Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tycker du om kvalitén på det bandet? Jag letar efter något lite mer avskalat än originalet, och det där är i alla fall bättre till utseendet tycker jag.En bild på min SD 38 S på AM silikonband.
![]()
Utbudet verkar vara bäst i Japan. Jag köpte min via en japansk proxy-tjänst för Yahoo-auctions (buyee.jp) för några månader sedan. Det innebär tull och moms, men trots det oftast billigare än att köpa inom EU tror jag.Vart hittar man en fin SD38S och vad är ett rimligt pris? Aldrig handlat på Chrono24 eller motsvarande och vet inte riktigt vart jag ska börja. Är dom ovanliga att hitta i Sverige?
Det är marginellt bekvämare än original gummi"länken" som klockan kom på tycker jag, men långt ifrån perfekt. Skulle gärna ha något som är lite mer följsamt/mjukare.Vad tycker du om kvalitén på det bandet? Jag letar efter något lite mer avskalat än originalet, och det där är i alla fall bättre till utseendet tycker jag.
Den såg ut att vara i riktigt trevligt skick! Är det 35:an?Dagens:
![]()
![]()
![]()
Stämmer bra!Den såg ut att vara i riktigt trevligt skick! Är det 35:an?
Om inte kan jag kika om det finns inne nästa gång jag går förbi en ÅF.Har vi någon octo finissimo i titan på forumet?
@AurumHar vi någon octo finissimo i titan på forumet?
Min bror har, den är riktigt kool. Väldigt stor dock.Har vi någon octo finissimo i titan på forumet?
Nice, ja den är cool. Hade varit trevligt med ett par mm mindre, men är ändå inte helt avskräckt.Min bror har, den är riktigt kool. Väldigt stor dock.
Hade det varit en billigare klocka hade jag kunnat tänka mig en nu. Dagens prisläge och 155 mm runt handleden sätter stopp. Inte samma sak, men för mig lite samma, så köpte Gucci 25h.Nice, ja den är cool. Hade varit trevligt med ett par mm mindre, men är ändå inte helt avskräckt.
Surt dock när det varken finns någon referens som är några millimeter mindre, eller något någorlunda liknande alternativ från annan tillverkare.Hade det varit en billigare klocka hade jag kunnat tänka mig en nu. Dagens prisläge och 155 mm runt handleden sätter stopp. Inte samma sak, men för mig lite samma, så köpte Gucci 25h.
Det sista du skriver är ju precis varför man vill ha den. Kan ju dock tycka att ultratunna med integrerade länkar kommer i närheten. RO 33 mm och Gucci 25h tex. Det är iaf så för mig. För andra är det kanske matt titan eller ultratunt mekaniskt verk som gör det. I vilket fall är Octo Finissimo ett fint paket, om än med lite dålig konstruktion/finish i prisklassen.Surt dock när det varken finns någon referens som är några millimeter mindre, eller något någorlunda liknande alternativ från annan tillverkare.
Ooh isig! GillarFick precis hem denna 35mm automat![]()
![]()
Pärlemo? Kul!Fick precis hem denna 35mm automat![]()
![]()
Sjukt fin!Fick precis hem denna 35mm automat![]()
![]()
Pärlemo stämmerPärlemo? Kul!
Riktigt schysst. Vad är det för ref på den?Fick precis hem denna 35mm automat![]()
![]()
Ch35Riktigt schysst. Vad är det för ref på den?
Saknar min 18k…. Idiot man är ibland.
Ajaj!Saknar min 18k…. Idiot man är ibland.![]()
Var rätt beslut i stunden, så att säga.
Tycker dom passar riktigt bra med chrono. Och i guld, såklart.Saknar min 18k…. Idiot man är ibland.![]()
…och batteri.Tycker dom passar riktigt bra med chrono. Och i guld, såklart.