• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

God förmiddag. Liten update: Avenger Blackbirden har fÄtt Äka i retur. (Kom pÄ att jag hade 14 dagar returrÀtt.. :) )

SÄg ocksÄ att det faktiskt var nÄgot fel pÄ lumen som @Peter cerwin pÄpekade.
Se bilden hÀr tagen genom en lupp. Alla index Àr drabbade förutom kl 8, frÀmst syns det pÄ 12 och 6.. Vad sÀgs? Inte acceptabelt pÄ en sÄ dyr klocka tycker jag.. (Ironiskt nog sÄ syns inte 8 pÄ bilden, men den var den enda som var 100% ifylld tillsammans med visarna.)
image.jpeg
 
God förmiddag. Liten update: Avenger Blackbirden har fÄtt Äka i retur. (Kom pÄ att jag hade 14 dagar returrÀtt.. :) )

SÄg ocksÄ att det faktiskt var nÄgot fel pÄ lumen som @Peter cerwin pÄpekade.
Se bilden hÀr tagen genom en lupp. Alla index Àr drabbade förutom kl 8, frÀmst syns det pÄ 12 och 6.. Vad sÀgs? Inte acceptabelt pÄ en sÄ dyr klocka tycker jag.. (Ironiskt nog sÄ syns inte 8 pÄ bilden, men den var den enda som var 100% ifylld tillsammans med visarna.)
image.jpeg
Det dÀr ser riktigt slarvigt ut. Trist. Skönt med 14 dagar sÄ slipper man reklamera mm.
 
God förmiddag. Liten update: Avenger Blackbirden har fÄtt Äka i retur. (Kom pÄ att jag hade 14 dagar returrÀtt.. :) )

SÄg ocksÄ att det faktiskt var nÄgot fel pÄ lumen som @Peter cerwin pÄpekade.
Se bilden hÀr tagen genom en lupp. Alla index Àr drabbade förutom kl 8, frÀmst syns det pÄ 12 och 6.. Vad sÀgs? Inte acceptabelt pÄ en sÄ dyr klocka tycker jag.. (Ironiskt nog sÄ syns inte 8 pÄ bilden, men den var den enda som var 100% ifylld tillsammans med visarna.)
image.jpeg
Helt oacceptabelt!
Sekundvisaren med drabbad ser jag
Tyckte vÀl jag den sÄg fishy ut,,,
 
Senast Àndrad:
Haloj, idag va jag hos en juvelfattare. Vill modda min chronomat 44, dvs lÀgga in stenar i bezelen. AlltsÄ, det Àr inte bara. Breitling tillÄter inga moddar. Garantin kommer inte gÀlla. Det kan jag slÀppa dock, B01 verket hÄller god kvalité. Det vÀrsta Àr att dom kommer inte serva den om 7 Är för den e moddad. Kan inte ens bestÀlla en extra bezel för att byta den. Dom vill ha den gamla tillbaka i inbyte. Vi har ett moment 22. Kan inte heller köpa diamant bezel heller eftersom den inte tillhöra denna modell frÄn början. Vad gör man? Den skulle bli sÄ fet med denna moddning. SÀker blir jag ensam med en sÄdan med. LÀgger upp tvÄ bilder den med stenar o min som jag vill modda.
image.jpeg
image.jpeg
 
Haloj, idag va jag hos en juvelfattare. Vill modda min chronomat 44, dvs lÀgga in stenar i bezelen. AlltsÄ, det Àr inte bara. Breitling tillÄter inga moddar. Garantin kommer inte gÀlla. Det kan jag slÀppa dock, B01 verket hÄller god kvalité. Det vÀrsta Àr att dom kommer inte serva den om 7 Är för den e moddad. Kan inte ens bestÀlla en extra bezel för att byta den. Dom vill ha den gamla tillbaka i inbyte. Vi har ett moment 22. Kan inte heller köpa diamant bezel heller eftersom den inte tillhöra denna modell frÄn början. Vad gör man? Den skulle bli sÄ fet med denna moddning. SÀker blir jag ensam med en sÄdan med. LÀgger upp tvÄ bilder den med stenar o min som jag vill modda.
image.jpeg
image.jpeg
Hur funkar det med de urmakare som Àr egna och certade och inte behöver skicka in till Time Promotion? T ex Krons/Nymans servar sjÀlva. De kanske kan serva Àven om de Àr lite moddade? Ring och frÄga.
 
Haloj, idag va jag hos en juvelfattare. Vill modda min chronomat 44, dvs lÀgga in stenar i bezelen. AlltsÄ, det Àr inte bara. Breitling tillÄter inga moddar. Garantin kommer inte gÀlla. Det kan jag slÀppa dock, B01 verket hÄller god kvalité. Det vÀrsta Àr att dom kommer inte serva den om 7 Är för den e moddad. Kan inte ens bestÀlla en extra bezel för att byta den. Dom vill ha den gamla tillbaka i inbyte. Vi har ett moment 22. Kan inte heller köpa diamant bezel heller eftersom den inte tillhöra denna modell frÄn början. Vad gör man? Den skulle bli sÄ fet med denna moddning. SÀker blir jag ensam med en sÄdan med. LÀgger upp tvÄ bilder den med stenar o min som jag vill modda.
image.jpeg
image.jpeg
för jissenamn lÄt den vara! fin som den Àr ju!
 
Hur funkar det med de urmakare som Àr egna och certade och inte behöver skicka in till Time Promotion? T ex Krons/Nymans servar sjÀlva. De kanske kan serva Àven om de Àr lite moddade? Ring och frÄga.
Har pratat med Krons Ur i pk huset. Dom fÄr inte ens ta av bezelen. Det Àr dom som har förklarar problemet. Jag kan gÄ till en oberoende urmakare dock. Men jag kommer aldrig kunna serva den sen pÄ breitling. KÀnns drygt
 
Har pratat med Krons Ur i pk huset. Dom fÄr inte ens ta av bezelen. Det Àr dom som har förklarar problemet. Jag kan gÄ till en oberoende urmakare dock. Men jag kommer aldrig kunna serva den sen pÄ breitling. KÀnns drygt
Men Àrligt, den du har med den tavlan Àr den den snyggaste guldaren Breitling gjort i mitt tycke. Den Àr bra som den Àr. SÄ perfekt. Men det Àr ju din klocka, och smaken Àr som baken delad. :)
 
Ja, breitling vill hÄlla sina limiterade versioner son dom Àr. Marknadsföring osv. Rolex har samma policy.
Visste att de var kinkiga men inte sÄÄÄÄ kinkiga att det inte ens rör klockan. Det kÀnns lite vÀl. Det Àr ju trots allt din egendom. Om du vill mÄla den orange med spritpenna eller vad som helst sÄ Àr det ju ditt val tycker jag. Men men...
 
Haloj, idag va jag hos en juvelfattare. Vill modda min chronomat 44, dvs lÀgga in stenar i bezelen. AlltsÄ, det Àr inte bara. Breitling tillÄter inga moddar. Garantin kommer inte gÀlla. Det kan jag slÀppa dock, B01 verket hÄller god kvalité. Det vÀrsta Àr att dom kommer inte serva den om 7 Är för den e moddad. Kan inte ens bestÀlla en extra bezel för att byta den. Dom vill ha den gamla tillbaka i inbyte. Vi har ett moment 22. Kan inte heller köpa diamant bezel heller eftersom den inte tillhöra denna modell frÄn början. Vad gör man? Den skulle bli sÄ fet med denna moddning. SÀker blir jag ensam med en sÄdan med. LÀgger upp tvÄ bilder den med stenar o min som jag vill modda.
image.jpeg
image.jpeg
Tycker ocksÄ att den Àr för fin för att modda. Annars kan du vÀl köpa en till Ä bara byta bezel nÀr det Àr dags för service
 
Ny Bretling Chronomat B01 Black Steel. BegrÀnsad upplaga. Notera det nya armbandet med bÄde gummi och nylonvÀv samt de mindre visartavlorna i kvadratiskt
format.
New Chronomat 44 blacksteel front.jpg

New Chronomat 44 blacksteel back.jpg

kirex

Idag blev det öppning av lucka nummer 24 en dag för tidigt. Efter att ha sett bilder pĂ„ den nya Breitling Chronomat 44 Limited Speciale Blacksteel var jag tvungen att bestĂ€lla den av min AD. Ännu gĂ„r den inte att finna pĂ„ Breitlings site, breitling.ch, Instagram eller Facebook, vilket jag tycker Ă€r lite mĂ€rkligt.

Som vanligt varmt mottagen av AD, och som alltid fick jag lite trevliga promotion-artiklar. Denna gÄng fick jag förutom Breitling-keps och Breitling-kasse en Breitling vÀggklocka. SÄg nÄgon hÀr pÄ KS som hade köpt en Rolex vÀggklocka pÄ Tradera (tror jag det var). Nu har jag bÄde en Oris (fÄtt vid ett tidigare besök hos samma AD) och en Breitling vÀggklocka (se bild). Bretlings vÀggklocka Àr gjord i metall sÄ den vÀger nÀstan 5 kg!

Denna nya Chronomat 44 Blacksteel Àr inte numrerad utan kallas bara Limited Speciale och kommer att produceras en kortare tid. Armbandet Àr en blandning av ett klassiskt Diver Pro med svart viklÄs, som Àr mycket komfortabelt, och som Breitling klÀtt med textil för att fÄ rÀtt look. Vidare ser man de fyrkantiga chronograf-tavlorna som jag inte sett pÄ nÄgon Chronomat i modern tid. Baksidan pÄ boetten har glas och dÀr ser man tydligt den Àven svarta rotorn i Breitlings B01-verk.

Ytterligare en (tvÄ med den svarta vÀggklockan) Black Knight till min "Svarta samling". Ni som följt mig hÀr pÄ KS vet vad jag menar...

Kirex
DSC_0053-1.jpg

DSC_0054-1.jpg

DSC_0055-1.jpg

DSC_0060-1.jpg

UrsÀkta oskÀrpan pÄ bilden ovan. Hoppas ÀndÄ att ni ser hur snygg den Àr, och hur bra den sitter pÄ min handled!
 
Tillbaka
Topp