• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Saknar min 18k…. Idiot man är ibland.
P9292243.jpeg
Bra guldfredagsklocka... 😀

20240112_221208.jpg

Förmodar det var så de ville ha det från början men sedan kom på att med text sålde bättre. Vet inte vilket jag föredrar, har bara haft med text.
Låter rimligt med tanke på graveringen på glasringen. Tycker själv att texten på tavlan därför blir överflödig, utan att tillföra något, och föredrar utan text. Men tror att de flesta tycker tvärtom så din teori makes sense.

Senast ändrad:
Grattis! Ser ut att vara i fint skick. Tycker dessa time only med svarta tavlan är så sjukt cleana och bra.
Skicket är riktigt bra, vilket jag anat från bilderna men svårt att avgöra utifrån att den var bristfälligt beskriven (på japanska). Håller helt med, riktigt nöjd.

Grattis! Kul att den var fin, nöjd med länken?
Tack, länken är grym. Behövde ju en med svart tavla i stål på länk.

Skicket är riktigt bra, vilket jag anat från bilderna men svårt att avgöra utifrån att den var bristfälligt beskriven (på japanska). Håller helt med, riktigt nöjd.

Tack, länken är grym. Behövde ju en med svart tavla i stål på länk.
Just i Japan verkar det finnas en hel del Diagonos som handlare har i lager. Vet ej om Bvlgari är populära där? Generellt upplever jag att bilderna i annonserna brukar visa skicket relativt väl, språksvårigheterna gör det däremot lite knepigt när man har funderingar man önskar för svar på.

Nu har du en chrono i 18k och en time only i helstål. Fattas bara en tvåtonare?

Just i Japan verkar det finnas en hel del Diagonos som handlare har i lager. Vet ej om Bvlgari är populära där? Generellt upplever jag att bilderna i annonserna brukar visa skicket relativt väl, språksvårigheterna gör det däremot lite knepigt när man har funderingar man önskar för svar på.

Gillar dykaruret med guldring.
s-l1600.jpg

Japanerna hoardade både Rolex Explorer 14270 och äldre bubble backs efter att någon kändis bar dem, det kanske är samma grej med Bvlgari?

14270/114270?

Gammalt inlägg:

I Japan finns det nästan lika många till salu, som inom hela EU, allt detta är mest troligt tack vare Takuya Kimura, som under 90-talet var frontfigur för ett pojkband i Japan med en 14270 runt handleden.
Marknaden sägs ha varit tokig i 14270 och japanerna ska ha dammsugit därefter. I Fratello Watches artikel TBT - Rolex Explorer 14270 kan man läsa "the Japanese market simply could not get enough Explorers and a giant sucking sound came from the country and did its best to swallow every single piece globally.

https://www.fratellowatches.com/tbt-rolex-explorer-14270/

takuya-kimura-rolex-explorer-14270-jpg.1304197

s-l1600.jpg
Lite rädd för storleken på denna, för visst är det 38mm? Känner att 35mm är på gränsen till för stor på min hopplöst runda handled. Men visst är den svincool. Dock lite lik den jag äger idag.
Japanerna hoardade både Rolex Explorer 14270 och äldre bubble backs efter att någon kändis bar dem, det kanske är samma grej med Bvlgari?
Intressant. Låter väl inte som en allt för dum teori tycker jag.

Lite rädd för storleken på denna, för visst är det 38mm? Känner att 35mm är på gränsen till för stor på min hopplöst runda handled. Men visst är den svincool. Dock lite lik den jag äger idag.

Tycker den får vara lite större då det är en bred vridring. På länk tyckte jag den funkade, på ledade gummibandet var den för klumpig. Håller dock med dig i det du säger, två sådana länkar är lite överdrivet. Det är förövrigt samma länk på 35an som på dyk-38an, så man kan flytta runt om man vill testa.

Finns i alla fall väldigt mycket Bvlgari hos de japanska handlarna. Pantbanken jag köpte av hade 500 Bvlgari ute till försäljning på Ch24. Kommunikationen med säljaren gick faktiskt smidigt i mitt fall men var å andra sidan inte så frågvis.

s-l1600.jpg
Gillar! Skulle onekligen utgöra en bra trio tillsammans med guld chrono och stål Diagono.

Lite dålig bild men här har du 35 mm respektive 38 mm på 16,5 handled. Tycker att 38:an inte bärs så stort som man kan tro.
IMG_7673.jpeg

IMG_7674.jpeg

Tycker den får vara lite större då det är en bred vridring. På länk tyckte jag den funkade, på ledade gummibandet var den för klumpig. Håller dock med dig i det du säger, två sådana länkar är lite överdrivet. Det är förövrigt samma länk på 35an som på dyk-38an, så man kan flytta runt om man vill testa.
Lite dålig bild men här har du 35 mm respektive 38 mm på 16,5 handled. Tycker att 38:an inte bärs så stort som man kan tro.
IMG_7673.jpeg

IMG_7674.jpeg
Oj, av bilderna att döma är det ju inte mycket som skiljer. Lug to lug över handleden kanske är typ lika? Den påtagliga skillnaden är ju att länken framstår som mindre i förhållande till boetten, av anledningen du nämnde där @Aurum att den var samma till bägge referenserna.

Tillbaka
Topp