• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Vart hittar man en fin SD38S och vad är ett rimligt pris? Aldrig handlat på Chrono24 eller motsvarande och vet inte riktigt vart jag ska börja. Är dom ovanliga att hitta i Sverige?

En bild på min SD 38 S på AM silikonband.
IMG_4929.jpeg
Vad tycker du om kvalitén på det bandet? Jag letar efter något lite mer avskalat än originalet, och det där är i alla fall bättre till utseendet tycker jag.

Vart hittar man en fin SD38S och vad är ett rimligt pris? Aldrig handlat på Chrono24 eller motsvarande och vet inte riktigt vart jag ska börja. Är dom ovanliga att hitta i Sverige?
Utbudet verkar vara bäst i Japan. Jag köpte min via en japansk proxy-tjänst för Yahoo-auctions (buyee.jp) för några månader sedan. Det innebär tull och moms, men trots det oftast billigare än att köpa inom EU tror jag.

Vad tycker du om kvalitén på det bandet? Jag letar efter något lite mer avskalat än originalet, och det där är i alla fall bättre till utseendet tycker jag.
Det är marginellt bekvämare än original gummi"länken" som klockan kom på tycker jag, men långt ifrån perfekt. Skulle gärna ha något som är lite mer följsamt/mjukare.

Hade det varit en billigare klocka hade jag kunnat tänka mig en nu. Dagens prisläge och 155 mm runt handleden sätter stopp. Inte samma sak, men för mig lite samma, så köpte Gucci 25h.
Surt dock när det varken finns någon referens som är några millimeter mindre, eller något någorlunda liknande alternativ från annan tillverkare.

Surt dock när det varken finns någon referens som är några millimeter mindre, eller något någorlunda liknande alternativ från annan tillverkare.
Det sista du skriver är ju precis varför man vill ha den. Kan ju dock tycka att ultratunna med integrerade länkar kommer i närheten. RO 33 mm och Gucci 25h tex. Det är iaf så för mig. För andra är det kanske matt titan eller ultratunt mekaniskt verk som gör det. I vilket fall är Octo Finissimo ett fint paket, om än med lite dålig konstruktion/finish i prisklassen.

Tillbaka
Topp