• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Oj, av bilderna att döma är det ju inte mycket som skiljer. Lug to lug över handleden kanske är typ lika? Den påtagliga skillnaden är ju att länken framstår som mindre i förhållande till boetten, av anledningen du nämnde där @Aurum att den var samma till bägge referenserna.
@virrooo kan säkert lämna mer info om hur 38:an bärs. Det är hans klocka jag lånat på bilden. Minns det som att 38:an inte bars särskilt mycket större än 35mm chronon.

AM gummi sitter bättre än originalet, men den är minst lika bra om inte bättre på länk ändå.

Bilagor

• IMG_5682.jpeg
    IMG_5682.jpeg
    332.5 KB · Visningar: 15
Tycker den får vara lite större då det är en bred vridring. På länk tyckte jag den funkade, på ledade gummibandet var den för klumpig. Håller dock med dig i det du säger, två sådana länkar är lite överdrivet. Det är förövrigt samma länk på 35an som på dyk-38an, så man kan flytta runt om man vill testa.
Aldrig reflekterat över att det kunde vara samma länk på 38an och 35an, så jag var tvungen att kolla. Stämmde så klart... :)

20240118_201957.jpg

Verkar som att man (som med så mycket annat i klocksvängen) skulle ha köpt det tidigare, de har gjort en rejäl prisökning uppåt!
1705582428088.png
Bättre än de 3.3k som ett gummi kostar från Bvlgari :) ska du ha viklås till blir et typ 3.5k till... Synd bara att det där är i silikon, men ska beställa hem ett och testa!

Bättre än de 3.3k som ett gummi kostar från Bvlgari :) ska du ha viklås till blir et typ 3.5k till... Synd bara att det där är i silikon, men ska beställa hem ett och testa!
Haha, skämtsamt inlägg från min sida. Men verkligen. De är såpass dyra alltså? Har du testat att byta band själv någon gång eller lämnat in?

Haha, skämtsamt inlägg från min sida. Men verkligen. De är såpass dyra alltså? Har du testat att byta band själv någon gång eller lämnat in?
Haha jag misstänkte det ;) Mm det var lite mer än jag tyckte det var värt, även länkbitar var rätt dyrt. Vet iofs inte var Bvlgaris klockor ligger i nypris dessa dagar, kanske matchar tillbehören den nivån?

Jag har inte haft något band att byta till, men tänker att jag löser det själv när jag får hem mitt :)

Haha jag misstänkte det ;) Mm det var lite mer än jag tyckte det var värt, även länkbitar var rätt dyrt. Vet iofs inte var Bvlgaris klockor ligger i nypris dessa dagar, kanske matchar tillbehören den nivån?

Jag har inte haft något band att byta till, men tänker att jag löser det själv när jag får hem mitt :)
Jo så lär det ju vara!

Fattar! Fnulat på om det meckigt eller hyfsat smidigt. Om någon annan i tråden testat: tar gärna info om det!

Nytt in, den äldsta (?) varianten av SD 38 S. Skönt att kunna lura sig själv att jag både behöver denna och min LVC 35 S. Nu ska den trycktestas och sen ska jag skifta över till länk.
IMG_20240122_131626~2.jpg
IMG_20240122_133035.jpg
Den är ju ändå väldigt rå på gummit, måste få tag på ett i bra kvalitét och till bra pris ;) Begagnatmarknaden för band till dessa är tyvärr inte särskilt levande :(

Grymt bra köp, stort grattis :D

Måste skriva av mig lite.

Lämnade in min Diagono Chrono på service via NK i somras och fick då uppgift om att den skulle vara klar ca 6-8 veckor efter godkänt KF (jag godkände i augusti efter att ha fått ett mejl med en påminnelse då det första hade skickats till fel mejladress).

Informerade dem i samband med godkännandet om att jag var sugen på att köpa till ett läder och fick bilder samt prisförslag på ett gäng. Butiken tyckte dock att jag kunde vänta med att beställa bandet till dess att klockan var åter då jag inte var säker på exakt vilket jag ville ha.

I början av december skickade jag ett mejl för att kolla status då jag inte hade hört något trots att de 6-8 veckorna var överskridna med råge. Får då till svar att glaset, som skulle bytas, var restnoterat hos Bvlgari och att det var anledningen till förseningen. Lämnade i samband med det en begäran och underströk att de fyra skruvarna som fäster länken i luggarna skulle bytas då de är lite fula. Fick även bekräftelse på att butiken hade förmedlat detta till urmakaren.

Den 4/1 fick jag ÄNTLIGEN besked om att klockan var klar. Ringde då upp butiken för att planera uthämtning då jag bor i en annan stad. Ber dem i samband med det att kolla så att skruvarna verkligen hade bytts och fick till svar att det inte såg ut som det. NÄHÄPP! Nästa problem var att medarbetaren som jag hade haft kontakt med genom hela ärendet var på semester vilket innebar att butiken varken kunde säga bu eller bä om varför skruvarna ej var bytta trots att jag tydligt hade uttryckt att de skulle bytas i vår mejlkonversation. Butiken ber mig således vänta på att medarbetaren skall komma tillbaka innan jag kan få klarhet i det hela.

Jag väntar i drygt två veckor till och fredagen den 19/1 skriver jag ett mejl och kräver att de löser det hela oavsett vilken personal som är på plats. Får då svar från personen som jag tidigare har haft kontakt med och som nu är åter. Hon beklagar sig över att Bvlgari har missat att byta skruvarna och meddelar att klockan nu är skickad tillbaka för att detta skall ordnas. Som det ser ut nu kommer den tillbaka till NK omkring den 3/2……………

I dag fick jag även veta att det inte ingår något lås när man köper ett läder för typ 5k, det måste beställas separat och leveranstiden för närvarande är okänd….. Då är det alltså ett vanligt pinnlås i stål jag tänker mig. Inget viklås eller liknande.

Börjar bli duktigt trött på hanteringen av detta ärende och att man som kund måste ligga på och tjata gång på gång för att en få en uppdatering.

Är det någon mer som har liknande upplevelser av att AD-serva sin Bvlgari samt varifrån kan man beställa ett vettigt band? Skulle helst vilja ha tag i ett konjaks-färgat struts, måste inte vara OEM men vill ha tag på något i trevlig kvalle.

… och så en bild, bara för att det blir roligare så.

IMG_5091.jpeg

Min första sportklocka i helguld har precis landat. Uttrycket ”bra närvaro på handleden” känns nästan som en underdrift. Vikten på 172 gram ger skön tyngd.
IMG_5816.jpeg

IMG_5815.jpeg
Sjukt bra, grattis!

Grattis! Ingen dålig pjäs det där, länken är riktigt schysst. Är det kvarts? Minns inte om det måste stå automatisk på tavlan för det eller ej.
Stämmer att tavlan brukar vara märkt "Automatic" på de med automatiskt verk! Kvartsarna har bara "Bulgari" och i vissa fall ingenting.

Tillbaka
Topp