• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den meningslösa tråden om vad vi vill köpa för klockor

Miami

Rolex
2-Faktor
Blivit småsugen på en PAM512 såhär på kvällskvisten

image.png

Den där har hamnat högt upp på listan med
Verkligen perfekt hybrid av dress/casual
 

fc2

Rolex
En AP 25770 skulle vara trevlig men totalt onödig. Detsamma en Breguet XX eller en Breguet 3237.

Appropå Breguet XX/XXI kan man plocka upp de till vettiga priser begagnat, förstår inte varför inte fler gör så. T o m Hodinkee hade ett reportage nyligen om dessa ur.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Väldigt sugen på en SubC date eller no date. Bilder känns överflödigt...

För några minuter sedan blev jag dock helt oväntat sugen på en Explorer 2 16570. Den äldre referensen kan nog passa mina handleder bättre än nya. Tycker den nya har känts i största laget när jag klämt på @laketwig s fina 216570.

16570 känns också väldigt prisvärd (ser ut att kosta ca 35' i vettigt skick på C24) och det vore kul att ha en klocka med vit tavla. Kanske vore det en vettig första Rolex?! :)

image.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Två klockor inlämnade för reparation och en till som skulle behöva service. Sånt får en att fundera på en konsolidering.

Provade JLC Reverso igår men fick ingen feeling. Ovan vid Tankboett tror jag. Känner för tillfället att en dressare med komplikationer på ett mustigt brunt skinnband passar bäst i vardagen. Har oftast kostym/kavaj på jobbet.

Det får mig att tänka på Zenith El Primero 1969, JLC Master Control Calender, mm.
El Primero guldaren på KS måste ju vara ett klipp?
https://klocksnack.se/threads/zenith-el-primero-18k-nu-riktigt-billigt.44248/

JLCMaster.jpg


El Primero.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
16710 med SEL har allt jag söker men skulle jag tröttna, vad händer med mitt intresse om jag skulle flippa byggstenen i det och framförallt är verkligen värd 55k när man kunde köpt för 30k nyligen.
image.jpeg
Fast du kunde ju köpt i princip allt för 20-25% lägre för ett år sedan...

30 var väl iofs länge sedan för en 16710 SEL
 

Psykel

Patek
Det finns många... Men om jag ska hålla mig hyfsat realistisk så blir nästa klocka antingen en Seagull 1963 eller någon rolig Seiko JDM.
Stora (och relativt realistiska) drömmen är en Rolex Datejust 16014 från 1985 (årsklocka) med silver- eller champagnetavla.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Fast du kunde ju köpt i princip allt för 20-25% lägre för ett år sedan...

30 var väl iofs länge sedan för en 16710 SEL
Två och ett halvt år sen typ. Va nära på att slå till på en för 29 men sa upp mig från jobbet och chillade i fyra månader över sommaren istället. Det suger när man tänker att man får pröjsa nästan det dubbla för något på två år bara som inte är dubbelt så bra.
Den dagen jag köper en 16710 får den väl kosta fan den vill så länge jag har råd men kommer nog inte vilja köpa först än jag flyttat hemifrån. :)
 
Börjar bli mer och mer sugen på en IWC 3227-01. Inhouse urverk, stor och klumpig samt magnetfältskydd, me likey.
inge3.JPG

Bild stulen såklart då jag ej har någon. :(
 
Topp