• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

svesam

Rolex
Hörni, jag har tidigare bett om input pÄ chronomatic 44 men nu utökar jag till att be om input pÄ tre modeller:
IMG_0480.PNG

Cosmonaute serie special. Watch only

IMG_0481.PNG

Chrono matic 44. Fullset inkl lÀnk

IMG_0482.PNG

Old navitimer II. Fullset inkl viklÄs

Jag har extremt svÄrt att vÀlja men tvÄ saker Àr klara: det ska köpas nÄn typ av navitimer och den ska vara 41-44 mm

What say you?

#navitimerfeber

Ole Navitimer II !
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hörni, jag har tidigare bett om input pÄ chronomatic 44 men nu utökar jag till att be om input pÄ tre modeller:
IMG_0480.PNG

Cosmonaute serie special. Watch only

IMG_0481.PNG

Chrono matic 44. Fullset inkl lÀnk

IMG_0482.PNG

Old navitimer II. Fullset inkl viklÄs

Jag har extremt svÄrt att vÀlja men tvÄ saker Àr klara: det ska köpas nÄn typ av navitimer och den ska vara 41-44 mm

What say you?

#navitimerfeber
För mig hade det stÄtt mellan navi och Cosmo... GÄr rent pÄ utseende och kÀnsla hÀr. Navitimern Àr en ikon och cosmonauten dess lustiga kusin
 

svesam

Rolex
Nu har hÀmnaren (och jag) fÄtt bekÀnna fÀrg.
BarmarkstrÀning inför stundande alpinsÀsong igÄr med ett gÀng 9-Äringar ute i skogen i spöregn, lera, grus och vattenpölar.
Klockan klarade sig galant, barnen likasÄ.
Jag har dÀremot trÀningsvÀrk i hela kroppen... det Àr jobbigt för en farbror som jag att försöka hÀnga med kidsen:)

Efter ett litet bad Àr hÀmnaren dÀremot i skick som ny precis som vanligt.

IMG_7182.JPG
 

BjoernSkane

Breitling
Vet nÄgon symptomen pÄ klockan nÀr man fÄr en mindre vattenskada?
Kan det vara sÄ att klockan gÄr lÄngsammare ?
(Glömde skruva Ät kronan ordentligt innan jag duschade :wtf:)
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Hej kÀra KS-vÀnner,

FrÄn att ha haft lite förutfattade meningar om Breitling som mÀrke (sÀkert till 99 procent helt ogrundade :angel:) har jag nu blivit riktigt sugen pÄ en instegs-Breitling. Det Àr nÄgot med mÀrket som inte gÄr att sÀtta fingret pÄ som tilltalar mig, bezelens form, ofta gyllene detaljer men samtidigt enkelhet i formsprÄket, kÀnslan av lyx men ÀndÄ funktion. Jag har svÄrt att beskriva det.

Jag har kollat runt lite och eftersom jag har smala handleder skulle jag vilja ha nÄgot som Àr 37-40 mm. Jag fastade för ref A57035. Dessa annonser hittade jag spontant pÄ Chrono24.

http://www.chrono24.se/breitling/co...hlstahl-37mm-quartz-rot-a57035--id6799505.htm
http://www.chrono24.se/breitling/co...lstahl-37mm-quartz-blau-a57035--id6661523.htm

Ni som Àr experter, har nÄn bytt till mercedesvisare pÄ den ena? Hur viktigt bör "man" förresten öht tycka att det Àr med box och cert pÄ sÄ billiga och gamla kvartsare?
Finns det andra modeller som skulle fylla sitt syfte som instegsmodell bÀttre?

Tack för eventuella svar pÄ förhand och kul att fÄ skriva i den hÀr trÄden. :):woot::breitling:
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej kÀra KS-vÀnner,

FrÄn att ha haft lite förutfattade meningar om Breitling som mÀrke (sÀkert till 99 procent helt ogrundade :angel:) har jag nu blivit riktigt sugen pÄ en instegs-Breitling. Det Àr nÄgot med mÀrket som inte gÄr att sÀtta fingret pÄ som tilltalar mig, bezelens form, ofta gyllene detaljer men samtidigt enkelhet i formsprÄket, kÀnslan av lyx men ÀndÄ funktion. Jag har svÄrt att beskriva det.

Jag har kollat runt lite och eftersom jag har smala handleder skulle jag vilja ha nÄgot som Àr 37-40 mm. Jag fastade för ref A57035. Dessa annonser hittade jag spontant pÄ Chrono24.

http://www.chrono24.se/breitling/co...hlstahl-37mm-quartz-rot-a57035--id6799505.htm
http://www.chrono24.se/breitling/co...lstahl-37mm-quartz-blau-a57035--id6661523.htm

Ni som Àr experter, har nÄn bytt till mercedesvisare pÄ den ena? Hur viktigt bör "man" förresten öht tycka att det Àr med box och cert pÄ sÄ billiga och gamla kvartsare?
Finns det andra modeller som skulle fylla sitt syfte som instegsmodell bÀttre?

Tack för eventuella svar pÄ förhand och kul att fÄ skriva i den hÀr trÄden. :):woot::breitling:
Jag anvÀnde mig av den dÀr googlaren och om man bara kollar pÄ bilderna sÄ Àr alt. som ej har mercedesvisare 100% representerat bland de bilder som dyker upp
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Jag anvÀnde mig av den dÀr googlaren och om man bara kollar pÄ bilderna sÄ Àr alt. som ej har mercedesvisare 100% representerat bland de bilder som dyker upp
Ja, jag kollade ocksÄ pÄ Google men vÄgade inte riktigt veta hur jag skulle tolka det resultatet. Ledsen om det uppfattades som en onödig frÄga. :oops:
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Ja, jag kollade ocksÄ pÄ Google men vÄgade inte riktigt veta hur jag skulle tolka det resultatet. Ledsen om det uppfattades som en onödig frÄga. :oops:
Ingen gillar en mespropp! Man up and buy a Breitling son!

(Det finns inga onödiga frÄgor men...)

:p:D;)
Edit. Och dÀrmed inte sagt att det aldrig funnits mercedesvisare pÄ Breitling. Skulle nÀstan bli förvÄnad om det inte funnits. Men Google Àr en indikator iaf
 

Camo00

Patek
Varmt vÀlkomna till bÀsta trÄden!! :)

@Oscarmessi; med gamla kvartsare Àr verket det allra viktigaste, skit i box och cert och hitta en med rÀtt, och fungerande urverk!! Eller köp en automatisk Colt! :)



IMG_1175.JPG

Första bilden i denna trÄd :) riktigt nöjd med denna klocka.

Hej kÀra KS-vÀnner,

FrÄn att ha haft lite förutfattade meningar om Breitling som mÀrke (sÀkert till 99 procent helt ogrundade :angel:) har jag nu blivit riktigt sugen pÄ en instegs-Breitling. Det Àr nÄgot med mÀrket som inte gÄr att sÀtta fingret pÄ som tilltalar mig, bezelens form, ofta gyllene detaljer men samtidigt enkelhet i formsprÄket, kÀnslan av lyx men ÀndÄ funktion. Jag har svÄrt att beskriva det.

Jag har kollat runt lite och eftersom jag har smala handleder skulle jag vilja ha nÄgot som Àr 37-40 mm. Jag fastade för ref A57035. Dessa annonser hittade jag spontant pÄ Chrono24.

http://www.chrono24.se/breitling/co...hlstahl-37mm-quartz-rot-a57035--id6799505.htm
http://www.chrono24.se/breitling/co...lstahl-37mm-quartz-blau-a57035--id6661523.htm

Ni som Àr experter, har nÄn bytt till mercedesvisare pÄ den ena? Hur viktigt bör "man" förresten öht tycka att det Àr med box och cert pÄ sÄ billiga och gamla kvartsare?
Finns det andra modeller som skulle fylla sitt syfte som instegsmodell bÀttre?

Tack för eventuella svar pÄ förhand och kul att fÄ skriva i den hÀr trÄden. :):woot::breitling:

IMG_4644.JPG
Tjena! Ny hĂ€r pĂ„ forumet som skribent men har följt olika trĂ„dar hĂ€r ett tag, framför allt denna. Ganska nybliven klocknörd, ca 3 Ă„r. Är nybliven Ă€gare till en Breitling Superocean Heritage 46.
 
Topp