C778-CDDD-4BF5-9943-9AEA2B8AF49D.jpeg

Dottern, då 10 år, valde sina favoriter 😃

3BB25CC6-E48E-4D20-9768-976DD6BDAB7C.jpeg

Tillbaka
Topp