Måste skriva av mig lite.
Lämnade in min Diagono Chrono på service via NK i somras och fick då uppgift om att den skulle vara klar ca 6-8 veckor efter godkänt KF (jag godkände i augusti efter att ha fått ett mejl med en påminnelse då det första hade skickats till fel mejladress).
Informerade dem i samband med godkännandet om att jag var sugen på att köpa till ett läder och fick bilder samt prisförslag på ett gäng. Butiken tyckte dock att jag kunde vänta med att beställa bandet till dess att klockan var åter då jag inte var säker på exakt vilket jag ville ha.
I början av december skickade jag ett mejl för att kolla status då jag inte hade hört något trots att de 6-8 veckorna var överskridna med råge. Får då till svar att glaset, som skulle bytas, var restnoterat hos Bvlgari och att det var anledningen till förseningen. Lämnade i samband med det en begäran och underströk att de fyra skruvarna som fäster länken i luggarna skulle bytas då de är lite fula. Fick även bekräftelse på att butiken hade förmedlat detta till urmakaren.
Den 4/1 fick jag ÄNTLIGEN besked om att klockan var klar. Ringde då upp butiken för att planera uthämtning då jag bor i en annan stad. Ber dem i samband med det att kolla så att skruvarna verkligen hade bytts och fick till svar att det inte såg ut som det. NÄHÄPP! Nästa problem var att medarbetaren som jag hade haft kontakt med genom hela ärendet var på semester vilket innebar att butiken varken kunde säga bu eller bä om varför skruvarna ej var bytta trots att jag tydligt hade uttryckt att de skulle bytas i vår mejlkonversation. Butiken ber mig således vänta på att medarbetaren skall komma tillbaka innan jag kan få klarhet i det hela.
Jag väntar i drygt två veckor till och fredagen den 19/1 skriver jag ett mejl och kräver att de löser det hela oavsett vilken personal som är på plats. Får då svar från personen som jag tidigare har haft kontakt med och som nu är åter. Hon beklagar sig över att Bvlgari har missat att byta skruvarna och meddelar att klockan nu är skickad tillbaka för att detta skall ordnas. Som det ser ut nu kommer den tillbaka till NK omkring den 3/2……………
I dag fick jag även veta att det inte ingår något lås när man köper ett läder för typ 5k, det måste beställas separat och leveranstiden för närvarande är okänd….. Då är det alltså ett vanligt pinnlås i stål jag tänker mig. Inget viklås eller liknande.
Börjar bli duktigt trött på hanteringen av detta ärende och att man som kund måste ligga på och tjata gång på gång för att en få en uppdatering.
Är det någon mer som har liknande upplevelser av att AD-serva sin Bvlgari samt varifrån kan man beställa ett vettigt band? Skulle helst vilja ha tag i ett konjaks-färgat struts, måste inte vara OEM men vill ha tag på något i trevlig kvalle.
… och så en bild, bara för att det blir roligare så.